Wie kan mij helpen?


Er zijn uitzonderingen zoals altijd natuurlijk maar garnalen en de meeste soorten slakken eten alleen van plantjes als de planten een te kort aan iets hebben en niet altijd vallen de te korten van planten ons snel op maar de garnalen hebben daar een super zintuig voor! ;)
Allemaal niks om zorgen over te maken en scheelt je juist weer voer dus doe je er lekker lang mee.
Catappabladeren niet koken hoor is nergens voor nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Blad ligt er nu wel 12 dagen in. Ongekookt dat wel. Hoorde er veel meningen over ivm voedingstoffen die je er anders uitkookt dus besloten hem ongekookt erin te doen. Volgende keer maar eens koken.
Ik kook ze ook niet. Die van mij ligt er nu ongeveer een maand in en daar beginnen ze nog maar net van te knabbelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Die gaatjes wijzen er wel op. ik had laatst een rood plantje uit de meterbak over en ik denk die doe ik in de nano bij de TB garnalen. Nou ze doken er als gekken op en vraten de bladeren als gekken aan zeg. Ik wist niet wat ik zag.
 
Die gaatjes wijzen er wel op. ik had laatst een rood plantje uit de meterbak over en ik denk die doe ik in de nano bij de TB garnalen. Nou ze doken er als gekken op en vraten de bladeren als gekken aan zeg. Ik wist niet wat ik zag.
Grappig zeg, Nouja een functionele voedselbron :)
 
Ik kook ze ook niet. Die van mij ligt er nu ongeveer een maand in en daar beginnen ze nog maar net van te knabbelen.

De mijne begint wel brozer en weker te worden , we wachten af, koken doe ik dus niet bedankt
 
Het duurt met Catappa best wel lang hoor en daarom dat ik Moerbei gebruik voor ze. Mijn garnalen zijn net zo ongeduldig als mij namelijk:D:D
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Het duurt met Catappa best wel lang hoor en daarom dat ik Moerbei gebruik voor ze. Mijn garnalen zijn net zo ongeduldig als mij namelijk:D:D

Ik heb ze liggen! Maar ik wacht er maar nog even mee tot de catappa wordt aangebroken toch? Ook een foto genomen van wat ik
Vermoed een vrouwtje ? Wat boller en breder dan de doorsnee garnaal in mijn bak.

image.jpg


image.jpg
 
Hier aten ze na een paar dagen al van de Catappa,is ook vaak maar net waar de garnalen meer voorkeur voor hebben en dat kan ook weer zo veranderen.

Dat is wel een vrouwtje hoor Max.
Lekker ding trouwens! ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Ah gelukkig, ik ben niet de enige die ongeduldig is :)

Anders ik wel haha. Is het nu de regel 1 blad per keer ? Of kan ik best wel eens een mulberry blad erbij doen?

image.jpg
 
Ik doe altijd een hele bubs tegelijk in een kom gooien en giet daar water in uit de waterkoker.

Meestal heb ik 3 soorten bladeren voor ieder bakje.

mulberrie
catappa
teak

Ik gooi in elk bakje dus drie bladeren.

Je ziet dan dat ze aan de mulberrie direct gaan beginnen te snoepen.
De catappa wordt als tweede gegeten
De teak als derde

Altijd in deze volgorde, omdat het ene blad eerder eetbaar is dan de ander.
Teakbladeren zijn zo stug dat ze soms wel een paar weken liggen.

Bananablad duurt nog langer.

Als ze het catappa en de mulberrie op hebben voordat ze aan het teakblad beginnen, dan geef ik ze die twee nog een keertje extra tussendoor.
 
Ik doe altijd een hele bubs tegelijk in een kom gooien en giet daar water in uit de waterkoker.

Meestal heb ik 3 soorten bladeren voor ieder bakje.

mulberrie
catappa
teak

Ik gooi in elk bakje dus drie bladeren.

Je ziet dan dat ze aan de mulberrie direct gaan beginnen te snoepen.
De catappa wordt als tweede gegeten
De teak als derde

Altijd in deze volgorde, omdat het ene blad eerder eetbaar is dan de ander.
Teakbladeren zijn zo stug dat ze soms wel een paar weken liggen.

Bananablad duurt nog langer.

Als ze het catappa en de mulberrie op hebben voordat ze aan het teakblad beginnen, dan geef ik ze die twee nog een keertje extra tussendoor.
Bedankt! Toch grappig dat iedereen wat anders doet eigenlijk :) koken of niet koken haha zal vooral uit ervaringen komen denk ik?
 
