Verwarming gloei gedeelte


Jaren 90??? Dan kon jij ze daarvoor natuurlijk niet. Dat ze zonder thermostaat waren. Moest je apart in steken.

Lul toch niet man. Jij was het met 30 jaar ervaring?

Ja beste man we leven niet meer in de jaren "60 en "70 dus waarom haal je dingen aan die nu niet meer van toepassing zijn zoals gehard glas dat al in de jaren 80 werd gebruikt. wat hebben mensen dan aan deze informatie ? leuk voor een forum Nostalgia Aquaria maar niet als opmerking voor een moderne heater anno 2018
 
Klopt, de mijne 300 watters hangen ook aan een processor.

Nostalgie moet je in ere houden. voor lui zoals jij.


En voor de rest ,kan je de bout haggelen/
 
Klopt, de mijne 300 watters hangen ook aan een processor.

Nostalgie moet je in ere houden. voor lui zoals jij.


En voor de rest ,kan je de bout haggelen/

12814536_10204711549503148_1354923411551212682_n.jpg
 
Ik heb hier 15 bakken met allemaal een verwarming maar zo rood als op de eerste foto heb ik nog nooit gezien. Ik ga met John mee en zou deze niet gebruiken en bericht afwachten.
 
Ik heb hier 15 bakken met allemaal een verwarming maar zo rood als op de eerste foto heb ik nog nooit gezien. Ik ga met John mee en zou deze niet gebruiken en bericht afwachten.

Hij is er ook al uit sinds gisteravond.
Maar mijn aquarium is wel wat afgekoeld nu.
Ik ga niet op de garantie wachten denk ik.
Ga zelf wel een nieuwe halen.

Hier in het centrum kan ik deze merken vinden:

- JBL
- SERA
- Superfish
- Juwel
- Ferplast
- Tetra

Welke kies ik het beste?

En is het erg als de verwarming wat te sterk is of is een minder sterke beter?

Dan bedoel ik dit:

Mijn aquarium is 60 liter.
Kies ik dan eentje van 20 tot 60liter, of eentje van 50 tot 100 liter?
 
Kijk ik heb op al mn 60 liter bakjes er een van 50W en dan kun je makkelijk 25 graden halen. Wat over kan nooit geen kwaad dus een 75 of 100W is ook prima. Ze slaan toch wel af als de temp is bereikt.
Qua merk zou ik voor een goed merk gaan dan zoals bv de Sera of Tetra.

Nu wil ik wel nog kwijt dat ik diverse SF hier heb en dit probleem nog nooit heb ervaren. Wel dat je de kleine nano s veel hoger moet zetten om de gwenste temp te bereiken. Daarom zou ik ook voor een merk als Sera of tetra gaan.
 
Kijk ik heb op al mn 60 liter bakjes er een van 50W en dan kun je makkelijk 25 graden halen. Wat over kan nooit geen kwaad dus een 75 of 100W is ook prima. Ze slaan toch wel af als de temp is bereikt.
Qua merk zou ik voor een goed merk gaan dan zoals bv de Sera of Tetra.

Nu wil ik wel nog kwijt dat ik diverse SF hier heb en dit probleem nog nooit heb ervaren. Wel dat je de kleine nano s veel hoger moet zetten om de gwenste temp te bereiken. Daarom zou ik ook voor een merk als Sera of tetra gaan.

Ik heb vaker Superfish gehad maar dan de combi-heater met zwarte korf.
Nog nooit wat mee gehad dacht ik.
Maar heb bijvoorbeeld nooit drie jaren achter elkaar één van Superfish gehad.
Gewoon omdat ik inderdaad dingen las en het niet vertrouwde en de Superfish op reserve hield.

Ik ga straks wel even rondneuzen in het centrum .

Wel balen.
Van al het geld wat in dit bakje zit en nu die verwarming, had ik een geheel nieuwe 60cm kunnen kopen.
Nou ja, het is niet anders.
 
Nu wel uitgevonden hoe ik foto's kan maken met de telefoon en deze op het forum kan zetten :D
Foto's maken met de telefoon is nog goed te doen, maar ze op het forum plaatsen is lastig/even prutsen.

Ik kwam een heel oud programma tegen van Riba ofzo?
Kon je ze uploaden via het forum.
Maar mijn telefoon wou het bestand niet uitpakken, dus kon dat programma niet downloaden.

