Wie kan mij helpen?


. Waar houden ze zich aan vast dan? En kan je de wortels niet knippen?

De worteltjes blijven vaak achter hout hangen of andere hoge planten.
Ik had zelf het idee dat als ik de wortels deed knippen, het plantje dan snel dode bladen kreeg.
Maar je kunt het altijd proberen!
 
  • Leuk
Waarderingen: max
De worteltjes blijven vaak achter hout hangen of andere hoge planten.
Ik had zelf het idee dat als ik de wortels deed knippen, het plantje dan snel dode bladen kreeg.
Maar je kunt het altijd proberen!

Heb het even in andere topics bekeken en die schijnen het ook te knippen, naja eerst maar eens zien of ze werkelijk zo lang worden :)

IMG_4591.PNG
 
Het is nu een week dat de garnalen erin Zitten, heb 3x gevoerd en vraag me af, omdat ik dat toch veel hoor, of ik een waterwissel van 15% moet doen? Nitriet is denk ik de belangrijkste waarde? Deze is 0 nu dus moet ik dan verversen ? Ik heb geen planten voeding , en alleen leidingwater
 
Wekelijks een waterwissel doen is heel goed voor de garnalen hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Ik knijp te lange wortels inderdaad ook gewoon af hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Waterwissel gedaan, niks bijzonders gezien dus het zal wel goed zijn gegaan? Heb ook even de pomp schuin tegen de muur gezet zodat het water wat beter circuleert

image.jpg
 
had niet anders verwacht dan dat het goed zou gaan :)

je mag je glas trouwens wel is schoonmaken :D
 
Was vergeten te melden dat de temperatuur van het verversingswater niet heel veel moet afwijken van het water in de bak trouwens.
Zeker met een koude winter is het kraanwater natuurlijk best koud.
De temperatuur mag wel iets zakken hoor want zou juist een positief effect hebben op oa crs maar zou niet meer dan 2-3 graden lager doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Was vergeten te melden dat de temperatuur van het verversingswater niet heel veel moet afwijken van het water in de bak trouwens.
Zeker met een koude winter is het kraanwater natuurlijk best koud.
De temperatuur mag wel iets zakken hoor want zou juist een positief effect hebben op oa crs maar zou niet meer dan 2-3 graden lager doen.

Heb ik op gelet! :)
had niet anders verwacht dan dat het goed zou gaan :)

je mag je glas trouwens wel is schoonmaken :D
gedaan haha
 
Vast wel hoor,ik voorspel binnen 4 weken.
Let maar op!
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Je voegt er ook zuurstof mee toe aan het water

Oeps, had niet door dat er al zoveel reacties na waren geweest...
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Zijn dat wormen op je glas of is het gewoon vuil?
 
Dat dacht ik eerst ook hoor maar wilde het toch even navragen;). Vuil zit ook op het glas dus het is wat lastig te zien al met al.
 
Zijn dat wormen op je glas of is het gewoon vuil?
Volgens mij is het lucht of waterbeweging wat uit de pomp komt

Nee dat zijn luxhtbelletjes haha! Bedankt voor de zorgen maar alles gaat goed :) vandaag nieuwe drijfplantjes binnen, helemaal top! Gaan een 5tal dagen in een emmertje water. Verder zwemmen ze heerlijk rond nu, wat meer dan normaal , duid dat op paar gedrag? Of zijn de gewoon happy ? haha :)

IMG_4604.JPG


IMG_4605.JPG


IMG_4607.JPG
 
Als de mannetjes in de loop van de middag/avond vrolijk met zijn allen door de bak gaan zwemmen, dan wordt het een erotische avond :D
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Als de mannetjes in de loop van de middag/avond vrolijk met zijn allen door de bak gaan zwemmen, dan wordt het een erotische avond :D

Jaaaa.... alleen hoe zien we dat het mannetjes zijn haha #durfttevragen
 
Aan hun piemeltje.... :D

Nee, de vrouwtjes zijn over het algemeen groter, breder, ronder en mooier gekleurd dan de mannetjes.
Bij de vrouwtjes, kun je achter hun kop soms de eivlek zien zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Ik zie soms in kleuren en rondte wel degelijk verschil ja :) nou we wachten het af :) ze vermaken zich in ieder geval
 
Eten mijn garnalen me plantje op? Heb dit plantje al een tijdje en hij groeit echt super mooi. Sinds ik dus me garnalen heb zitten ze er graag op en "grazen" ze er ook veel op. Kan het nou zijn dat ze het echt eten? Of komen de gaatjes voor voedsel tekort? Hij groeit wel nog steeds goed. ???! En kan dit kwaad?

