visbestand juwel lido 120

  • Onderwerp starter renniehahahahaha
  • Startdatum

Ik denk dat ik toch maar bij mijn oude beslissing blijf om er een ZA Aquarium van te maken.

Ik denk aan dit:

8x Bovenlaag vis (bijlzalmen of N.marginatus)
10x Rode Rio of Rode Minor
8x corydoras soort ( opties? )
6x octocinclus vittatus

wat vinden jullie ervan?
 
Ik heb nog wat vraagjes over het bestand hierboven:

1. kan dit allemaal goed bij elkaar? (ook qua temperatuur, ph, gh etc)
2. wat voor bijlzalmen kan ik het beste nemen en hoe kan ik de kans op dat ze eruit springen verminderen?
3. welke corydoras past het beste bij dit bestand?

alvast bedankt!!!

MVG
Rennie :)
 
Niemand die me kan helpen?

Nou het gaar dus definitief een zuid amerika aquarium worden.

Over de vissen ben ik nog niet uit!

Sowieso komen dr corydoras panda's op de bodem.

Bovenlaag worden waarschijnlijk marmerbijlzalmpjes. Al ben ik daar nog niet overuit. Misschien weet iemand nog een leuke ZA Bovenlaag vis?

Over de Middenlaag ben ik ook nog niet uit.
Ik denk zelf dat het een Hyphessobrycon soort word?

Ik ga het aquarium inrichten als amazone stijl.

Dus na de vakantie kan ik lekker beginnen! !!! :)

Mvg
Rennie
 
Als je een visje wilt hebben, dat niet zoveel gehouden wordt, zou je ook eens kunnen kijken naar de Hyphessobrycon roseus/Gele fantoomzalm. Ze hebben het voordeel dat ze wat kleiner blijven (ongeveer 3 cm) dan b.v. de andere fantoomzalmen. Daar staat tegenover dat het best pittige visjes zijn. Tegen de andere vissen zijn ze super vriendelijk, maar onderling wordt best veel gekibbeld. Het ligt een beetje aan je eigen smaak of je dit leuk vindt of niet. Als je van rustige vissen houdt, dan zou ik ze niet aanraden, maar als je juist veel bedrijvigheid in je aquarium wilt, dan zijn ze wel heel geschikt.
 
Wat voor vissen zouden jullie in een lido 120 plaatsen met als thema Zuid-Amerika ?
 
Maar ik begrijp dat het nu zeker is dat je bijlzalmpjes wilt met Panda's in de onderlaag? Dan ben je er bijna namelijk ;)
Of ligt alles weer/nog open?
Waar ben je nu wel zeker van?
 
Er komen sowieso panda's op de bodem

Voor de bovenlaag word het waarschijnlijk de marmerbijlzalm of misschien een nannomustus soort

Voor de Middenlaag staat alles nog open :)
 
Je geduld is wel erg beperkt h�?

Ik heb nu al behoorlijk meegedacht in dit topic me dunkt maar erg geneigd dat nogmaals te doen ben ik niet op deze manier en ik ben vast niet de enige.
Lees voor de gein eens terug hoe vaak en na hoe korte periodes je je topic bumpt. Dat is niet leuk meer.

~ Ivo
 
@mascha&ivo

Sorry!
Ik ben gewoon enthousiast en nieuwsgierig naar wat anderen vinden. Ik ben hier ook om te leren.

Excuses voor de mensen die zich aan mij zijn gaan irriteren.

Ik zal voorlopig dan maar ook niks plaatsen.

Bedankt dat je dit aangeeft!

Mvg
Rennie
 
Je mag best wel wat plaatsen hoor. Ik denk alleen dat in dit topic al praktisch heel zuid-amerika besproken is (wat in je bak past dan). Het zou dus fijn zijn als je een paar visjes noemt die je echt leuk vindt en niet het hele bestand nog open laat.
 
Enthousiasme is helemaal ok :)
en goed willen nadenken en informeren over een bestand is ook helemaal ok :)

Maar wat je niet wil is dat mensen gaan denken: is 'ie weer met zijn vraag.
In je andere topic over Hyphesobrycons was er al iemand die het opviel.

Zou zonde zijn als het daardoor helemaal stilvalt!


Ik kijk de komende dagen nog wel eens of me iets te binnen schiet dat nog niet genoemd is.

~ Ivo
 
Nou daar ben ik weer....

Zoals ik al zei staat het visbestand al redelijk vast. Alleen de Middenlaag vis nog.

Ben nu een beetje aan het kijken naar de N.marginatus. in welke laag zwemt dit visje? En hoeveel zou ik er hiervan kunnen nemen?
Ook de Rode rio spreekt mij erg aan.
Op de bodem komen dus c.panda s en in de bovenlaag komen een 5tal bijlzalmpjes.

Mvg
Rennie
 
Nou ik denk dat ik er definitief uit ben!!!!
(Eindelijk! )

Boven: 6x N.marginatus
Midden: 10� Rode rio
Onder: 8x corydoras panda

Is dit een goed visbestand?

(Hopelijk een van de laatste berichten op dit topic)

Mvg
Rennie
 
Ik heb net gelezen dat de N.marginatus niet echt een bovenlaag visje is. Dus ipv
N.marginatus word het n eques.