Nu via Tinypic gedaan.
Maar zou liever uploaden via het forum.
 
Ik gebruik jbl en juwel en allebei bevallen ze heel erg goed. De jbl verwarmingen hebben ook een korf en droogloopbeveiliging en dat vind ik zelf wel heel fijn (vergeet ze echt vaak uit te zetten met water wisselen...).

En tja, geld is altijd jammer. Van het bedrag wat er in mijn 60cm zit had ik er wel een stuk of 4 kunnen kopen :D Maarja, dat zijn allemaal van die kitjes waar het filter, verwarming en licht vaak niet veel waard zijn.
 
Oh en net bericht gehad al van de webshop.
Keurig opgelost.
Krijg direct een nieuwe opgestuurd.

Over de oude is niet gesproken.
Dus ga ervan uit dat ze die niet terug hoeven.

Gooi ik hem beter weg, of bewaar ik hem?
Of is er iemand van hier die het interessant vindt om de verwarming beter te bekijken en te zien wat er mis is?
Tegen verzendkosten stuur ik hem op.
Gaat pakketpost worden.
Maar beter is denk ik om de heater gewoon weg te gooien.
 
Mooi dat het zo is opgelost in ieder geval. Als je de upload bestand knop onder het typveld gebruikt dan moet je eenvoudig een foto hier kunnen plaatsen hoor.
 
Ik zou hem ook wegdoen en de nieuwe heeft toch weer garantie en die komt uit de buurt dus mocht er ooit wat zijn binnen de garantie dan kun je daar zelf snel actie op ondernemen.
 
Goed besluit om een andere aan te schaffen, elektrische componenten van 230volt en een aquarium nooit risico's nemen en ga voor kwaliteit.
 
Die verwarming kliko werk das echt niet meer te gebruiken
Jager en jbl zijn ook prima maar net zoals met alles kan een vrijdagmiddag/maandagmorgen product tussen zitten:D
 
Kijk eens naar een straalkacheltje. Dat is in principe een lange weerstandsdraad. Zie jij die alleen in het midden heet worden en gloeien? Een kort draadje kan inderdaad alleen in het midden gloeien, maar dat is omdat aan de zijkanten warmte wegvloeit naar de klemmen die de draad van stroom voorzien.

In principe gloeien gelijkmatig gemaakte draden over hun hele lengte even sterk, tenzij er iets plaatselijk de draad koelt.


Voor de denkers.
 
Dus, gooi nog niet weg. Wacht af als die ander komt.
 
Ik zou hem ook wegdoen en de nieuwe heeft toch weer garantie en die komt uit de buurt dus mocht er ooit wat zijn binnen de garantie dan kun je daar zelf snel actie op ondernemen.

Uhm nou nee :D
Ik krijg een nieuwe van de webshop.
 
Goed besluit om een andere aan te schaffen, elektrische componenten van 230volt en een aquarium nooit risico's nemen en ga voor kwaliteit.

Ik krijg een nieuwe van de webshop.
Zien welke ik krijg.
Ben benieuwd .
Hopelijk niet dezelfde .
Al ben ik bang van wel.....
 
Kijk eens naar een straalkacheltje. Dat is in principe een lange weerstandsdraad. Zie jij die alleen in het midden heet worden en gloeien? Een kort draadje kan inderdaad alleen in het midden gloeien, maar dat is omdat aan de zijkanten warmte wegvloeit naar de klemmen die de draad van stroom voorzien.

In principe gloeien gelijkmatig gemaakte draden over hun hele lengte even sterk, tenzij er iets plaatselijk de draad koelt.


Voor de denkers.

De heater werd alleen rood aan de voorkant.
De andere gloeidraden pas wat later.
De twee voorste draden staken ook wat meer naar onderen dan de rest.
 
Die twee aansluitpunten staan gelijk aan de kant waar het LED lampje ook zit.
Deze worden als eerst rood.
De rest volgt later.

Ben benieuwd wat de nieuwe heater doet.
Wat nou als deze het ook doet?
Dan koop ik denk ik alsnog een nieuwe en hou deze als reserve ( en de andere dan ook).

20181211_143001.jpg
 
Die twee aansluitpunten staan gelijk aan de kant waar het LED lampje ook zit.
Deze worden als eerst rood.
De rest volgt later.

