Vijver uit balans, nu ingrijpen of wachten ?


Door allerlei verschillende adviezen even door de bomen het bos niet meer gezien en dus alles maar zijn gang laten gaan de afgelopen maanden.

Zo ziet het er nu uit. :(

ab4b43.jpg

GZ6h1M1fF3hL1a8JYbehAB_l260xwPfI.jpeg
 
Ik zou snel ingrijpen ivm de aankomende zomer/zon. UV filter aanschaffen en/of Kinshi Eco Power!
 
UV filter zit erin, maar mij is altijd gezegd dat die alleen helpt tegen de zweefalg die ook werkelijk door de filter gaat en voorbij de lamp. Draadalg hecht zich gewoon vast aan alles.
 
Ph 8,0 (binnekort eens vroeg en laat meten)
Gh 6
Kh 3

Leidingwater:
ph 7,5
gh 9
kh 6
 
Draadalg wordt verder in het voorjaar vanzelf minder als de rest van de vijver op gang komt. Ik zou wel al eerder plantenresten (van planten in in naast de vijver) verwijderen. Dat belast het water nu ook alleen maar.
Ik zou pas met (biologische) als de draadalg niet vanzelf weg gaat. Wat betreft de uv-lamp klopt wat je gehoord hebt.
 
Ja heb zojuist even met het netje en de hand zoveel mogelijk rommel verwijderd. Maar probleem is nu ook dat er te weinig zuurstofplanten zijn, maar ik vraag mij af of het zin heeft om die te kopen aangezien de waardes verre van ideaal zijn. Zou zonde van het geld zijn. ;)
 

Terug
Bovenaan