Sluiertjes van Sterrekind


Ik heb wat foto's van de dames en heren kunnen maken. Of het echt dames en heren zijn weet ik niet, d'r hangen geen borstjes onder zeg maar.

qdgx.jpg

Ik gok een dame, deze wordt regelmatig een beetje bepoteld door onze moor, beetje tegen het buikje duwen etc.

Hetzelfde geldt voor de grijze op de foto, ook die krijgt aandacht van de moor.

gzwx.jpg

Dit is een beetje een kneusje, het kleinste visje van het stel, en doordat zijn oogjes half oranje half wit zijn, kijkt ie echt dolkomisch! Ik gok een mannetje, want deze doet hetzelfde als de moor, een beetje tegen de grotere visjes aanschurken.

ylga.jpg


Onze moor. Een prachtvis, maar behoorlijk happig op het voer , zodra er voer op de bodem ligt, is ie heel fel naar de anderen toe, wegjagen etc. Het wordt al minder, we voeren regelmatig en dat lijkt ie te snappen. We gokken er op dat dit een mannetje is omdat hij graag met de calico en de witte vis in de weer is, dit gaat op een gemoedelijkere manier als het jagen wanneer er gegeten gaat worden. Wel grappig, hij is echt inktzwart, helemaal mat, zelfs zijn ogen zijn zwart, maar op de foto zie je toch een glinstering door zijn kleur heen :)

14iu.jpg


Deze noem ik onze huis-orka vanwege haar ( ik denk een vrouwtje, zij doet niet tegen andere visjes aanschurken zoals de oranje met witte en zwarte moor dat wel doen) kleur. Ik heb deze gekocht en ze was echt egaal zwart, maar het wit trekt met de dag verder door, heel grappig om te zien.

wni2.jpg


Dit is ook een heel mooi visje, ze ( om dezelfde redenen als hierboven beschreven denk ik dat dit een vrouw is) ze is donkerbruin/bronskleurig en ik gok zomaar dat ze in de toekomst oranje zal gaan worden. Heel rustig en deze en de huis-orka zwemmen vrijwel altijd samen door de bak, net als de oranje-witte en calico dat doen, en de grijze en witte.

Dan heb ik nog een witte oranda ( red cap) die vrijwel altijd alleen zwemt, en die wilde niet op de foto.
 
De beschadiging op het vinnetje van de oranje witte is trouwens tijdens het vervoeren gebeurt. De verkoper had de oranje samen met de moor in een zak gedaan, bij thuiskomst was er een knik in de vin verschenen.
 
Ja das echt een schatje, die Demekin (weer wat geleerd, wist niet dat dat een Demekin genoemd werd). Tis een beetje een debieltje zoals ie er uitziet, maar hij laat zich de kaas niet van het brood eten gelukkig.
 
Hihi ja die bovenste 2 zijn volgens mij Oranda's
en al die andere Demekin of Black moor ;)
Heel leuk :D
 
Die grijze en witte zijn idd Oranda's voor zover ik dat kan beoordelen , beiden hebben al kopgroei zitten. De redcap is uiteraard ook een Oranda, de calico is volgens mij een fantail, en dan de anderen hebben idd bolle oogjes :)
 
Wat een prachtige foto's van hele leuke vissen, mooi hoor!
Ik was hier geloof ik nog niet eerder geweest, leuk om je vissen te bewonderen!!!!
 
Als het nou wat is, zo'n achterwand !! Dan wil ik die misschien ook wel !!
Kan ik lekker wisselen en als je foto's maakt kan je eventueel ook een goede wand plaatsen die goed is om foto's op te maken!
Super idee !!
 
Het is zo simpel, echt in drie tellen heb ik mijn achterwand verwisseld van zwart naar panterprint, ik heb ook een website gevonden met allerlei soorten foto-plakplastic, en de volgende achterwand wordt er eentje met een betonprint en de andere kant een foto van gras, en ik wil er ook nog eentje met kiezelstenen en bakstenen. Ze hebben zelfs plakplastic met zonnebloemenfoto's of rood met witte stippen ( nu lijkt me dat weer erg woest voor de visjes).
 
Ja ik heb rots gedaan,, maar ik wil ook heel graag zwart kunnen!!
Maar misschien kan ik die rotsposter opplakken op iets en de achterkant zwart maken!
De achterkant van mijn rotsposter zijn planten en water, maar die vind ik niet zo mooi, lijkt het zo nep zegmaar.

Alleen mijn vriend moest en zou hem vastplakken.. met water zegmaar.. dus ik weet niet of hij beschadigt als ik hem weer los trek.. ( omdat hij vacuum zit nu zegmaar )
 
Ik had ook eerst die rotsposter dat jij hebt, Misuzu. Wij hadden hem ook met wat water proberen op te plakken (er zaten wel veel luchtbellen tussen) en toen ik hem beu was heb ik hem eraf getrokken en hij is niet beschadigt ofzo. Dus ik denk dat dat geen probleem moet geven. :)

Straks word ik nog jaloers op je fantastisch idee met die verwisselbare achtergronden! :p
 
Grappig die blauwe oranda wanneer heb je die bij mij gestolen... :D

Leuk idee van die achterwandjes.
Ik ga patent aanvragen :deal:

Ik ga er denk bij mijn bak een monitor achter monteren dan kan ik er opnames van een megabak achter projecteren. Geen gedoe met achterwandjes wisselen en gewoon alles wat je maar kan bedenken achter je bak weergeven.

