Verwarming gloei gedeelte


RHoS is idd loodvrij.
Reparatie werk word nog wel eens gedaan met loodhoudend, maar verder is alles loodvrij.

Dat loodhoudende tin nog te koop is wilt niet zeggen dat het nog gebruikt word in de productie van nieuwe producten..

Wat betreft de heater die opgloeid..
Ik heb het zelf nog nooit gezien, maar ik heb altijd eheim heaters gehad.
 
Soldeertin 60/40 loodhoudend - Eleshop

https://www.eleshop.nl › Solderen & maken › Verbruiksartikelen

  1. In cache
Beoordeling: 4,7 - ‎12 stemmen - ‎€ 5,50 - ‎Op voorraad
Dit soldeertin is leverbaar in twee diameters. 1.0 mm is het gemakkelijkst voor regulier trough-hole gebruik. Het 0.6 mm dunne soldeertin is ideaal voor het …

Heb nog wel wat voor je. Gebruik het niet zo lang , hoor.

Nou maak ik er geen woord meer aan vuil . F.D.

Er wordt nog steeds lood in verwerkt, hoor.


Hahaha ! je blijf een lachwekkende man echt.

Vanaf 1 juli 2006 is het volgens een Europese richtlijn verboden soldeermiddelen te gebruiken die lood bevatten. Fabrikanten gebruiken geen loodhoudende tin meer, loodvrije produkten herkennen we aan het ROHS label.

http://www.wikitronics.nl/soldeertin/

Welkom in 2018 als je dat nog niet was opgevallen en kan je geen sodeertin meer kopen met lood erin, ook waterleidingen mogen sins 2006 niet meer met soldeer dat lood bevat gesoldeerd worden.
Geld ook voor electronica en koperwerken en zilversmeden.
 
Hoe zou de TS zich voelen, zo met een paar van die opgewonden standjes, die hun vertier zoeken, door ,geheel oftopic, elkaar in de haren te vliegen? Tjonge of er al nog niet genoeg gekissebis is op de wereld.

Ah welnee zover laat ik het niet oplopen hoor, vertier niet echt ik hou niet van onwaarheden en dat sommigen niks willen leren of aannemen is niet mijn probleem denk ik dan maar.
Ben blij dat ik regelmatig lees op andere topics en forums en hier ook weer zat informatie uit kan halen en wat van kan leren.
Dus nee gekibbel is nooit geweldig op een forum maar als mensen onzin gaan verkopen als informatie dan moet daar ook wel wat van gezegd worden om het te corrigeren dat het niet klopt.
dus al mensen daar niet tegen kunnen moet je ook niet op een forum komen omdat je dat altijd wel zal tegen komen zulke discussies mits ze niet te verhit raken en beledigend worden.
Geloof niet dat dit aan de orde is.
Bertus zie ik ook gewoon nog als een beste oude reus op dit forum en niks meer of minder na zo'n discussie.
Gewoon flexible blijven en elkaar met respect te woord staan zal er ook geen escalatie ontstaan.
 
Tuurlijk ed maar jullie blijven doorgaan, wat ik wel begrijp. Maakt het echter niet beter voor dit topic en kan na een statement te hebben gemaakt ook verder worden afgehandeld in pb ;)
 
Tuurlijk ed maar jullie blijven doorgaan, wat ik wel begrijp. Maakt het echter niet beter voor dit topic en kan na een statement te hebben gemaakt ook verder worden afgehandeld in pb ;)

we draven wel een beetje door over een staaf verwarming dat ook waar eerlijk gezegd..
Maar om dit PB op te lossen ? nah ga wel een keer bij Bertus op de koffie als die niet te ver weg woont.
 
Nou de superfish heater heeft letterlijk en figuurlijk voor verhitting gezorgd :juggle:
Maar fijn dat je een nieuwe krijgt, ik heb namelijk dezelfde en die wordt niet zo rood het is dus niet normaal.
Kunnen de heren ophouden met hun vorm van disscussie :D

Ok.
Bedankt voor je reactie.
Hopelijk komt mijn vervangende heater snel binnen.
 
Hoe zou de TS zich voelen, zo met een paar van die opgewonden standjes, die hun vertier zoeken, door ,geheel oftopic, elkaar in de haren te vliegen? Tjonge of er al nog niet genoeg gekissebis is op de wereld.

Ik lees het wel, maar reageer gewoon waar ik op wil reageren.
Verder bemoei ik me niet met de discussie.

Iedereen bedankt voor de reacties.
Hoop gewoon dat mijn vervangende heater er snel is.
 
Hier nog een praktijk testje, aan het begin van het filmpje zie je wat een kort draadje doet bij 50W
Het kan zijn dat er halverwege van je element sluiting zit, hierdoor kan de stroom oplopen en het elment gedeeltelijk roodgloeiend worden.

 
Ik heb de jbl protemp 75watt besteld.
Dan zit ik veilig.
Is dacht ik wel goede keuze geweest.
 
