zoutwater bakje van lbakker


dat laatste heb ik van horen zeggen

Binnenkort weet je dat wel uit eigen ervaring. Maar waarom heb je nu toch voor deze gekozen en niet die ik ook had want die kun je goed beetpakken onderwater hoor. Misschien is de jouwe iets mooier maar ja ik wil niet hoeven op te letten waar de egel zit:DD
 
Deze heb ik gekozen omdat die met hele korte stekels al enige tijd niet beschikbaar was bij de winkels die hier enigszins in de omgeving zijn en natuurlijk omdat deze gewoon heel mooi is.
Het is voor het eerst dat ik een zee-egel heb maar ik sta er versteld van hoe snel hij is.
 
Die ben ik tijdens mijn ronde langs verschillende winkels ook niet tegengekomen. 1 of 2 mitrax krabben wil ik er ook nog bij hebben.
 
Echt dichtbij zit hier niets helaas, het begint bij 35min. met de auto.
Is dat in Nederland ook zo'n ellende? Hier de kortsbijzijnde ook 30min, gelukkig wel op 10 minuten van mijn werk, maar dat is dan niet de winkel waar je wil zijn. Weinig keuze, duur, geen grote merken buiten colombo (sinds kort JBL voor zoet) glasanemonen op de koralen,... Alleen handig voor zout of als je dringend iets nodig hebt van meetsetje of zo. Voor een deftige winkel ben ik al gauw een uur onderweg. Wel spaarzaam op koralen natuurlijk. Binnenkort moet ik weer eens op stap voor lampen, en zal ik toch nog eens ergens moeten naar toe rijden. Corona maakt het er ook niet makkelijker op.
 
Ik denk ook dat het er een beetje aan ligt waar je woont en hier in de stad hebben we maar 1 echte lfs met zowel zoet als zout. Daarnaast alleen een Hornbach maar verder is er in de buurt ook niets te vinden.
 
Probleem voor zo'n winkel is het rendabel houden. In Kontich had je vroeger nog de Zowizoo die een aantal jaar zoutwater verkocht inclusief vissen en koralen, maar dat was verlieslatend dus is het nu terug enkel zoetwater (althans voor levend spul, ik weet niet of ze nog producten hebben voor zout). En zij hadden in een straal van 20-30 minuutjes Antwerpen, Lier, Sint-Niklaas en Mechelen zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik werk 1km bij Aquaasan vandaan maar door corona ben ik daar sinds maart niet vaak meer geweest en dat is vanaf thuis ook 65km. Verder zat er nog een kleine winkel met beperkt assortiment dichter bij huis maar helaas hebben ze de deur gesloten sinds de start van corona.

Op dieren na koop ik het meeste online.
 
Na wat tegenslag met dinoflagellaten en algen gaat het weer de goede kant op met het aquarium. Drie koralen hebben het helaas niet gered en 1 stuk heeft het heel zwaar gehad maar begint weer te herstellen gelukkig.

De oorzaak is helaas bekend en was het gebruik van een middel tegen planaria waarvan ik zo dom was om het te gebruiken. Een pijnlijke les maar gelukkig ziet het er weer goed uit nu.

20201207_101903.jpg
 
Héél gaaf, ik zit er zelf ook aan te denken om een (klein) Rif aquarium te beginnen. Kom steeds uit bij de Red Sea Reefer 170.
Eerst maar research doen.
Tips?
 
Héél gaaf, ik zit er zelf ook aan te denken om een (klein) Rif aquarium te beginnen. Kom steeds uit bij de Red Sea Reefer 170.
Eerst maar research doen.
Tips?

Bedankt!!

@jessicapilon heeft ook een reefer 170, in zijn dagboek kun je alvast bekijken wat er mogelijk is met dat bakje.
 

Terug
Bovenaan