Tanganyika start...


Hmzzzz dan ga ik er maar weer wat uithalen en kijken of ik er weer wat terug in kan brengen....
 
Kon ik maar weer terug naar de foto die bertus liet zien.... soms best spijt van sommige beslissingen....
 
De stapel zand moet nog wel even netjes...Bekijk bijlage 269933

Heeft geen nut, zodra de multi's erin gaan nemen die de regie over en gaan ze met zand schuiven!

Wat Bertus zegt is wel waar.... maar ... De inrichting moet wel geschikt zijn voor de vissen EN nadat de vissen erin zitten veroorzaakt verschuiven stress. Nu zit je toch maar te wachten totdat de bak is ingedraaid ;-)

Ik vind het mooie van de eerste de diepte van het zandstraatje naar achteren.
Nogmaals een avondje de duikbril opgehad, hierbij het resultaat er staan grotere stenen in, en meerdere verschillende grotes en vormen... ik denk dat deze indeling een realistischer beeld geeft en wat meer natuurlijk oogt....

Deze lijkt mij natuurlijker, een plukje vallisneria voor de naad in de achterwand en die 2e steen van links die naar links neigt ergens anders neerzetten (op de grote hoop zodat hij niet zo "vlak is van boven) Dan heb je en diepte (straatje naar achteren) en de naad weggewerkt en wat verschil in hoogte.

Verder zou ik onderdaad alle foto's eens onder elkaar zetten en dan kijken waar jij het liefste naar kijkt.
Ben je al helemaal uit jouw bestand?
 
Heeft geen nut, zodra de multi's erin gaan nemen die de regie over en gaan ze met zand schuiven!

Wat Bertus zegt is wel waar.... maar ... De inrichting moet wel geschikt zijn voor de vissen EN nadat de vissen erin zitten veroorzaakt verschuiven stress. Nu zit je toch maar te wachten totdat de bak is ingedraaid ;-)

Ik vind het mooie van de eerste de diepte van het zandstraatje naar achteren.


Deze lijkt mij natuurlijker, een plukje vallisneria voor de naad in de achterwand en die 2e steen van links die naar links neigt ergens anders neerzetten (op de grote hoop zodat hij niet zo "vlak is van boven) Dan heb je en diepte (straatje naar achteren) en de naad weggewerkt en wat verschil in hoogte.

Verder zou ik onderdaad alle foto's eens onder elkaar zetten en dan kijken waar jij het liefste naar kijkt.
Ben je al helemaal uit jouw bestand?

Ik ga inderdaad nog even kijken of ik er wat meer diepte in kan krijgen en toch een iets open uitstraling, ik heb wel een idee qua visbestand ja...

1xm en 3xv Telmatochromis vittatus
1x Altolamprologus Calvus OF Compressiceps
En een kolonie lamprologus multifasciatus

Maar als t kan had ik daar graag nog de:
4xm en 4xvParacyprichromis nigripinis

Maar denk dat dat te druk gaat worden...

Die vind ik zeker niet de mooiste! Maar je moet nooit spijt hebben!

Vind je deze opstelling mooier?
 
Maar als t kan had ik daar graag nog de:
4xm en 4xvParacyprichromis nigripinis

Het gaat er niet om wat ik mooier vind ;-), maar wat JIJ mooier vindt. De laatste vind ik in de basis mooier.

Ik zou de Paracyp's niet in de bak doen. Ik vrees dat dit met de rest op den duur te veel wordt.
 
Het gaat er niet om wat ik mooier vind ;-), maar wat JIJ mooier vindt. De laatste vind ik in de basis mooier.

Ik zou de Paracyp's niet in de bak doen. Ik vrees dat dit met de rest op den duur te veel wordt.

Tja heeeeel eerlijk gezegd, vind ik dit net wat teveel steen zullen we maar zeggen....
De Paracyp's laat ik denk ik inderdaad varen, aangezien die toch best wel veel zwemruimte nodig hebben....
Zou een enkele Neolamprologus tretocephalus hier nog wel bij passen?
 
Na vanavond doe ik mijn duikbril niet meer op, zo staat de bak er nu bij...
IMG_20190321_203027.jpg

De vallisneria moet natuurlijk nog een heel stuk groeien!!
Alleen nu heb ik een spraybar in de bak geplaatst en die fluit enorm, wat valt hier aan te doen??

Ook nu zijn de reacties natuuuuurlijk meer dan welkom!!!
 
Spraybar eraf. laten.
Zo i de bak stromen.

Waar zijn de valesneria,s die er in stonden?
 
Heb wel zon afgeplatte spraybar uitstromer... maar dan geeft t helemaal zon draaikolk...

Die andere vallisneria staat in een emmer... (hoezo)...?
 
Heb wel zon afgeplatte spraybar uitstromer... maar dan geeft t helemaal zon draaikolk...

Die andere vallisneria staat in een emmer... (hoezo)...?


Tja, dan niet.

I een emmer, Hoezo???? Kijk maar , wat je doet, hoor.
 
Tja, dan niet.

I een emmer, Hoezo???? Kijk maar , wat je doet, hoor.

In een emmer omdat ik de spiralis een mooiere soort vind, dus ik hoop dat deze aanslaan...
Hoe bedoel je dan niet? Geeft een spraybar niet een betere waterverdeling?
 
Na vanavond doe ik mijn duikbril niet meer op

ook je snorkel niet hoor!