Ben benieuwd wat de nieuwe heater doet.
Wat nou als deze het ook doet?
Dan koop ik denk ik alsnog een nieuwe en hou deze als reserve ( en de andere dan ook).

Bekijk bijlage 263989

Duidelijk goedkope slechte constructie met een los gloeispiraal zonder keramische blok of rooster om de warmte te verspreiden, als je schud dan komt gloeispiraal tegen het glas aan ?
En die twee soldeerpunten mag helemaal niet bij dit soort componenten die heet worden maar moet verankert zitten door uiteinden van het gloeispiraal in die twee contactbuisjes te klemmen.
Soldeer kan namelijk te warm worden en dan los laten.
Echt goedkope Chinese makelij, ze kunnen beter een Restaurant houden en lekah eten maken daar zijn Chinezen tenminste wel goed in. :chef:
 
Laatst bewerkt:
Zo ziet het wel uit ed! Die veren staan niet allemaal even strak gespannen in ieder geval.
 
Gezien deze constructie koop ik dus ook geen Superfish, alleen lijkt het me bij deze wel ''normaal'' dat je de draden ziet gloeien.
 
Zo ziet het wel uit ed! Die veren staan niet allemaal even strak gespannen in ieder geval.

Klopt.
Ze rammelen behoorlijk als ik schud.
Wel zit ieder veertje weer apart in een hulsje.
 
Die twee aansluitpunten staan gelijk aan de kant waar het LED lampje ook zit.
Deze worden als eerst rood.
De rest volgt later.

Ben benieuwd wat de nieuwe heater doet.
Wat nou als deze het ook doet?
Dan koop ik denk ik alsnog een nieuwe en hou deze als reserve ( en de andere dan ook).

Bekijk bijlage 263989
Duidelijk goedkope slechte constructie met een los gloeispiraal zonder keramische blok of rooster om de warmte te verspreiden, als je schud dan komt gloeispiraal tegen het glas aan ?
En die twee soldeerpunten mag helemaal niet bij dit soort componenten die heet worden maar moet verankert zitten door uiteinden van het gloeispiraal in die twee contactbuisjes te klemmen.
Soldeer kan namelijk te warm worden en dan los laten.
Echt goedkope Chinese makelij, ze kunnen beter een Restaurant houden en lekah eten maken daar zijn Chinezen tenminste wel goed in. :chef:


Soldeer? Daar wordt 75 % tin en 25 % lood voor gebruikt.
Los spiraal? zit bij de anderen ook vrij los.
Dat smelt niet.
 
Die twee aansluitpunten staan gelijk aan de kant waar het LED lampje ook zit.
Deze worden als eerst rood.
De rest volgt later.

Ben benieuwd wat de nieuwe heater doet.
Wat nou als deze het ook doet?
Dan koop ik denk ik alsnog een nieuwe en hou deze als reserve ( en de andere dan ook).

Bekijk bijlage 263989
Opvallend vind ik dat de gloeidraden kennelijk los liggen. Normaal, ik heb geen Superfish verwarming als voorbeeld, zitten de gloeidraden of om een keramisch blokje gewikkeld of ze liggen in de lengte in zo'n blok.
 
Heb er een paar bekeken, zover het gaat. zit het hetzelfde zo in .

Heb er ook waar je niet in kan kijken.
zijn donker.
 
Nou de superfish heater heeft letterlijk en figuurlijk voor verhitting gezorgd :juggle:
Maar fijn dat je een nieuwe krijgt, ik heb namelijk dezelfde en die wordt niet zo rood het is dus niet normaal.
Kunnen de heren ophouden met hun vorm van disscussie :D
 
Soldeer? Daar wordt 75 % tin en 25 % lood voor gebruikt.
Los spiraal? zit bij de anderen ook vrij los.
Dat smelt niet.

En dat zegt jij die mij vervolgens uitmaakt via PB voor ettertje en galbak ?
Je zwets weer uit je nek namelijk:

In plaats van lood wordt soms een kleine hoeveelheid zilver gebruikt. Vanaf juli 2006 moet in veel gevallen de soldeer die wordt gebruikt in de elektronica in Europa, krachtens de RoHS-richtlijn, vrij zijn van lood.

Maar inderdaad ik ga er verder ook geen woord meer over vuil maken op dit forum hoe jij een ander afbrand met dat eindeloze nostalgische gezever van je.

En nu is de discussie voor mij klaar.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan