Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)


2DF26E30-6523-46D3-AE0F-CE7B79D9053E.jpeg
 
Ik moet vandaag allemaal werken enzo :( , ik zal vanavond even inzoomen maar gezien je koralen netjes open staan ziet het er echt goed uit. Ook weinig aanslag op je steen lijkt het.

Voerpatroon nog vastgehouden?
 
@Dirk Bazuin Ik heb hier geen photoshop, maar probeer eerst eens een heeel klein beetje blauw eruit te filteren. en dan de " lightness" iets omhoog en de Gamma/offset iets omlaag.
Dan word het wat helderder denk ik.
 
Mooi John :thumbs:
Niet om te zeuren, maar waar je de koralen hebt gelijmd blijf je dat zien of verkleurt dat naar de ondergrond toe?
 
Nou over de foto s ben ik niet tevreden want deze gsm maakt ze niet zoals ik wil maar ja het moet maar zo dan. Vooral bij een totaaltje komt niet alles mooi scherp erop.

Dat heeft met de witbalans te maken. Er zit heel veel blauw in een zee aquarium. Dus alles wordt super blauw.
 
Mooi John :thumbs:
Niet om te zeuren, maar waar je de koralen hebt gelijmd blijf je dat zien of verkleurt dat naar de ondergrond toe?

Er groeien harde algen op maar je herkent het wel altijd ja. Totdat het koraal eroverheen gaat groeien. Maar ik denk dat John blij is dat het vast zit :D
 
Er komen nog 1 of 2 vissen bij maar ja hij draait nu 8 maanden dus alles op zn tijd. De Nemo s doen het goed en groeien gestaag.

Mooi John :thumbs:
Niet om te zeuren, maar waar je de koralen hebt gelijmd blijf je dat zien of verkleurt dat naar de ondergrond toe?


Ja bij sommige koralen die geplakt zijn blijf je de "lijm" wel zien maar ja plakken is niet het makkelijkste bij koralen en superlijm in de bak gebruiken is echt kloten om het zo te zeggen. Zoals World al zegt zullen sommige eroverheen groeien maar een ander misschien niet maar goed dat stoort me zelf niet zo en je zal ze moeten bevestigen natuurlijk.
 
Dit is wel heeeeel snel ff gedaan. Maar kwa kleur zou het zo moeten zijn.
Overigens is het lastig in deze foto omdat bv die Caulastrea overbelicht is. Ik zou dan eigenlijk spotmetingen moeten doen en lokaal anders belichten, maar dan heb ik het RAW formaat nodig.

Resultaat is dus donkerder dan ik wil, maar anders was de hele Caulastrea wit


upload_2018-8-13_15-46-8.png


upload_2018-8-13_15-46-17.png
 
Maak nog eens een totaal foto Jonh, maar druk dan even een keer op het scherm op die caulastrea zodat die helemaal perfect belicht is en dus niet overbelicht. Dan gaat het beter.
 
Ziet er erg goed en vooral gezond uit John, dat was de moeite waard om op te wachten. De komende week zul je mij niet meer horen zeuren om een foto ......
Als ik de koralen vergelijk met eerdere foto's dan zijn ze ook mooi gegroeid wat duidelijk een teken is dat de bak lekker draait :thumbs:
 
Ziet er erg goed en vooral gezond uit John, dat was de moeite waard om op te wachten. De komende week zul je mij niet meer horen zeuren om een foto ......
Als ik de koralen vergelijk met eerdere foto's dan zijn ze ook mooi gegroeid wat duidelijk een teken is dat de bak lekker draait :thumbs:


Kijk zo hoor ik het graag en fijn dat ik je nu een week niet meer zal horen Lau:D;)
 
Niks geks kunnen vinden John, koraal doet het prima, geen rare aanslag of haren op je steen, geen bubbels, geen flap...

Maak eens een closeup van deze als je wilt
upload_2018-8-13_18-14-6.png


Ik wil die poliepen graag zien. Is die toevallig al aan het splitsen? (foto van stam eventueel)

Dat is het beste filter wat in je bak staat!

Hoe doe je nu voeren? Heb je nog last van dagelijkse aanslag?
 
Dat is de keniaboom die net aan het vervellen is en weer een paar dagen dicht heeft gezeten. Ik wist niet dat die kan splitsen maar er staat naast de oude stam wel een nieuwe kleine sinds enige tijd.Hij is nu niet bepaald op zn mooist dus. Verder geen last van rare dingen op een enkele Valonia na maar daar weer de Mitrax wel raad mee en de ramen moet ik om de 2-3 dagen even schoonmaken.
 
Dat is de keniaboom die net aan het vervellen is en weer een paar dagen dicht heeft gezeten. Ik wist niet dat die kan splitsen maar er staat naast de oude stam wel een nieuwe kleine sinds enige tijd.Hij is nu niet bepaald op zn mooist dus. Verder geen last van rare dingen op een enkele Valonia na maar daar weer de Mitrax wel raad mee en de ramen moet ik om de 2-3 dagen even schoonmaken.

Wat? Is dat een Kenia boom? Doet die van die ballonnen los laten?
Doe eens een foto van poliepen :D
 
Heh, wat voor ballonnen want dat hoor ik voor het eerst hoor. Nou ik zal straks kijken of ik zover kan inzoomen met de gsm maar dat zal denk ik lastig worden en ze staan ook nog behoorlijk dicht.

Een Kenia (Capnella) laat zijn "Takken" vallen. Vaak blazen ze die eerst vol water zodat hij met de stroming mee zou drijven naar een nieuwe plek. Zo reproduceren ze.

Sinularia soorten daarentegen splitsen meestal. Bij paddenstoel modellen is dat prachtig. De kop word dan langzaam een 8 vorm en de stam gaat dan splitsen. Technisch gezien loopt hij dan naar een andere plek.

Ik heb al 1000x ernaast gezeten met het herkennen van koraal dus ik kan er hier ook goed naast zitten, maar dit lijkt me meer een "vinger leder".
 
Laatst bewerkt:
Deze had in beginsel 1 dikke stam zoals je op d foto ziet en die zit gewoon op een losse steen gelijmd (zo gekocht). Deze splitst niet. Om de paar weken worden de takken klein en trekken dus in en worden wat valer van kleur waarna er na enkele dagen wat vliesjes vanaf komen en daarna hersteld hij weer.
Ik heb hem gekocht als zijnde de keniaboom.
 
:D ja... ik draag al lenzen, maar ik zie niet zo dubbel dat dit weer scherp is. :D
Ik krijg er hoofdpijn van :)

Bekijk bijlage 255912

Inderdaad een hele mooie stylo.
Aan de redelijk kleine groeipunten te zien zou de intensiteit van de verlichting iets hoger mogen (als dat mogelijk is), daardoor zal de kleur nog mooier worden en zal deze ook harder groeien.
 

Terug
Bovenaan