IMG_4616.JPG


IMG_4617.JPG


IMG_4618.JPG
 
Naar mijn weten kunnen garnalen wel degelijk planten eten??

Zorg dat ze wat anders te eten hebben, misschien een Catappa blad?
 
Lijkt mij een bemestingsprobleem.
Hoe zijn je no3 en po4 waarden en voeg je nog iets van plantvoeding toe?
Lijkt namelijk op bruinige randjes langs de gaten.
 
Juist Johan en de garnalen eten die plekjes graag dus lijkt het net dat de garnalen de boosdoeners zijn! ;)
 
Naar mijn weten kunnen garnalen wel degelijk planten eten??

Zorg dat ze wat anders te eten hebben, misschien een Catappa blad?


Ik heb er een catappa blad in liggen maar daar wordt weinig aandacht aan besteed. Ik heb al mulberry blad aangeschaft voor de volgende keer. Ze zitten er volgens mij wel echt van te eten.

Lijkt mij een bemestingsprobleem.
Hoe zijn je no3 en po4 waarden en voeg je nog iets van plantvoeding toe?
Lijkt namelijk op bruinige randjes langs de gaten.

Ik voeg verder helemaal geen plantenvoedijf of dergelijke bij. Daarom was het spannend in het begin maar de plant slaat wel degelijk goed aan en is sinds ik hem erin heb gezet flink gegroeid. Nu ik mijn garnalen erin heb nog steeds maar met gaten .. de waardes heb ik
Nog geen druppeltesten voor
Maar die komen wel. Ik merk verder niks aan Mn garnalen

IMG_4622.JPG
 
Ik heb er een catappa blad in liggen maar daar wordt weinig aandacht aan besteed.
Hoelang ligt die al? De Catappa moet eerst nog goed week worden voordat ze ervan gaan eten. Maar zoals de andere twee Posts zeggen, als het komt door gebrek aan plantenvoeding dan vinden ze de zwakke plant misschien veel lekkerder?
 
Bij mij eten de garnalen enkel de bladeren die het niet goed doen en dus toch al doodgaan.
Van gezonde planten blijven ze af.
 
Hoelang ligt die al? De Catappa moet eerst nog goed week worden voordat ze ervan gaan eten. Maar zoals de andere twee Posts zeggen, als het komt door gebrek aan plantenvoeding dan vinden ze de zwakke plant misschien veel lekkerder?

Blad ligt er nu wel 12 dagen in. Ongekookt dat wel. Hoorde er veel meningen over ivm voedingstoffen die je er anders uitkookt dus besloten hem ongekookt erin te doen. Volgende keer maar eens koken.

Bij mij eten de garnalen enkel de bladeren die het niet goed doen en dus toch al doodgaan.
Van gezonde planten blijven ze af.

Wat betreft die gezonde planten doen ze hier ook behalve deze dan... mijn waterpest zitten soms ook wat gele blaadjes op en die eten ze graag idd.

Ik geef ze wel genoeg te eten ? Om de dag en alles gaat wel Ongeveer op. Misschien moeten we deze plant als planten voeding voorstellen :)

IMG_4624.JPG
 
Die plant op de foto is geen waterpest maar volgensmij limnophila sessiliflora.
Ziet er net zo uit als die van mij voordat ik plantvoeding gebruikte:thumbs:
 
Die plant op de foto is geen waterpest maar volgensmij limnophila sessiliflora.
Ziet er net zo uit als die van mij voordat ik plantvoeding gebruikte:thumbs:

Deze groeit ook echt als kool, begon met 2 sprieten en nu wel 9 ofzo :) maja ik kijk het wel even aan, als het volgends jullie geen schade aan de garnalen kan brengen enkel aan de plant neem ik dat maar voor lief :) ze vinden het lekker blijkt
 

Terug
Bovenaan