Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)


Heel mooi! Ik roep al mijn hele leven dat ik een zeewater aquarium aanschaf als ik met pensioen ga en alle tijd heb! Duurt nog even.... gelukkig biedt YouTube veel mooie zeewater aqua filmpjes waar ik me in de tussentijd mee vermaak. Ik zag laatst baby clowsvisjes, die met een doorzichtige plastic buis in het anemoon werden losgelaten zodat ze onderweg niet belaagd werden door de andere vissen. Dat was zo leuk om te zien! Ik ga dit album ook zeker volgen:)
 
Thanks heren.
 
Wat een lieve visjes John. Ik hoop dat ze het reuze naar hun zin gaan hebben.
Eindelijk wat beweging in de bak.
 
Dank je Marcel en nu maar hopen dat ik straks nog 10 vingers kan tellen:D:D.
 
zo.. eindelijk is een beetje vis te zien in John z'n zeewereldje... altijd alleen maar die slakken en garnalen :juggle:

werd wel is tijd :D
 
Ja je kan zien dat ze steeds meer wennen Jan.
 
Zijn ze al wat meer op hun gemak? Ze zijn toch wel leuk he :)
 
Ja hoor je ziet ze als meer door de hele bak zwemmen en ze zijn inderdaad erg leuk.
 
Precies twee stresskippen , maar wel leuk natuurlijk
 
Momenteel schieten ze niet meer zo wild door de bak hoor en zitten altijd samen dus de kleuters wennen duidelijk al Stefan.
 
Leuk! Super leuk om naar te kijken zulke mooie visjes lijkt me.
 
Ze beginnen al te wennen en zwemmen vel rustiger door de bak:



Erg leuk zijn ze en zien er ook gezond uit.
Geniet er maar van dat ze nu de hele bak rond zwemmen, als ze eenmaal een huisje/territorium toegeëigend hebben dan doen ze dat niet meer (of alleen als jij met je hand in de bak kom :)).

Bij mij blijven ze bijna altijd binnen 10cm van mijn hamer-koraal, ze komen er alleen vandaan om een indringer te verjagen, te eten, te poepen of om in mijn hand te bijten. :smitten:
 
Haha, nou hier zitten ze nu door alle waterlagen heen en vooral nog bij de voorruit. Als ik de techniek uitzet weten ze al dat ze gevoerd worden. Bij mijn hamerkoraal zie ik ze nog niet maar ja ze zijn nog erg klein natuurlijk.
 
Een slangster zou ik trouwens niet nemen. Ik heb er ook 1, al ruim 1,5 jaar, maar zie er nooit meer van dan een halve cm van een tentakel die onder een steen vandaan komt.
Hij zit wel steeds onder een andere steen maar ik zie hem bijna nooit.

Maar ze zijn wel erg mooi.
 
Nee daar hebben we al van afgezien hoor. We gan er een net op kopen en dan nog een visje erbij denk ik. Welke moeten we ff kijken.
 
IMG_20180526_173641.jpg
IMG_20180526_173653.jpg
IMG_20180526_173704.jpg
 
Word er steeds mooierder op JohnPilon :deal:
 
Thanks Richard en wie weet over 3 maanden bij de volgende foto s nog wel mooier:D;)
 
Ik heb totaal geen verstand van een zeewaterbak maar kan wel zeggen dat ik het heel erg mooi geworden vind.
 
Ja hij draait goed zonder echte problemen dus we zijn wel tevreden.
 
Heel mooi John! Visjes doen het ook nog steeds goed zo te zien.
 
Ja de visjes doen het erg goed en als ik de techniek uitzet dan weten ze al dat ze in de hoek moeten zijn voor eten.
 

Terug
Bovenaan