Vissen kweken, waar ligt de grens?


de torpedobarbelen zijn anders al met uitsterven bedreigd in het wild en alleen maar door de aquarium hobby , en dat is maar 1 soort
de vissers ? hahaha , nou , die hebben overal schijt aan , die doen het alleen maar voor het geld , die lui zijn zo arm dat elke cent helpt
maar goed , als het niet waar is dat zal dat wel zo zijn
Heb je een bron waarop staat dat torpedo met uitsterven bedreigd is?
 
Hobbyisten zijn meestal de redding voor een bepaalde diersoort.

Ik refereer hier bijvoorbeeld graag naar de gifkikker houders en ik vermoed dat dat bij vissen niet anders is!Er zijn al vele soorten die niet mogen geëxporteerd worden, met uitsterven bedreigd. Door verdwijnen habitat, wereldwijde CITES-regelgeving en de landelijke wetgeving. Die soorten worden nu net in stand gehouden door hobbyisten.

Mijn inziens is het ecologisch verantwoorden dieren, vissen in ons geval, aan te schaffen bij een mede hobbyist. Door bij meerdere hobbyisten uw dieren aan te schaffen elimineert men, in de mate van het mogelijke, inteelt.
 
U vraagt wij draaien:
De Torpedo Barbeel is door het IUCN geclassificeerd als bedreigd. De totale populatie Sahyadria denisonii is in de afgelopen jaren met 50% afgenomen. Op enkele belangrijke vangstplaatsen is dit zelfs met 70% gedaald. Dit komt voornamelijk door de vangst van deze vissen voor het houden in aquaria. Maar ook vervuiling en het verkleinen van het leefgebied speelt een belangrijke rol.
Bron:
 
Het enige wat je kan doen is geen wildvang kopen.... Misschien moeten ze verplichten om de oorsprong van de vissen te vermelden bij verkoop.
bij (sommige?) leveranciers van aquariumvissen staat het netjes als het wildvang is, bijvoorbeeld dmv een labeltje op de foto.
In de winkels niet idd maar je kunt altijd informeren wie hun leverancier is.
 

Terug
Bovenaan