Dus ook bv een film van een haai als ze vervelend zijn geweest zoals Jones had bedacht.

Sorry ik sla door jou idee is eenvoudig, betaalbaar en erg leuk!

Ik raad je aan om niet te wachten met een extern filter. Het interne filter is niet genoeg en hoe eerder deze meedraait des te sneller heb je een stabiele bak.

Groet Pauolo
 
Hele mooie visjes hoor vooral die witte oranda kan weleens echt heel mooi uitgroeien. De oranje/witte Demekin is echt een schatje.
Ben sowieso benieuwd hoe al deze visjes er over een tijdje uit zullen zien.
 
Ha Paouolo, ik heb idd jouw vis gejat lijkt wel he! Dat projecteren op een witte achterwand had ik de revue ook laten passeren , het idee is ook leuk, gewoon een heel klein waterproof projectortje wat je dan kunt aansturen met je mobiel ofzo, de aqua-app, ik zou zeggen maak het :D

Ik ben ook heel erg benieuwd hoe ze gaan worden, en of ik ze een beetje gezond oud kan krijgen :)
 
En het externe filter staat nu in te draaien. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Superfish pro 600, welke prijstechnisch in het budget viel ( het begon met twee vaasjes met goudvisjes a 50 euro.. ik gok dat ik ondertussen aan de 700 euro zit voor die beestjes maargoed).

Ik heb wel gezocht naar de Jebao, maar kon deze nergens afhalen, iets wat ik zelf graag wil. Het geluid van vallend water is nu nog best irritant maar ik heb begrepen dat dit binnen 24 uur weg moet zijn na de automatische ontluchting. Ik hoop dat mn visjes er wel bij zullen varen en dat het water snel mooi helder zal worden want idd, wat maakt dat tuig er een bende van! Zelfs met elke dag 50% verversen is het water niet helder!

Vandaag komt ook mijn stofzuig/vul/ververs systeem unit geval, en ik hoop dat het dan even klaar is met de uitgaven voor een paar goudvisjes ;-)



Net wel een rare ervaring bij de dierenwinkel nota bene. Ik kom daar met mijn flesje water om het water te laten testen. Zegt die knul waar wil je op testen, dus ik zeg vooral nitriet en amoniak, en eventueel Ph en nitraat. Okee zegt ie, welke vissen heb je? Dus ik zeg goudvissen. Zegt ie , dan hoef je niet te testen hoor, het zijn maar goudvissen.

Ehm dus omdat ze minder duur waren als een discusvis zijn ze minder waardevol ofzo? Ik heb de spulletjes die ik in mijn mandje had zitten weggezet en ben elders mijn filter gaan kopen. Idiote verkoper.
 
Gelukkig heb je daar niets gekocht. Wat een %#@&!

Zelf heb ik geen goede ervaringen met externe filters van Superfish. Maakte bij mij teveel lawaai en na 3 jaar begon deze te lekken en dat kon niet gerepareerd worden. De deksel is ook ontzettend moeilijk los te krijgen. Met de capaciteit zit het wel snor. Je bak zal vast snel helder zijn.
 
Ow ik moest net de deksel loshalen en ging heel makkelijk , gewoon een kliksysteem , eerst de twee grote zwarte kleppen los en dan de grijze kleppen.
We gaan het meemaken, ik hoop dat ie snel stiller wordt, het gekletter zorgt er voor dat ik steeds moet plassen :D
 
Ik heb trouwens de bovenste twee gaatjes van de uitloop het water in even afgeplakt, die kwamen boven het waterniveau van de bak uit, kan geen kwaad toch?
 
De eerste paar keer gaat het makkelijk. Daarna kreeg ik 'm zelf niet meer los (moet er wel bij zeggen dat ik 0,0 kracht in m'n rechterarm heb).

Is geen probleem dat je die gaatjes afgeplakt hebt :)
 
Nah dat is minder, ik hoop niet dat deze moeilijk gaat doen met de deksel.
 
Trouwens, ik heb de zakjes met actieve kool er niet in laten zitten, ik heb nu 1 leeg mandje in het filter, dat is toch de bedoeling dat de kool er uit gaat? Dat is alleen na gebruik van medicijnen oid toch?

Ik heb twee bakjes vol met van die plastic ballen, en 1 met keramische buisjes, waar kan ik het lege mandje het best mee vullen?
 
:petjeaf:

Daar begin ik mee!
Geweldig zoveel dierenliefde, je zal dat van deze dieren zeker terug zien, ze zijn zo leuk en makkelijk tam te krijgen!
Mooie visjes trouwens ook!
Als ik goed begrijp moet je indraaien terwijl ze er al inzitten?
Kan je dan niet beter zelf een NH3/4 en NO2 test aanschaffen?
Kan je elk moment dat je twijfelt even testen..
Je zal altijd zien dat je de eerste problemen 's avonds ziet als je moe thuiskomt en alles is al gesloten...
Weet je al hoe je moet handelen bij problemen?
 
