tc420 wordt heet


Dankje wil hem nog ophangen maar met een hand schroevendraaier krijg je lastig schroefje in het meubel
 
Heb hier steeds een boor moeten pakken. En zelfs die heeft moeite.
Ik heb zelden zulk hard meubelplaat gezien.
Een priem haalt niets uit.

Ik heb daarom maar veel dingen op een mdf plaat gemonteerd, en de plaat vervolgens in het meubel bevestigd. Scheelt een hoop boorwerk in het meubel.
 
Is dubbelzijdig tape niet een oplossing? Hoef je niet in je meubel te schroeven en je kan het makkelijker verplaatsen mocht je dat ooit willen.
Ik ben niet bekend met het apparaatje dus weet niet of het tot de mogelijkheden behoort :)
 
20191003_194241.jpg


oude proberen te repareren
 
Misschien dat ik het helemaal verkeerd begrijp, maar heb je ( 2 ? ) LED TL buizen aangesloten op de TC420 ?

Ik ben ook bezig om mijn T5 lampen te gaan vervangen voor Led. Dat heeft nogal wat voeten in de aarde, want als ik de LED buisjes op het bestaande armatuur wil aansluiten, dan moet ik IN het armatuur ook de nodige aanpassingen doen ( o.a. de starters vervangen) Voor zo'n hobbyist als ik met 2 linker handen, onbegonnen werk.

Maar, en dat is eigenlijk de insteek van mijn opmerking, bij de info die ik heb gevonden van diverse led buizen, staat heel uitdrukkelijk vermeld, dat ze NIET aansluitbaar zijn op dimmers, controllers en dergelijke.

Ik heb voor mijn aquarium inmiddels een compleet nieuwe lichtkap besteld, MET leds erin.
En, voor mijn TC420 die ik ook al een paar jaar probleemloos heb draaien, een paar nieuwe ledstrips zodat ik, via het programma dat er bij hoort, een situatie van " daglicht naar nachtlicht creëer. En op een gegeven moment gaan de LED buizen aan (gewoon via een simpele schakelklok) en de TC420 langzaam uit. Na een aantal uren gaat de TC weer langzaam aan en schakelen de LED buizen uit.

Nogmaals, misschien dat ik het helemaal verkeerd begrijp, maar LED lampen ( buizen) kunnen NIET op de TC420 worden aangesloten, voor zover ik het snap.... ;) :(
 
De gene die ik heb kan je ook aparte dure dimmer voor kopen, dus dan kunnen ze dus gedimd worden. En dan lijkt het me niet veel uit maken of het via tc420 of andere manier gedaan wordt. Dit zijn aqualantis leds. Waar jij denk over praat is de led kap met led balkn er al in van Juwel. Die hebben dacht ook andere type led lampen die wel dimbaar zijn.
 

Terug
Bovenaan