waar zijn ze gebleven


Ik denk dat het voor ervaren forummers moeilijk is om je steeds te blijven motiveren om uitgebreid antwoord te geven. Uiteindelijk heb je zo'n beetje alle discussies wel een keer voorbij zien komen....of iets wat er op lijkt. Op het forum gaat een en ander nog redelijk naar de inhoud toe. Dat kan ik van bijvoorbeeld FB niet zeggen.

Uiteindelijk kiezen heel veel mensen ook gewoon voor een andere besteding van tijd. Iederen groeit en leert door en zo gaat dat ook met hobbies.
 
Toch even op reageren. (Nu mijn eigen inzicht)

Een forum als dit veranderd in de jaren en soms maanden, diverse leden komen erbij en dat zijn ook vaak ervaren maar nieuwe leden met nieuwe inzichten en ervaringen, prima zou je zeggen maar dan volgt er soms een enorme discussie over de kleinste stofjes in je water of b.v. over indraaien, of een bepaalde led of over een ander stuk hardware, sommige vinden dan dat dit vaak te ver doorgaat, anderen leren ervan (!), dus een verandering in het forum, wat voor sommige een reden kan zijn om te vertrekken, daarnaast hoor je ook wel dat sommige minder gaan reageren als ze aan nieuwere leden (beginners) voor de 100ste keer het zelfde moet worden uitgelegd, ook de babbelbox veranderd (GMT) , vaak zaten we tot laat in de avond over alles te lachen en elkaar uit te dagen, toen kwam de chat erbij welke door sommige werd omarmd maar door velen werd afgewezen, ook dat is weer een verandering waardoor sommige leden bedankten, anderen verdwenen omdat Beheer te streng dan wel te soepel is/was wat beiden een reden kan zijn, John en ik praten en overleggen veel met elkaar en delen soms ook gedeelten uit een PB wat voor ons beiden (als Beheer) bestemd is en waar we overweging vanuit kunnen halen, en dan praat je ook wel eens met vertrokken leden zowel in andere fora of op het Vivarium en dan kom je er vaak achter dat sommige de verandering niet kunnen bijhouden of niet willen en ook zijn er leden welke met de hobby stoppen om diverse redenen, zo zal het ook altijd wel blijven denk ik, een forum bestaat uit de reagerende dan wel de vragende leden en het ledenbestand veranderd nu eenmaal.
 
Helemaal eens met Aquainfo en Ton. Zelf ben ik ook wel eens een paar maandjes weg geweest en de reden daarvan was dat ik alle discussies nu wel een keer gehad had en niet opnieuw wilde voeren. Maar jullie blijven toch een aardig clubje mensen en dan kom je weer eens terug. Ook vind ik het meestal leuk om nieuwe mensen in de hobby te helpen met informatie geven, en daar is kans genoeg voor op dit forum.

Ik sluit echter niet uit dat ik weer een keer een pauze in las hoor ;)

Met de GMT en chat heb ik zelf niet zo veel. Is met wat te veel geklets over weinig. Helemaal de chat, die zit altijd in de weg met notificaties en heb ik uitgeschakeld. Maar als andere dat wel prettig vinden is het voor mij prima natuurlijk. Heel soms laat ik m'n neus wel eens zien in het GMT topic.
 
Ik had het niet over Keesvd maar dat terzijde.


Ja een forum fluctueert is eigenlijk een kleine weergave van een stad, ieder personage zijn eigen karakter en ik denk inderdaad dat wat Ton aangeeft zo'n beetje d ekern is waarom leden vertrekken of alleen meelezen
 

Terug
Bovenaan