Verwarming gloei gedeelte


Eerste twee foto's in het donker zonder flits.
Laatste foto met flits.

Je ziet het lampje branden, dat hoort zo sls hij verwarmt.
Ik zie dat hij eigenlijk alleen rood gloeit aan de kant van waar het LED lampje ook zit.
Achterkant gloeit minder sterk.

De verwarming sloeg best vaak aan.
Meestal korte tijd.
Heb hem net twee week en nieuw gekocht.
Zie geen gekke dingen aan de verwarming.
Wel wordt hij erg warm, maar thermometer geeft geen schrikbarend hoge temperatuur weer gelukkig.


Heb hem er maar uit gelaten voor de zekerheid.
Hopelijk koelt het aquarium niet te veel af.

2wce6w6.jpg


o5cjs3.jpg



30dggh0.jpg

Vraag maar aan Bertus of dit goed is. ik bemoei me er niet meer mee. :r Nee dit is echt niet goed ! terug met dat ding en koop een kwaliteit heater , goedkoop is vaak duurkoop met ellende achteraf.
 
Zal die staaf voor de zekerheid niet meer aanzetten hoor Tiny.




Bertus je klets weer veel te veel als je het mij vraagt ;)
Elk topic betrek je op jezelf en komt dan vaak het probleem van de topic maker niet ten goede.

In die 8 jaar dat ik nu lid ben heb ik al heel wat uit elkaar gespatte Superfish elementen voorbij zien komen hier dus heel mooi dat het al 30 jaar bij je goed gaat maar dat kunnen wel helaas niet als standaard nemen ouwe reus! ;)

volgens Bertus hoort dat zo :r :deal:
 
Een aquarium van 60 liter op 24 Gr. Afgesteld met een rood spiraal,ik zou er niet blij mee zijn.Het kan ook maar zo zijn dat de verwarming kapot is waardoor hij op vol vermogen warmte afgeeft zonder af te slaan.
Of deze nieuwe generatie verwarming (gen) geven extreem veel vermogen in een korte periode,maar opgloeien in zo'n kleine bak is niet goed.
 
Het opgloeien heeft denk ik niets te maken met de grote van de bak, dat ding is aan of uit, opgloeien kan al in een paar tellen gebeurt zijn.

Zo te zien geeft het ledje meer licht dan de spiraal, dus ik zeg heel voorzichtig dat het wel meevalt.
 
Of het wel of niet normaal is, geen idee.
Maar het zit je niet lekker en je vertrouwd het niet. Om die reden zeg ik breng hem terug of koop een andere, kun weer rustig slapen :)
 
Een aquarium van 60 liter op 24 Gr. Afgesteld met een rood spiraal,ik zou er niet blij mee zijn.Het kan ook maar zo zijn dat de verwarming kapot is waardoor hij op vol vermogen warmte afgeeft zonder af te slaan.
Of deze nieuwe generatie verwarming (gen) geven extreem veel vermogen in een korte periode,maar opgloeien in zo'n kleine bak is niet goed.

Kapot denk ik niet.
Want hij slaat aan en uit.
Lampje is dan ook aan of uit.
 
Ik durf het niet te zeggen of het normaal is, maar aan de andere kant... een halogeenlamp gloeit ook, wordt ook (heel) heet en knapt ook niet stuk.

Weliswaar zit daar geen zuurstof in maar wellicht is deze verwarming ook zo gebouwd.


Een lamp heeft een dunne korte en soms meerder gloeidraadjes die dankzij het Halogeen/neon gas niet verbrand en door het type gas krijg je een kleuring van het gloeidraad die de kleur bepaald van de kleur dat de lamp uitstraalt.
Glas zit verder verwijderd van dit gloeidraad en omdat het een zeer dun wolfraam draadje is komt er minder KJoule warmte te dicht bij glas oppervlakte van de binnenkant. lamp kan oplopen tot 60 a 70 graden van het glas.
100watt is 100watt zou je zeggen nee, bij een lamp is gloeien met een gas het doel om zoveel x aantal lummen te halen bij een bepaalde wattage, verwarmen om zo heet mogelijk gloei element te laten gloeien om warmte te produceren.
Bij lampen wordt meer energie in het oplichten van het wolfraam draadje gericht en met warmte als ongewenst neven product , verwarmen is dit omgekeerd alleen het rendement is hoger in warmte omzetten van wegen een dikkere draad dus meer oppervlakte dat heet wordt en warmte gaat afstralen.
 
Het opgloeien heeft denk ik niets te maken met de grote van de bak, dat ding is aan of uit, opgloeien kan al in een paar tellen gebeurt zijn.

Zo te zien geeft het ledje meer licht dan de spiraal, dus ik zeg heel voorzichtig dat het wel meevalt.

Dan is het toch gek dat de gloeidraden later rood kleuren dan het LED lampje?
Dan zou je moeten denken dat het tegelijkertijd rood wordt.
In dit geval niet.
 
In die 8 jaar dat ik nu lid ben heb ik al heel wat uit elkaar gespatte Superfish elementen voorbij zien komen
Zijn die dingen echt zo slecht? ik sta op het punt om een nieuwe aan te schaffen voor de nieuwe bak.
 
