visbestand juwel lido 120

  • Onderwerp starter renniehahahahaha
  • Startdatum

LO10a is een mooie! Thanks!

Hij is mooi rood, dus een rood scholenvisjes zoals de vuurtetra zou er mooi bijpassen!

Voorstel:
6x c.marthae of myersi
12x scholenvis (wss H.amandae)
6/8x C.panda
3x L nummer (wss LO10a?)
 
Ga waarschijnlijk morgen de Lido kopen.
En natuurlijk naar visjes kijken.

Iemand nog opmerkingen over het visbestand hierboven?
Weet nog niet zeker of ik die L-nummers doe, ik vind ze namelijk best fors worden.


MVG
Rennie
 
Ik denk dat de lnummers inderdaad redelijk fors zijn ja.
Het enige wat mij nu lastig lijkt is de temperatuur omdat je bijlzalmen jaarrond warm willen zitten en je scholenvis en cory eigenlijk wat koeler.
Maar anders zou ik voor 8 bijlzalmen, 12 amandae's en 8 panda's gaan. Dat zijn denk ik wel mooie aantallen.
 
Dank voor reacties!

8 corydoras
En
8 bijlzalmen vind ik een mooi aantal.

Alleen zou ik graag wat opties/meningen/ervaringen willen over een scholenvis(en) die bij dit bestand passen

Mvg
Rennie
 
Zoals al eerder gezegd is de nannostomus marginatus een leuk passend visje. Zijn groter als de amandae. Verder zou qua temperatuur ook trigonostigma espei/hengeli kunnen. Voor je bodem kun je misschien beter een corysoort zoeken die wat warmer wil, maar ik heb niet genoeg verstand van corydoras om te zeggen welke.
 
Ja de marginatus is een leuk visje maar ik heb gehoord dat ze meer boven zitten als onder.
 
Je hebt een behoorlijk hoge bak dus denk dat ze dan meer in het midden blijven, maar goed keus blijft aan jou. T espei en hengeli zwemmen wel echt in het midden en vind ik persoonlijk hele leuke visjes :)
 
renniehahahahaha zei:
Ja de marginatus is een leuk visje maar ik heb gehoord dat ze meer boven zitten als onder.
Vergeet maar dat je dat hebt gelezen. De marginatus is een visje dat vooral de middenlaag gebruikt. Niet meer dan af en toe een uitstapje naar boven of beneden.
Of ze zouden zich hier al meer dan twee jaar lang in verschillende inrichtingen totaal atypisch moeten gedragen...

Weet nog niet zeker of ik die L-nummers doe, ik vind ze namelijk best fors worden.
Biologist zei:
Ik denk dat de lnummers inderdaad redelijk fors zijn ja.
Hebben jullie het visje gezien? of is dit op basis van gelezen maten?
Vergeet niet dat het om een zeer rank gebouwd visje gaat. Een beetje goed doorvoede Corydoras panda is massiever.
Onze exemplaren (we hebben ze ruim twee jaar) tikken de 8 cm nog niet eens aan. Ik heb twijfels bij de lengtes die op internet genoemd worden.

~ Ivo
 
Ik heb ze inderdaad wel eens gezien ja en die exemplaren waren toch wel zeker 10 cm. Of ze de maten op internet halen, weet ik verder niet want ik heb ze zelf verder nooit gehouden. Ze zijn niet zozeer fors in de zin van breed, dan zijn de panda's inderdaad massiever. Maar ze zijn naar mijn mening redelijk lang voor een 60 cm. Nu kan dit puur mijn mening zijn hoor, want zoals ik al zei heb ik ze nooit gehouden. Ik heb ze dus enkel gezien in een meterbak en daar leken ze me redelijk groot voor een 60cm.
 
Heb nu mijn oog laten vallen op de Rouwtetra. Is dit mogelijk? Iemand ervaringen mee?

MVG
Rennie
 
In plaats van de amandae? Dan moet een groepje rouwtetra's wel kunnen. Alleen moet je er dan wel rekening mee houden dat je dan geen vissen met kleur hebt. Kan ook mooi zijn, maar moet je wel van houden.
 
