tc420 wordt heet


jan fokke

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2011
Berichten
2,825
Leeftijd
41
Locatie
leeuwarden
Ik heb hier een tc420 op mijn aquarium aangesloten en nu kwam ik er achter dat het licht niet meer uit ging en op volle sterke brand. En dat de tc420 heel heet wordt.
 
Ik zou hem even afsluiten en opnieuw het programma er in zetten, als het dan nog zo is ben je denk ik aan vervanging toe.
 
Hitte kan ook vaak wijzen op kortsluiting ergens. Misschien kan je voelen waar precies het ding heet wordt, is dit bij aansluitingen? Of je kijkt toch even in het computerhuis? Geblakerde electronica kan wijzen op doorbrandingen.
 
zal vanmiddag even kijken, stekker er al uig vehad en programma er opnieuw in gezet heeft nog niet geholpen
 
ja is nog niet zo oud maar via ali besteld. 2 juli. Maar Blijkbaar is stop er ok uit gesprongen en de voeding ook kapot. Dus denk dat ik nu zowiezo voor een wat duurderen een ga. en in nl bestel zodat ik het morgen binnen heb
 
Laatst bewerkt:
ja is nog niet zo oud maar via ali besteld. 2 juli. Maar Blijkbaar is stop er ok uit gesprongen en de voeding ook kapot. Dus denk dat ik nu zowiezo voor een wat duurderen een ga. en in nl bestel zodat ik het morgen binnen heb
Die uitgesprongen zekering wijst dan toch ook op kortsluiting ergens! De voeding is ook stuk? Die was hopelijk wel passend op het verbruikte vermogen? Ampères dus. Als er bij Ali iets stuk is kan je ook reclameren. Ze vergoeden wel degelijk zonder zeuren. Een dispute opstarten dus.
 
Die uitgesprongen zekering wijst dan toch ook op kortsluiting ergens! De voeding is ook stuk? Die was hopelijk wel passend op het verbruikte vermogen? Ampères dus. Als er bij Ali iets stuk is kan je ook reclameren. Ze vergoeden wel degelijk zonder zeuren. Een dispute opstarten dus.
een despuut kan alleen binnen 15 dagen zag ik staan, maar even berichtje naar verkoper gestuurd. Maar wat is nu handig om te doen dit nog afwachten of nieuwe halen in nederland
 
Laatst bewerkt:
Niet om het 1 of ander maar voor je er een ander opzet toch de boel maar controleren.
Want als er kortsluiting is geweest moet dat een oorzaak hebben lijkt me/
 
Dus denk dat ik nu zowiezo voor een wat duurderen een ga. en in nl bestel zodat ik het morgen binnen heb
Ik vraag me af of de duurdere beter zal zijn, de prijs hier in Nederland ligt hoger voor de winst, inkoopsprijs voor de verkoper zal gelijk (of lager) liggen dan waar jij hem voor koopt in China.
 
Ik vraag me af of de duurdere beter zal zijn, de prijs hier in Nederland ligt hoger voor de winst, inkoopsprijs voor de verkoper zal gelijk (of lager) liggen dan waar jij hem voor koopt in China.
Noet alleen winst, ook belasting wat je bij ome ali niet betaald
 
Ik vraag me af of de duurdere beter zal zijn, de prijs hier in Nederland ligt hoger voor de winst, inkoopsprijs voor de verkoper zal gelijk (of lager) liggen dan waar jij hem voor koopt in China.
ja dat is zo maar dan moet ik weer 3 weken wachten. Maar kan eerst wel eens nog morgen wat anders proberen had hem eerst aan de linkerka
nt de stroom in de inplug gedaan die kan ik altijd eens probdren aan rechterkant. Want programma kan ik er wel in laden en zo dan zie ik het ook in display staan en dan alleen andere voeding hoeven te halen
 
Een tc420 wat 20 eu kost bij ali is het zelfde als een tc420 hier voor 80 eu haalt.

Enige voordeel het is sneller binnen.
 
Het zal best ergens te vinden zijn, maar aan welke kant heb je de voeding aangesloten op de TC, via de DC input, of onder de schroefjes aan de andere zijde?

Dat de de stop er is uitgesprongen duid trouwens eerder op een probleem met de voeding dan met de TC zelf, of de TC heeft sluiting gemaakt, daardoor is de voeding stuk gegaan en vervolgens is er sluiting ontstaan aan de 220V zijde van de voeding.
 
is aangesloten op dc input. Maar als ik nu tc aansluit dan brand de verlichting maar schakelt niet tussen programma punten.
 
Dan denk ik toch dat er intern iets is doorgebrand en/of kortgesloten waardoor de electronica niet meer werkt en de lampen volop branden, de doorgeslagen stop blijf ik wel vreemd vinden, blijkbaar is dat nu niet meer het geval?
De voeding die je gebruikt is toch de originele die bij de Ledbalk hoort?

Hoeveel watt is de verlichting en op welk voltage werkt het, en hoeveel ampere is de voeding?
 
Dan denk ik toch dat er intern iets is doorgebrand en/of kortgesloten waardoor de electronica niet meer werkt en de lampen volop branden, de doorgeslagen stop blijf ik wel vreemd vinden, blijkbaar is dat nu niet meer het geval?
De voeding die je gebruikt is toch de originele die bij de Ledbalk hoort?