Geeft een spraybar niet een betere waterverdeling?

waar zit deze gemonteerd en hoe loopt deze?

een spraybar is niet pertinent het antwoord voor een betere waterverdeling. Vroeger een spraybar over mijn volledige achterwant gehad, nu werk ik gewoon met 1 90 graden knie de bak in per pomp, en hier ben ik zeer tevreden over

Ik heb trouwens nog nooit een spraybar horen fluiten, heb je een blokfluit gebruikt als spraybar?
 
In een emmer omdat ik de spiralis een mooiere soort vind, dus ik hoop dat deze aanslaan...
Hoe bedoel je dan niet? Geeft een spraybar niet een betere waterverdeling?

Horen dan toch in je bak? i emmer versnotteren ze.
 
ook je snorkel niet hoor!



waar zit deze gemonteerd en hoe loopt deze?

een spraybar is niet pertinent het antwoord voor een betere waterverdeling. Vroeger een spraybar over mijn volledige achterwant gehad, nu werk ik gewoon met 1 90 graden knie de bak in per pomp, en hier ben ik zeer tevreden over

Ik heb trouwens nog nooit een spraybar horen fluiten, heb je een blokfluit gebruikt als spraybar?

Haha het fluiten is al een stuk minder...
Hij zit aan de rechterkant van de bak en hij staat gericht op de andere zijkant van de bak met een klein hoekje richting de achterwand... dus niet helemaal recht...

Ik twijfel alleen of.ik t slakkenhuisveld niet nog wat moet uitbreiden richting de stapel stenen...
 

ik ben t daar ook mee eens, helaas krijg ik die niet weer terug en zal ik t ermee moeten doen zoals hij er nu bijstaat, ik hoop dat dit nogsteeds ook een mooi plaatje zal worden:S:'(
 
Doe als een echte schilder. kijk vanaf afstandje naar je eigen werk.
En verbeter zo nodig, en weer kijken.

Deze schilder is er wel redelijk tevreden over, maar ik ga in ieder geval niet de hele bak opnieuw schilderen helaas is de vorige schilderbeurt te rigoureus geweest en dat is me duur komen te staan, na het opnieuw inkleuren van de bak ben ik redelijk tevreden misschien nog een kleine aanpassing maar de hoofdlijnen staan......
 
Taaadaaaaaaaaa,ik ben er blij mee!!!
De multi's een wat groter veld gekregen, en ik denk dat ik zowel links als rechts nu wel weer diepte terug in de bak heb....

IMG_20190322_204223.jpg
 
Ik zou het ook een tijd zo laten. het mooie is dat je de tijd hebt kunnen doden totdat er vissen in kunnen.
Wordt echt heel mooi en die multi's zijn qua karakter en activiteit echt geniale vissen. Heb er (waren wel similis) altijd heel veel plezier mee gehad. Hou ons op de hoogte, wanneer ben je van plan om vissen te plaatsen.
 
Ik zou het ook een tijd zo laten. het mooie is dat je de tijd hebt kunnen doden totdat er vissen in kunnen.
Wordt echt heel mooi en die multi's zijn qua karakter en activiteit echt geniale vissen. Heb er (waren wel similis) altijd heel veel plezier mee gehad. Hou ons op de hoogte, wanneer ben je van plan om vissen te plaatsen.

Bedankt voor je reactie en dat je denkt dat t ook mooi gaat worden... na heel wat geschuif en verplaats, ben ik er nu gelukkig weer tevreden over, was bang dat t niet meer wat zou worden....
Ik denk dat ik de bak nogsteeds lekker in laat draaien een week of 4 a 5... om de vissen te kopen moet ik een aardige reis maken dus zal dit even moeten plannen. Kan je een bak ook te lang indraaien?
 
Super tof geworden!

Te veel geduld (te lang in laten draaien), je zou de eerste zijn in deze hobby denk ik. ;)

Al respect dat je je scape 10x hebt gewijzigt, ik kan dat geduld iig niet opbrengen.
 
Hopelijk zegt niemand dat het nu te symmetrisch is anders ga je de bak weer verbouwen (oeps, nu heb ik het zelf al gezegd)

Maar ziet er goed uit zo hoor en te lang indraaien is geen probleem, als je er maar voor zorgt dat er wat te eten is voor de bacteriën.
 
Laatst bewerkt:
Super tof geworden!

Te veel geduld (te lang in laten draaien), je zou de eerste zijn in deze hobby denk ik. ;)

Al respect dat je je scape 10x hebt gewijzigt, ik kan dat geduld iig niet opbrengen.

Thanks had ik even nodig wat mensen die zeggen (en menen) dat de scape aarsig gelukt is nu!!

Hopelijk zegt niemand dat het nu te symmetrisch is anders ga je de bak weer verbouwen (oeps nu heb ik het zelf al gezegd)

Maar ziet er goed uit zo hoor, en te lang indraaien is geen probleem, als je er maar voor zorgt dat er wat te eten is voor de bacteriën.

Haha het is redelijk symetrisch,maar toch is links ook niet gelijk aan rechts,en straks met de vallisneria gaat de symmetrie er ook wel weer wat uit...
En dat voedsel voor de bacterien, kan dat een beetje slijmerige deeltjes van de vallisneria zijn, want dat zie ik her en der nog zweven en liggen....
 
om de vissen te kopen moet ik een aardige reis maken dus zal dit even moeten plannen.

Heeft veldhuis ze niet zitten?
 

Terug
Bovenaan