Smaak is iets heel persoonlijks, dat voor iedereen anders is, maar zelf zou ik voor een wat kleinere soort kiezen. In mijn 80cm aquarium heb ik in het begin Citroentetra's gehad, die qua formaat een beetje vergelijkbaar zijn met Rouwtetra's en ik vond dat hierdoor het aquarium een stuk kleiner leek. Nu heb ik er kleinere vissen inzitten en dat vind ik veel mooier. Nogmaals, iedereen heeft een andere smaak dus misschien vind je grotere vissen juist veel mooier, maar het is misschien wel iets om over na te denken.
 
Ja,

qua scholenvisje weet ik het nog niet hoor. ik wil eigenlijk wel iets kleurrijks maar niet te groot of te klein.

Uiteraard heb ik wel leuke suggesties gehad zoals de marginatus en de amandae maar toch wil ik nog even verder zoeken, zodat ik niet achteraf zeg: Shit! had ik dat visje maar genomen.

Over de oppervlakte en bodembewoners ben ik al uit, dus nu alleen nog een geschikte middenlaagvisje vinden en dan kan ik in de vakantie mooi aan de slag! :)
 
Vind deze rode visjes heel leuk:

Rode minor
Rode fantoomzalm
Rode rio

Wat is de beste optie?

MVG
Rennie :)
 
Iemand ervaring(en) met een van deze visjes? :)
 
Ik zou ze alle drie niet houden in een lido 120, je kan er betere (rustige) kleine visjes in doen vanwege de beperkte lengte die je hebt.
 
Zou ik ook doen. Visjes zoals de H. amandae die je eerst in gedachte had zijn zeer geschikt voor deze maat.
 
Over een paar weken zal ik het aquarium gaan ophalen. Het gaat dus een ZA bak worden.

Dit is wat ik NU in gedachten heb:

8� c.myersi
15x scholenvisjes?
8x corydoras panda of sterbai?

Meningen hierover?

MVG
Rennie
 
Iemand nog leuke opties voor West-Afrika bestand en/of Azie bestand

Weet wel wat vissensoorten die daar vandaan komen, maar ik weet niet zo goed welke vissen er bij elkaar passen en in dit formaat aquaria.


Opties voor vissen uit WA of Azie?


MVG
Rennie :)
 
renniehahahahaha zei:
Iemand nog leuke opties voor West-Afrika bestand en/of Azie bestand

Weet wel wat vissensoorten die daar vandaan komen, maar ik weet niet zo goed welke vissen er bij elkaar passen en in dit formaat aquaria.


Opties voor vissen uit WA of Azie?

Je vraagstelling is nog wel heeel breed nu. Met deze eisen kun je tientallen zo niet honderden bestanden kiezen.

Heb je niet een voorkeur voor 1 van de twee gebieden, en/of een vis die je heel graag wilt? Vanuit de hoofdbewoner is het vaak eenvoudiger er een bestand omheen te bouwen.
 
je switcht wel snel van idee. nog geen 14 dagen geleden moest het een zuid amerika bak worden en nu plotseling weet west afrika of azi�. weet je eigenlijk wel wat je wil ????

denk daar eerst eens goed over na
 
Ja ik vind het moeilijk om te kiezen......
maar dat merken jullie vast al, sorry!

Ik denk nu aan deze bestanden:

AZIE:

-1x koppel Honinggoerami/dwerggoerami
-10x sherrybarbeel/kegelvlekbarbeel
-1x harem Dario Dario

Zuid-Amerika

-8x bijlzalm myersi
-12x N.marginatus/vuurtetra
-8x corydoras panda

West-Afrika

-6x P.annulatus
-15x a.normani
-1x koppel of harem killivis

Wat vinden jullie?

MVG
Rennie
 
Wat vinden jullie de beste optie?
 
Ja dat vind lastig om te zeggen. Vooral omdat in dit soort bak eigenlijk de keuze beperkt is qua eyecatchers

Mvg
Rennie
 
Uiteraard!

Weet iemand eyecatcher(s) die in een lido kunnen?
 
Jawel,

maar ik vind het moeilijk om een goede keus te maken.
Ik wil voor alle lagen(boven, midden, onder) een leuk vissensoortje.
en het liefs ook nog continentgericht.
 
Vind wel deze soorten leuk................

-Goeramisoorten
-Rode minor?
-Killi-visjes
-Hyphessobrycon-soorten(weet iemand welke vissen uit deze familie geschikt is voor mijn bak?)
-epiplatys
-Corydoras

????
 

Terug
Bovenaan