Hoeveel watt is de verlichting en op welk voltage werkt het, en hoeveel ampere is de voeding?
een lamp werkt op 24 volt en 1,5 A maar zij 2 lampen en had dus losse adapter gehaald op ali van 24 volt en 3 A. en deze is doorgebrand. MIschien door warmte is weg gesmolten is en door het er uit halen van de dc plug sluiting ontstaan. nadat ik al gezien had dat tc niet meer naar behoren werkte en toen ook de adapter is doorgebrand
 
en had dus losse adapter gehaald op ali van 24 volt en 3 A
Klopt, nu weet ik het weer, de volgende keer kan je beter een zwaardere voeding nemen.
En aangezien er dus 75 watt verbruikt kan worden is het beter om de voeding onder de schroefjes aan te sluiten, of dit de oorzaak is geweest durf ik niet te zeggen, maar voorkomen is beter dan genezen.
 
Ja maar daar kan ik nu niks aan veranderen en hoe zware voedng er bij 4A lichten zijn 3A of nog zwaarder
 
een despuut kan alleen binnen 15 dagen zag ik staan, maar even berichtje naar verkoper gestuurd. Maar wat is nu handig om te doen dit nog afwachten of nieuwe halen in nederland
Mijn ervaring is dat men snel een reactie geeft waarbij een eventuele terugbetaling meestal een dag of 10 tot 14 dagen duurt. De eerste reactie is veelal wat terughoudend, je moet dus soms wat vasthoudend zijn. Zelf heb ik het gehad met een UV-c lamp die stuk bleek. Het ding is op de aangegeven manier wel volledig vergoed. Verder had ik een (CO2-)electrode die na een paar maanden al de geest gaf. Dat is een product dat men zelfs hier niet gemakkelijk vergoed maar ook daar kreeg ik mijn geld wel terug in de vorm van een nieuw gestuurde electrode. Je zal, denk ik, met je TC 420 niet zolang kunnen wachten. Aan de andere kant, of je zo'n TC 420 hier koopt of in China, de kwaliteit is hetzelfde. Het verschil zit alleen in de prijs. Wat ik me nog wel afvraag, zit de oorzaak van je probleem niet in je voeding? Ik bedoel dat daar het eerst een fout ontstond waardoor uiteindelijk de TC 420 ook stuk is gegaan? Omdat je dit niet zo vaak hoort ben hier erg nieuwsgierig naar.
 
Mijn ervaring is dat men snel een reactie geeft waarbij een eventuele terugbetaling meestal een dag of 10 tot 14 dagen duurt. De eerste reactie is veelal wat terughoudend, je moet dus soms wat vasthoudend zijn. Zelf heb ik het gehad met een UV-c lamp die stuk bleek. Het ding is op de aangegeven manier wel volledig vergoed. Verder had ik een (CO2-)electrode die na een paar maanden al de geest gaf. Dat is een product dat men zelfs hier niet gemakkelijk vergoed maar ook daar kreeg ik mijn geld wel terug in de vorm van een nieuw gestuurde electrode. Je zal, denk ik, met je TC 420 niet zolang kunnen wachten. Aan de andere kant, of je zo'n TC 420 hier koopt of in China, de kwaliteit is hetzelfde. Het verschil zit alleen in de prijs. Wat ik me nog wel afvraag, zit de oorzaak van je probleem niet in je voeding? Ik bedoel dat daar het eerst een fout ontstond waardoor uiteindelijk de TC 420 ook stuk is gegaan? Omdat je dit niet zo vaak hoort ben hier erg nieuwsgierig naar.
ja maar als voeding kapot was gegaan eerst had de verlichting uit moeten zijn en niet door blijven branden en die blijft dus branden
 
Koop je 1 daar en 1 op aliexpress en anders dat ze een nieuwe sturen. dan kost het je 32 euro.
En als je pech hebt betaal je bij de douane extra.
Twee weken terug zijn 2 van de 4 Ali pakjes die ik onderweg had, door de douane gecontroleerd.
 
En als je pech hebt betaal je bij de douane extra.
Twee weken terug zijn 2 van de 4 Ali pakjes die ik onderweg had, door de douane gecontroleerd.
TC420 is 18 eu verzending 1.99 maakt 20 euro

mag je toch nemen zonder extra kosten? onder de 22 euro? of sla ik de spijker volledig naast?

en als je gepakt wordt, dan is het jammer na alle bestelingen ben je 1x de sjaak :)
 
TC420 is 18 eu verzending 1.99 maakt 20 euro

mag je toch nemen zonder extra kosten? onder de 22 euro? of sla ik de spijker volledig naast?

en als je gepakt wordt, dan is het jammer na alle bestelingen ben je 1x de sjaak :)
Ja onder de 22 euro, inclusief verzendkosten, mag je het gewoon zonder extra kosten laten komen.

Ik heb al zoveel besteld, dat als ik een keer de Sjaak ben, het niet zo erg is. Ga toch zelden veel over de 22 euro heen. Dan is de schade beperkt.
 
ja maar als voeding kapot was gegaan eerst had de verlichting uit moeten zijn en niet door blijven branden en die blijft dus branden

Dan zal het probleem inderdaad in de TC420 zitten. Heb je er al in gekeken? Ik bedoel, kan je zonder risico doen. Hij is toch al stuk. Maar het kan leerzaam zijn om te weten waarom hij stuk is gegaan.
 

Terug
Bovenaan