Sluiertjes van Sterrekind


Even paar gokjes over het man/vrouw van je visjes. Tot zover je het kunt zien en beetje gok dus.

Man:
Calico
donkerste telescoopoog/Demekin
Oranje witte telescoopoog/Demekin

Vrouw:
Blauwe Oranda (grijs visje)
Telescoopoog/Demekin zwart met wit (was het geen huisorca? haha)
Witte Oranda(?) daar twijfel ik het meest over
 
Onze gokjes waren:

Vrouw:
Blauwe oranda
Witte oranda
De huisorca
De calico
De zwarte telescoop ( we dachten agressieve man maar die heeft ineens overduidelijk een uitsteeksel onder het staartje)
De redcap oranda

De mannen:

De oranje witte telescoop en de bronskleurige telescoop.

Ik zal straks eens foto's proberen te maken :)
 
Mijn idee:

Man:
calico -
Blauwe oranda
Black moor
Orka (twijfel omdat tie best nog rond is)

Vrouw
Witte Oranda
Oranje witte Demekin

Bronze Moor ? twijfel een beetje :p


Sommige vind ik echt moeilijk te zien aan de lichaamsbouw !
 
Ik weet vrij zeker dat de witte een vrouw is, die heeft echt een duidelijke uitstulping aan de achterkant, en ook de bolste buik.
 
Hihi, anders maak je nog wat duidelijke foto's van de bouw van elke vis,
belangrijk aan de bouw is dat bij een vrouwtje de buik aan de achterkant wat ronder loopt..
kan je heel goed zien bij mijn Braampje, heel mooi rond kontje.

en bij een mannetje is de buik wat vlakker en zie je de staart wortel wat meer doorgetrokken in de buik!
 
ko39.jpg

De calico ( dame denken we)

hubb.jpg


De hangjongeren op de plek waar ze altijd eten krijgen...


dypz.jpg

Onze diva, de witte oranda. Ze groeit het allersnelst van alle visjes, en is al een keer zo groot als de meesten.

4hz3.jpg

Hele mooie foto van de moor al zeg ik het zelf, als je hem ziet is hij echt diep matzwart, bijna fluweel, maar door de flits zie je ineens een donkerrode gloed er doorheen. ( we dachten man maar hij heeft een duidelijke uitstulping van achteren)


zjxl.jpg


Onze redcap waarvan ik vermoed dat ze niet oud zal worden. Ze is niet goed ontwikkeld, haar staartje groeit rechts harder als links, links hangt er maar een beetje kneuzig bij en is een stuk dunner als rechts. Misschien alleen een uiterlijke misvorming, laten we het maar hopen en zolang ze nergens last van heeft, vind ik het prima.
 
Ow als het om het staartje gaat, en bolle buikjes, dan gok ik dat ik zes dames heb en twee mannen. Mijn koperkleurige moor, en de oranje-witte telescoop zijn allebei wat smaller en meer langwerpig dan de rest. Die zijn echt nog niet niet vierkant.
 
Ik had trouwens ook gelezen dat je iets moest kunnen zien aan de borstvinnen, die zouden bij mannen anders zijn, maar wat er nu precies anders aan was ben ik vergeten.
 
In het eggie kun je wel verschillen zien, de bronskleurige zwarte moor en het oranje witte visje zijn duidelijk langwerpiger van vorm als de anderen. En ach, het maakt ook niet heel veel uit, zolang ik op tijd ben om eventueel kuit weg te halen vind ik het wel best. Ik wil geen jonkies
 
Ondervinnen en borstvinnen zijn bij een vrouw meestal ronder dan bij een man daar lopen ze wat meer puntig uiteen.
 
En toen ineens was er een dode vis :(

Vanochtend zag ik mijn bronskleurige vis ineens bovenin bij het filter zwemmen. Nou ja, zwemmen, hangen. Gewoon alsof ie sliep, maar dan bovenin de bak. Heel raar, dus ik dacht nog goh hij zal toch niet vast zitten aan het filter, even de bak open gemaakt en ik kon hem gewoon aanraken, hij zwom rustig naar beneden. Net even een boodschap wezen doen, loop de kamer binnen, is ie overleden, hij dreef op zijn rug in de bak. Jammer, geen idee ook wat er aan de hand is geweest met hem/haar.
 
Ja, ik snap het ook niet helemaal. Er was niets aan de hand, waterwaarden zijn prima, en ineens hoppa gaf ie de geest. Misschien toch slachtoffer geworden van de nitrietpiek die ik had.
 
Kan gebeuren, jammer hoor!
Soms gaan vissen ook zomaar dood, zonder te weten wat er aan de hand is.
 
Echt heel jammer maar wat Astrid zegt klopt soms gaan ze gewoon zonder verklaarbare reden dood zonder dat je er wat aan kan doen. Helaas heb ik hier ook al ervaring mee gehad.
 
Het zijn natuurlijk ook vergroeide diertjes, eigenlijk best zielig als je er over nadenkt. Nou ja, de tijd die ie had heeft ie het in ieder geval naar zijn zin gehad, dat denk ik dan maar.
 
Ik heb zeg maar 192837481237087923 foto's genomen en deze was redelijk ja hahahaha
 

Terug
Bovenaan