Of het wel of niet normaal is, geen idee.
Maar het zit je niet lekker en je vertrouwd het niet. Om die reden zeg ik breng hem terug of koop een andere, kun weer rustig slapen :)

Ik beroep me nu op de garantie.
Heb een mail gestuurd.
Gevraagd om een andere en ander merk.

Voor nu is de verwarming uit het aquarium.
Maar nu koelt het aquarium af.

Nu moét ik morgen wel een nieuwe halen....
Want voor dat het met de garantie geregeld is ben je vast ook dagen verder.
Zolang wil ik mijn aquarium niet zonder verwarming laten.
 
Die led geeft meteen licht, de draden moeten eerst opwarmen.

Dat verband zie ik even niet.
Als de LED aan gaat en het zou door het lampje komen, dan moeten de draden toch ook direct rood gloeien?
 
dan moeten de draden toch ook direct rood gloeien
Nee dat duurt even omdat ze eerst op moeten warmen, die led is veel sneller wat dat betreft.

Ik bedoel niet dat de draden rood kleuren door het licht van de led
 
Zijn die dingen echt zo slecht? ik sta op het punt om een nieuwe aan te schaffen voor de nieuwe bak.

Super fish is natuurlijk geen top merk maar tegenwoordig laten de bekendere merken hun spullen ook in Azië maken dus is ook geen garantie.
Misschien worden er in verhouding wel heel veel meer verkocht en dat je daarom meer pech gevallen op het forum leest vergeleken met andere merken bv maar dat weet ik niet.
 
Zijn die dingen echt zo slecht? ik sta op het punt om een nieuwe aan te schaffen voor de nieuwe bak.

Ik zei ook al eerder, koopt een kwaliteit heater van Eheim, Jager of Juwel , ze zijn duurder maar ook een heel stuk beter gebouwd en betrouwbaarder dan die Chinese rommel zoals Superfish.
Vroeger zat van die goedkope 15-25-50watt heaters gehad voor kweekbakjes. binnen een 1 jaar waren 6 van de 10heaters al overleden en 2 zijn geklapt in het water door over verhitting.. en jawel Superfish !

Als het nu nog niet duidelijk is dat hij niet deugd dan zoeken jullie he allemaal maar uit en vraag maar aan Bertus raad dat is de ouwe rot die alles weet. :D
 
Ik zal het overwegen om een duurdere aan te schaffen.

Wel heb ik er één van AliEpress in een bak zitten bij de Bio flessen, ding was 5 euro en doet het (al 3 jaar) nog steeds
 
Ik zei ook al eerder, koopt een kwaliteit heater van Eheim, Jager of Juwel , ze zijn duurder maar ook een heel stuk beter gebouwd en betrouwbaarder dan die Chinese rommel zoals Superfish.
Vroeger zat van die goedkope 15-25-50watt heaters gehad voor kweekbakjes. binnen een 1 jaar waren 6 van de 10heaters al overleden en 2 zijn geklapt in het water door over verhitting.. en jawel Superfish !

Als het nu nog niet duidelijk is dat hij niet deugd dan zoeken jullie he allemaal maar uit en vraag maar aan Bertus raad dat is de ouwe rot die alles weet. :D


Zeikerd ben je wel ,he. Zal je ook wel blijven eer je 74 bent.
 
Ja, vroeger. was het glas anders dan nu.
Nu wordt het glas gehard, !!!! was vroeger niet.

Lul niet man in de jaren "90 waren de heaters ook allemaal van gehard glas en zelfs in de jaren "80 waren deze er al alleen stuk duurder.
Dus schei nou toch eens uit met deze onzin te brallen.
 
Zeikerd ben je wel ,he. Zal je ook wel blijven eer je 74 bent.

Erg jammer Bertus dat je zo'n instelling hebt met zoveel ervaring en nooit eens iets van een ander wil aannemen waar andere dit ook al hebben bevestigd ben ik de zeikerd.
Spijt me man kan er ook niks aan doen je bent namelijk nooit te oud om te leren van een ander. :petjeaf:
 
Ik zal het overwegen om een duurdere aan te schaffen.

Wel heb ik er één van AliEpress in een bak zitten bij de Bio flessen, ding was 5 euro en doet het (al 3 jaar) nog steeds

Je kan met goedkope producten ook geluk hebben natuurlijk maar met elektrische apparaten en water zou ik liever oppassen en gaan voor kwaliteit en zeker dingen die op 230volt werken in ons aquarium.
Heb ook zat goedkope dingen , zoals een Superfish schepnetje en algenmagneten en nog wat meuk ervan die zijn prima en goedkoper dan van met A met een grote naam zeg ik dan maar.
Ook afhevel slang met molmklok van 7.95 en die van eheim kost ruim 16euro en ze doen allebei het zelfde.. water af hevelen en bodemvuil af hevelen..
 
Jij had toch al 30jaar ervaring Bertus en nog nooit problemen gehad zoals jij dat al jaren doet ? :D:sorry:
Lul niet man in de jaren "90 waren de heaters ook allemaal van gehard glas en zelfs in de jaren "80 waren deze er al alleen stuk duurder.
Dus schei nou toch eens uit met deze onzin te brallen.


Jaren 90??? Dan kon jij ze daarvoor natuurlijk niet. Dat ze zonder thermostaat waren. Moest je apart in steken.

Lul toch niet man. Jij was het met 30 jaar ervaring?
 

Terug
Bovenaan