waar zijn ze gebleven


D

Deleted member 14272

Guest
Waar is nanoe,als ik het goed verwoord,en waar is onze Belgische aquariumhouder die veel energie heeft gestopt in de scalare,en deze met veel moeite van een duitse kweker heeft opgehaald,,hoe gaat het met beide,,en de vissen.
Waar zijn ze gebleven.
gr.bert
 
Ik denk dat Nanoe thuis is.
VisaVersa is denk ik in zijn kweekkamer.
Het gaat goed met ze.
 
Mooi om te vernemen,ik hoop binnenkort weer eens wat te lezen,voor wat betreft de of eventuele vooruitgang.
 
Ach iedereen heeft een leven naast het aquarium, en niet altijd tijd en zin om zoveel online te zijn. O.a. Door werk of gezinszaken. En sommige gaan en komen.
 
Jammer dat sommige liefhebbers verdwijnen in het niets en dit forum verlaten.Erg jammer,wil graag discussies aan gaan met doorgewinterde aquarianen,maar die zijn er steeds minder,jammer hoor,ga het maar eens rustiger aan doen.
Gr.bert
 
Zo zijn er nog wel meer op te noemen die verdwenen zijn. Ook oud gedienden man en of vrouw.
 
Van leuke en kundige leden welke we niet meer zien kan ik door de jaren heen wel een heel grote lijst van aanleggen ;))
 
Ik vroeg me laatst ook al af waar Bertus is. Vroeger reageerde hij op ongeveer elke post, maar ik heb hem al een hele tijd niet meer gezien...
 
Bertus zijn ban was afgelopen, maar na 2 dagen terug te zijn geweest is die zelf weer vertrokken :juggle:

in die bijna 5 jaar dat ik hier nu lid ben, heb ik ook al diverse leden zien "vertrekken", zowel de hardcore leden als de af en toe is aanwezige leden.
soms zie je ze na een aantal maanden/jaren ineens terug, soms ook niet.

sommige leden zijn met vlagen actief.
sommige krijgen een onenigheid op het forum en vertrekken
sommige stoppen met de hobby
sommige nemen bewust een pauze i.v.m. examens
sommige raken in scheiding

ect ect ect.

heb het al eens eerder gezegd: leden komen, leden gaan, maar de aquariumhobby zal blijven bestaan :))
 
Nanoe was gister nog online en Vis&Versa ook vrij recent maar goed niet iedereen is dagelijks actief natuurlijk.
 
'k denk niet dat ts mij bedoeld.
Ja ik kweek af en toe eens scalaren maar ik heb er nog geen van Duitsland gehaald (wel andere vissen)
Mijn interactie hier gaat wat op en neer, afhankelijk van de threats (als ik er, in mijn ogen, iets zinnigs op te zeggen heb)
Maar er gaat quasi geen dag voorbij dat ik hier niet aanwezig ben geweest.
 
Ik begrijp de wegblijvers vaak wel
Zelf vaak zat gezien op mijn eigen ranzige blog forumpje, het is een veelvoud van factoren
maar de meest voorkomende is meestal dat members zich vaak niet gehoord voelen
of er simpelweg niet tussen komen en de aandacht verliezen
 
Ik begrijp de wegblijvers vaak wel
Zelf vaak zat gezien op mijn eigen ranzige blog forumpje, het is een veelvoud van factoren
maar de meest voorkomende is meestal dat members zich vaak niet gehoord voelen
of er simpelweg niet tussen komen en de aandacht verliezen

Dit dus.

En het forum richt zich met name op beginnende aquarianen. Na een aantal jaar ontgroeien de meeste mensen dat en gaan ze elders op zoek naar uitdagingen.
 
Vind persoonlijk niet dat het forum zich richt op beginnende aquarianen.
We hebben er wel veel, omdat we een toegankelijk en algemeen forum hebben komen er dus veel incidentele mensen (1 a 2 vragen en weer weg).

