zoutwater bakje van lbakker


Zojuist ontdekte ik deze 2 vechtersbazen die ik maar even uit elkaar gehaald heb. Morgen maar een beetje bijknippen zodat ze niet bij elkaar kunnen komen.

20210109_181331.jpg
 
And the winner is????????????????????????????????????
Tja dit kan gebeuren als ze in elkaars vaarwater komen Lauwrensz.
 
And the winner is????????????????????????????????????
Tja dit kan gebeuren als ze in elkaars vaarwater komen Lauwrensz.

Inderdaad, zo gaat dat in de natuur maar ik vind het wel zonde van de hamer koraal (deze gaat het namelijk verliezen).
 
Tussendoor ook nog creatief bezig geweest met een magneet van een oude stromingspomp en een stukje steen. Het resultaat is dat de tubastraea niet meer op de bodem staat en ik niet meer elke keer met mijn arm in de bak moet om hem te voeren.

Dit had ik een jaar geleden al moeten doen (weet ik nu)

20210101_171746.jpg
20210109_182741.jpg
 
oorlog onder koralen, iets wat je niet kan uitsluiten maar natuurlijk moet je ingrijpen. De foto geeft heel goed weer hoe agressief ze onderling kunnen zijn.
 
Zojuist ontdekte ik deze 2 vechtersbazen die ik maar even uit elkaar gehaald heb. Morgen maar een beetje bijknippen zodat ze niet bij elkaar kunnen komen.

Bekijk bijlage 316224

Niet leuk natuurlijk maar wel een schitterend beeld!
Hoe lang duurde het groeien van het "hangbruggetje" ongeveer?

Jammer dat je geen time lapse videootje kon maken van de vechtpartij. Dan zie je pas hoe hard het er eigenlijk aan toegaat.
Slow motion kungfu "Matrix-style" voor koralen!
Ik zag ooit een documentaire waarin dergelijke gevechten versneld werden afgespeeld en plots veranderde een ogenschijnlijk vredig tafereel in een waar slagveld.
Zij zijn aan het vechten op leven en dood terwijl wij ons verbazen over de rust en de harmonie dat het rif uitstraalt. :br:
Beauty or battle?
It's all in the eye of the beholder... ;))
 
Laatst bewerkt:
Niet leuk natuurlijk maar wel een schitterend beeld!
Hoe lang duurde het groeien van het "hangbruggetje" ongeveer?

Ik weet niet exact hoe snel het gaat maar in koralen termen gaat dit zeker snel. Zeker weet ik dat ongeveer 2 uur voor de foto het gevecht nog niet gestart was.
Zeker is het een fascinerend beeld. Het rechter koraal, Hydnophora, staat er bekend om zeer agressief te kunnen zijn, dit heeft mij al eens een mooi stuk gekost.
 
Ja dat dacht ik wel. Nou ja die 2 dombo s van mij vinden het misschien wel iets want die zitten nog steeds in de bovenlaag:stom:
 
Wel een mooie met die blauwe stippen zo. Volgens mij heeft die andere stekels dan de mijne en kun je deze beter niet met de hand aanpakken.
 
Wel een mooie met die blauwe stippen zo. Volgens mij heeft die andere stekels dan de mijne en kun je deze beter niet met de hand aanpakken.

Klopt, volgens mij is de Nederlandse naam vuuregel waarmee vooral bedoeld wordt wat het gevoel is als je gestoken wordt. Ik heb er gelukkig nog geen ervaring mee.
 

Terug
Bovenaan