Dus:

......�n.eques (hoeveel zal ik er hier van nemen?
10x Rode rio
8x C.panda
 
Nannostomus eques doet het volgens mij niet zo goed op de koelere temperaturen die de andere vissen nodig hebben. C. Panda en de rode rio zijn namelijk subtropisch.
 
Ohw das minder. ....

Zijn er verder nog andere vissen die op de bovenlaag gericht zijn uit Zuid-Amerika?
 
Heb gisteren een mailtje gestuurd naar de pets place. Daar kan je via de mail advies vragen over dieren. Kreeg vandaag een mailtjes terug van een "expert".

Hij adviseerde mij om een koppel discus vissen, een 20 tal kardinaal tetra's, en wat roodneuszalmen in mijn lido te doen.....

Ik vind dit onbegrijpelijk!

Dat noemen zich experts. ...
 
Dus de nannomustus eques kan echt niet als oppervlakte vis?

Wil toch eigenlijk dit bestandje:
8x n.eques
10x Rode rio
En dan nog 8 c.panda

Is 8 een goed aantal...of is de bijlzalm toch een betere optie qua temperatuur en waterwaardes?

Volgende week komt mijn kast dus dan kan ik de lido aanschaffen en gaan opstarten

Mvg
Rennie
 
Hier ben ik blij mee.
Sta op het punt een nieuw aquarium te kopen, ben er nog niet helemaal uit welke, maar de Lido 120 is er ��n van.
Zitten veel mooi tips tussen, ik zelf hou wel van Aziatisch/Australisch liefst wat kleinere regenbogen als dat gaat.

- Juwel Lido 120
- Juwel Lido 200
- Trofis Caridina
- Eheim Incpiria 200

Liefst wil ik een groot aquarium maar daar is gewoon weg de ruimte niet voor of er moeten andere meubels de kamer uit en dat gaat het niet worden en ik denk dat ik dan mee moet hahaha.
Welke weet ik nog niet, tussen de Juwel 120 en Eheim zit ook een aanzienlijk prijsverschil, buiten dat bij de laatste 2 genoemde bakken nog een filter/verwarming moet worden aangeschaft. De kast van de Eheim is wel mooi en ziet degelijk uit, dat gevoel heb ik niet bij Juwel en Trofis.

Met bovenstaande reacties kan ik in ieder geval een mooie keuze maken wat ik erin wil hebben.
Waar ik nog wel mee zit, het aquarium komt op een soort "hakblok" te staan. Alleen de tafel is precies 60*60 en vroeg mij af of de Juwel 120 die 61 breed is daarop kan staan. Die 61cm is volgens mij incl kunststof omlijsting volgens mij is het aquarium het glas dus 60cm. Aquarium steekt dan aan beide zijdes 0,5cm over dat lijkt mij geen probleem op basis van veiligheid ivm mogelijke breuk/lekkages.

Ik hou jullie op de hoogte wat het gaat worden.
 
@Froggies
Misschien een ideetje om deze hele post van je als eerste bericht/vraag in een eigen onderwerp te zetten?
 
peterdenhaag53 zei:
Ja zag ik en ook al wat reacties toch!? [/quote
Ja klopt van mijzelf haha, als antwoord op iemand die ook een aquarium bij wilde toevoegen en ik moet zeggen een leuke bak.
Rest komt wel, het is vakantie tijd heeft ook geen haast. Zoals ik al vertelde in deze topic staan erg veel goede voorbeelden in, komt goed.
 
De kast waar de lido in komt te staan is staat inmiddels.


Mvg
Rennie
 
Net de lido 120 wit gekocht. Vanavond achterwand erin en morgen water. S'-weekends plantjes erin en dan ongv 2 weken indraaien!

Ik denk dat ik een fotoalbumpje ga opstarten voor foto's.


Mvg
Rennie
 
Ik zou voor de veiligheid wel even een dagje laten draaien met alleen de achterwand, dan al het water eruit halen en beginnen met de bodem ;).
 
Heb nu het foto album geopend...
Iemand ervaring met de schoudervlekzal.
die vind mijn vader erg mooi maar ik neig meer naar de Rode Rio. Verder twijfel ik of ik de eques toevoeg of dat ik de Middenlaag vis qua aantal uitbreid.


Mvg
Rennie
 
Hallo,

ik vroeg me af of een koppeltje Apistogramma cacatuoides kan in een lido 120?
of is dit geen goed idee.....


MVG
Rennie
 
renniehahahahaha zei:
Hallo,

ik vroeg me af of een koppeltje Apistogramma cacatuoides kan in een lido 120?


De enige cichliden die in zo'n kleine bak (60 cm) kunnen zijn:
1) een koppel Apistogramma borelli
of
2) een harem Neolamprologus multifasciatus of similis (en dan verder niks erbij!)
 
Oke bedankt, ik vroeg het mij gewoon af . Ze zitten namelijk in een dierenwinkel bij mij in de beurt in een ongeveer 20 liter bakje
Het visbestand staat verder al vast.
10x Rode rio En 8x corydoras . Eigenlijk wil ik hier nog iets bij maar ik weet niet wat?


Mvg
Rennie
 

Terug
Bovenaan