Sterrekind zei:
Trouwens, ik heb de zakjes met actieve kool er niet in laten zitten, ik heb nu 1 leeg mandje in het filter, dat is toch de bedoeling dat de kool er uit gaat? Dat is alleen na gebruik van medicijnen oid toch?

Ik heb twee bakjes vol met van die plastic ballen, en 1 met keramische buisjes, waar kan ik het lege mandje het best mee vullen?
Helemaal goed, in het lege bakje kan je witte watten doen, of een spons...
 
Sterrekind zei:
Trouwens, ik heb de zakjes met actieve kool er niet in laten zitten, ik heb nu 1 leeg mandje in het filter, dat is toch de bedoeling dat de kool er uit gaat? Dat is alleen na gebruik van medicijnen oid toch?

Ik heb twee bakjes vol met van die plastic ballen, en 1 met keramische buisjes, waar kan ik het lege mandje het best mee vullen?

Klopt helemaal :thumbs:

Ik zou Siporax o.i.d. in dat mandje doen. Heeft een gigantisch biologisch oppervlak.
 
Jones zei:
Sterrekind zei:
Trouwens, ik heb de zakjes met actieve kool er niet in laten zitten, ik heb nu 1 leeg mandje in het filter, dat is toch de bedoeling dat de kool er uit gaat? Dat is alleen na gebruik van medicijnen oid toch?

Ik heb twee bakjes vol met van die plastic ballen, en 1 met keramische buisjes, waar kan ik het lege mandje het best mee vullen?

Klopt helemaal :thumbs:

Ik zou Siporax o.i.d. in dat mandje doen. Heeft een gigantisch biologisch oppervlak.
Dan zit er in die filter toch helemaal nix voor het fijne vuil? Watten of spons?
 
Marlies S zei:
:petjeaf:

Daar begin ik mee!
Geweldig zoveel dierenliefde, je zal dat van deze dieren zeker terug zien, ze zijn zo leuk en makkelijk tam te krijgen!
Mooie visjes trouwens ook!
Als ik goed begrijp moet je indraaien terwijl ze er al inzitten?
Kan je dan niet beter zelf een NH3/4 en NO2 test aanschaffen?
Kan je elk moment dat je twijfelt even testen..
Je zal altijd zien dat je de eerste problemen 's avonds ziet als je moe thuiskomt en alles is al gesloten...
Weet je al hoe je moet handelen bij problemen?

Ja, gelukkig heb ik een heel stuk opgeslagen staan hoe te handelen als het echt wel mis gaat. Ik hoop een nitrietpiek te kunnen voorkomen door heel veel te verversen, een testkoffer ga ik ook bestellen, ik denk dat ik die van Colombo neem, die is voor koi-vijvers maar wordt ook wel gebruikt door aquarianen en dat scheelt gewoon een enorme bak centen op die van JBL ( die in mijn ogen lang niet compleet is).

De teststripjes zijn niet aan te raden toch? Die zijn toch niet heel duidelijk af te lezen?

De visjes beginnen al aardig te wennen aan mijn handen in de bak, en zijn vreselijk nieuwsgierig. Ik moet mijn hand voor de inlaat van de afzuiger houden, anders zwemmen ze er zo in met alle nare gevolgen van dien. Nu knagen ze dus steeds aan mijn vingers ( en het is niet zo dat ze geen eten krijgen hoor!)
Gekke beestjes zijn het, heel nieuwsgierig en volgens mij echte gewoontedieren.

Ow nog een vraag. Ik heb mijn nieuwe filter nu staan te draaien, samen met het filter dat al in de bak zat toen ik het kocht. Hoe lang moet ik het best wachten met het eruit halen van het interne filter? Die voldoet inderdaad bij lange na niet, filtert totaal niet goed voor sluiers en dus gaat ie er uit ( meer bakruimte ook, niet meer dat lelijke zwarte ding in de bak)
 
Marlies S zei:
Jones zei:
Sterrekind zei:
Trouwens, ik heb de zakjes met actieve kool er niet in laten zitten, ik heb nu 1 leeg mandje in het filter, dat is toch de bedoeling dat de kool er uit gaat? Dat is alleen na gebruik van medicijnen oid toch?

Ik heb twee bakjes vol met van die plastic ballen, en 1 met keramische buisjes, waar kan ik het lege mandje het best mee vullen?

Klopt helemaal :thumbs:

Ik zou Siporax o.i.d. in dat mandje doen. Heeft een gigantisch biologisch oppervlak.
Dan zit er in die filter toch helemaal nix voor het fijne vuil? Watten of spons?

Er zit een sponscartridge in met een grove, fijne en witte watten, los van de mandjes :)
 
@Jones, ik heb even gegoogled naar Siporax, maar dat zit er dus al in, een mandje met van die witte buisjes. Gewoon nog een mandje er mee vullen dan?
 

Terug
Bovenaan