Heb de vervangende heater binnen.
Weer hetzelfde probleem.

Dus denk toch dat het zo hoort??

Maar goed.
Morgen komt de JBL heater binnen.
Die ga ik gebruiken.
 
Is geen probleem. Daar gaat stroom doorheen, zou hij niks laten zien, doet hij niks, he.

Vul emmerwater, hang hem daar in voor test.


Doe k ook, met een hoge bloemenvaas.
:foto:
 
alleen lijkt het me bij deze wel ''normaal'' dat je de draden ziet gloeien.
omdat alles zo bloot licht zie je het waarschijnlijk zo goed, er worden er genoeg van verkocht denk ik, als het echt niet goed was waren ze wel gestopt met de verkoop.
 
Mag een verwarmingselement in een aquarium opgloeien? Ik heb het in de 30 jaar nog nooit gezien (En meer dan eens zo'n kreng vol in het zicht gehad al was het altijd van een merk als Tetra, JBL of Jäger).

Ik moet ook zeggen dat ik de constructie van de superfish van het type "niet onder de indruk" vind. Waar andere merken de energie zo uniform mogelijk afgeven aan het glas lijkt Superfish vooral z'n best te doen de bron zover mogelijk bij het glas vandaan te houden. Dat zal zorgen voor een hoge thermische weerstand tussen element en glas waardoor het temperatuurverschil tussen buitenkant (24 graden) en binnenkant heel erg hoog kan worden. Met als gevolg gloeiende spiralen.

Het zal dus voor dit element zeer gewoon zijn maar dat maakt het nog niet geweldig (en betrouwbaar IMO al helemaal niet). Bedenk wat er gebeurt als het element op één plek wat dichter bij het glas komt. Dan zal het glas daar lokaal zeer stevig opwarmen met mogelijke scheuren tot gevolg (volgens sommigen is dat een vrij standaard feature van deze elementen). Goed dus dat je uiteindelijk gekozen hebt voor een wat beter merk.

Nog een tip over het vergeten de heater uit te zetten bij een waterwissel: Zet deze samen met je pomp op een geschakeld verdeeldoosje. Als je water gaat afhevelen en je vergeet de boel uit te zetten dan moet de herrie van het water wel een goede hint zijn alsnog te doen. Druk, indien aanwezig, ook nog je CO2 erbij op hetzelfde doosje en klaar ben je.
 
Laatst bewerkt:
Nou succes met de hobby en je hebt weer wat geleerd, goedkoop is vaak duurkoop met elektrische componenten en Aqauriua ..thrust me.. ben als beginner 30jaar geleden ook vaak zat met de neus op feiten gedrukt dat deze stelling die heel vaak uitkomt.
 
Hydor externe heaters worden ook nog verkocht ondanks ze bekend staan als ondingen


De schrik zit er wel in inderdaad (ook bij mij) maar ik lees regelmatig dat ze tegenwoordig een pak stabieler/duurzamer zijn...
Ook mijn LFS biedt ze sinds deze zomer opnieuw aan terwijl ze eerder uit de rekken waren gehaald dus wie weet is er wel iets veranderd aan het toestel?
Het blijft natuurlijk wel een feit dat vooral negatieve ervaringen gepost worden terwijl er misschien tegelijkertijd veel tevreden maar stilzwijgende gebruikers zijn?
Ik kom nu en dan ook in de verleiding om het toch eens te proberen eerlijk gezegd.
Ze geven ook de wettelijke garantieperiode, toch?

Misschien wel ten onrechte.
Tot nu toe werkt de mijne prima.

Hoe lang heb jij hem al Dirk?
 
Weet niet of ze nu beter zijn, en heb wel eens gelezen dat het alleen om bepaalde modellen ging.

Dan nog zou ik m’n vingers en niet aan branden en in een nieuwe set-up zou ik inzetten op een eheim termo filter.
Maar dat heeft weinig van doen met dit topic
 
Ik gebruik hier nog steeds de Juwel 200watt die standaard in het filter van de bak zit deze was geleverd in 2013 en ziet er degelijk uit en na 5jaar nog steeds prima werkend.
Vroeger altijd Jager of Eheim gehad op de grote bakken en nooit problemen mee ondervonden, helaas heb ik ook 10 stuks goedkope gehad voor kweekbakjes en serieus na een 1jaar waren er al 6 overleden waarvan 2 in het water zijn geklapt. en helaas het merk was Superfish.
Deze heb ik vervangen voor HS en Sera en deze bleven het wel prima doen voor de kweek en waren kwa priijs niet veel duurder als superfish maar zag er wel degelijker uit een ze werken nog steeds na 10jaar.
Je kan ook wel eens pech hebben hoor met dure merken, genoeg mensen gezien met een kapotte Jager of een Eheim waar vaak de temperatuur regelaar van kapot waren dus bleven opwarmen zonder af te slaan of verwarmde niet meer terwijl het lampje ging branden.
 

Terug
Bovenaan