Maar we hebben hier naar mijn idee een hardcore bestand van zeer ervaren & zeer lang actieve aquarianen, ieder in hun eigen expertise.

Maar vertel mij is waar die andere uitdagingen zitten? zie een forum ook niet zozeer als een uitdaging maargoed.

gedeeltelijk off-topic:
Dat je op het Malawifreaks forum meer Malawi houders vind, en op het NCF meer cichliden houders is logisch (misschien bedoel je dat met uitdaging?), maar vergeleken met dit forum hebben die een lage activiteit & bezoekersgraat. Over de andere specifieke fora zoals Tanganyikaforum, roggenforum ect maar niet te spreken, die zijn echt op sterven na dood.
AF is zelfs groter en actiever dan de meeste engelstalige fora.
 
Laatst bewerkt:
Ik herken mijzelf wel in de reacties hierboven hoor. Ik ben zelf ook niet elke dag even aanwezig op het forum. Soms ook twee weken niet. Vrijwel altijd komt mijn afwezigheid op het forum voort uit andere dingen in mijn leven die op dat moment even spelen. Een paar maanden geleden was dat de komst van het spel Farming Simulator 19 hier in huis. Rond december verwacht ik ook wat meer afwezig te zijn maar mijzelf kennende zal ik het forum niet snel voorgoed verlaten. Ik ben nog lang niet uitgeleerd en vind het vaak ook erg leuk om anderen wat verder te kunnen helpen. :petjeaf:

Komt vast ook omdat hier hele aardige beheerders zitten ;)
Dat speelt zeker een belangrijke rol hoor John! :petjeaf:
 
Wat was de grap hierin dan @Hoogheid

1597758252742.png
 
Maar vertel mij is waar die andere uitdagingen zitten? zie een forum ook niet zozeer als een uitdaging maargoed.

Dat is voor iedereen anders. Ik denk dat de meesten op het forum zitten om te helpen, maar ook om te leren. Als je na enige jaren een expertise ontwikkel, of dat nou aquascape, hillstream, biotopen of wat dan ook is en je leert er op een ander forum of platform meer van dan hier, dan wordt de activiteit snel minder.

Maar ik spreek voor mezelf en vul dit voor anderen in. Iedereen heeft zijn eigen redenen.

Het is ook geen sneer naar iedereen op het AF. Helemaal niet. Ik ben al 15 jaar lid en ik lees nog steeds met veel plezier om de paar dagen de laatste topics door. Het blijft toch een beetje de 'thuisbasis'.
 
Dat is denk ik wel een record binnen aquaforum.
Dat zou mij niets verbazen. In de tijd dat ik een beetje actief lid ben op dit forum heb ik hem vaker niet dan wel actief gezien. :juggle:
Jammer hoor, want ik heb gehoord van andere leden dat het een aardige man is maar dat het er soms wat onhandig uit komt.
 
Nou vind het wel gezellig hier. En dat het voor beginners is vindt ik niet. Je hebt ook ervaringsdeskundigen (zo zal ik het maar noemen) nodig die anderen kunnen helpen anders is het niet echt een forum. Ik vind het persoonlijk ook leuk om gewoon de projecten van anderen te bekijken. Als ik iets niet weet en het ook niet duidelijk is op internet, literatuur dan stel ik hem. En als ik ergens iets van weet kan je helpen. Wel heb ik toevallig dit weekend m'n Facebook account verwijderd want daar vond ik echt niks meer aan en tevens te veel negatief gedoe, spam en polariserende (nieuws)berichten. Kan ik beter m'n tijd hier verdoen :DD. Wellicht dat meer interactieve onderdelen als meer polls, experts uitgedaagd en foto wedstrijden meer gedaan worden dit wellicht ook nog iets kan zijn waardoor sommige leden langer of vaker langskomen. Maar je zal inderdaad momenten hebben dat je er veel op zit en momenten dat je er minder op zit.

Gr
Stefan
 

Terug
Bovenaan