Zolang je bewoners het lekker vinden is het toch goed denk ik;)
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Er zeiden meerdere wegen die naar Rome leiden gelukkig!

Ik doe het water wel altijd koken in de waterkoker he.
En als het gekookt heeft dan giet ik het direct in de kom met bladeren.

Dus de bladeren zelf kook ik niet echt zeg maar.

Maar de bacterien en zo schrikken zich hopelijk wel dood :D
 
Er zeiden meerdere wegen die naar Rome leiden gelukkig!

Ik doe het water wel altijd koken in de waterkoker he.
En als het gekookt heeft dan giet ik het direct in de kom met bladeren.

Dus de bladeren zelf kook ik niet echt zeg maar.

Maar de bacterien en zo schrikken zich hopelijk wel dood :D

Haha! Leuk dat er idd meerdere manieren zijn. Ook met mulberry blad? En hoelang laat je de bladeren in het gekookte water? Ze blijven momenteel echt van het catappa af dus misschien maar eens proberen volgende keer :)
 
Haha! Leuk dat er idd meerdere manieren zijn. Ook met mulberry blad? En hoelang laat je de bladeren in het gekookte water? Ze blijven momenteel echt van het catappa af dus misschien maar eens proberen volgende keer :)

Ja hoor, ook met mulberrie blad.

Hoe lang ik het in het water laat liggen hangt er vanaf of ik ze wel of niet vergeet, hihi.

Maar minimaal 10 minuutjes doe ik ze meestal wel.
Soms een hele dag, maar dat maakt niets uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Bewegende beelden zijn altijd leuker :)

 
ja ik kijk ook liever een film dan ik ook boek lees :D

mooi man.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Leuk filmpje, je bakje staat er mooi bij!

Kan het zijn dat van de plant waar de garnalen van eten, ze de bladeren opeten die eraan zaten toen je het plantje kocht? Dat is namelijk waarschijnlijk blad wat boven water gegroeid is, en nu langzaam afsterft. Of eten ze ook van het blad wat nieuw gegroeid is?
 
Leuk filmpje, je bakje staat er mooi bij!

Kan het zijn dat van de plant waar de garnalen van eten, ze de bladeren opeten die eraan zaten toen je het plantje kocht? Dat is namelijk waarschijnlijk blad wat boven water gegroeid is, en nu langzaam afsterft. Of eten ze ook van het blad wat nieuw gegroeid is?
Nou wisselend, een nieuw deel laten ze wel erg met rust ( foto) maar deeltje ook weer niet haha. Ze vinden het blijkelijk wel erg smaakvol! Ga vanavond mijn drijfplantjes erin doen, nu 5 dagen met water afgespoeld , nog specifieke dingen waar ik tijdens de toevoeging op moet letten? Gedrag garnalen?

image.jpg


image.jpg
 
Drijvers erin! Leuk gezicht. Wortels gaan vast wel groeien nog. Hopelijk voelen de garnalen zich wat veiliger nu. Merk namelijk als het donkerder in de bak is dat ze toch veel meer zwemmen. Denk dat de drijvers geaccepteerd worden :) nu even de shrimpies in de gaten houden. Planten hebben 5 dagen in water gelegd dus verwacht geen problemen

image.jpg


IMG_4647.JPG


IMG_4650.JPG
 
Ziet er goed uit! Heb zelf ook net dit drijfplantje erin gedaan. Ze gaan er bij mij af en toe ook aan hangen, leuk gezicht!
 
Ziet er goed uit! Heb zelf ook net dit drijfplantje erin gedaan. Ze gaan er bij mij af en toe ook aan hangen, leuk gezicht!

Ze hangen hier allemaal de kop haha heel leuk! Ze gingen meteen er in! Hopelijk eten ze deze planten niet op haha stelletje carnivoren :)

image.jpg
 
Ik heb ze er ook in zitten die drijfplanten. Die wortels groeien als kool!
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Ja die met de gladde bladeren is de kikkerbeet. Ik heb ook die wat " harige" blaadjes hebben en dat is het mosselplantje.
 
Wel duidelijk iig! ;)

Zie je al wat vervellingen in de bak Max?
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Wel duidelijk iig! ;)

Zie je al wat vervellingen in de bak Max?

Ja al best veel vind ik! Van de 20 garnalen zijn er al zeker 5/6 vervelt, en ze peuzelen het ook nog eens lekker op haha! Goed teken lijkt me :)
 
Nu de drijfplanten er een dag inzitten vind ik ze ook veel bewegelijker. Ze zwemmen meer door de bak :) leuk Gezicht
 

Terug
Bovenaan