Rottend biotoop


Mascha&Ivo zei:
Jelle Touwen zei:
Ok, maar dat is iets anders dan je eerst schreef.
Het is nu duidelijk. De soep zal niet z� heet gegeten worden ;)

Het zou overigens wel prettig zijn, als eerst wordt aangegeven 'tot hier en niet verder' als het zo ver komt.
Je goedbedoelde bericht onaangekondigd verwijderd zien worden onder de noemer doordraven is ook niet leuk natuurlijk.

Wel wel wel,
wij krijgen report posten binnen van sommige leden over andere leden of bepaalde posten die niet kunnen
Wij zijn zoals jullie gemerkt hebben ondertussen al wat strenger geworden, ook wij moeten soms achter de schermen bespreken of er posten zijn die niet of wel door de beugel kunnen.

Helaas kunnen wij geen eieren klutsen zonder ze te breken.
Wij proberen meestal eerst een post neer te zetten, maar altijd kan/lukt dit niet.
 
Mascha&Ivo zei:
ook jij bent maar een mens Luc :)

Ben me er van bewust ja :D

maar ben ook niet te beroerd om toe te geven en/of mijn excuses aan te bieden als ik fout ben, misschien moeten er dit soms wel meer doen. ;)
 
Doe ik ook, per PB. bij sommige. en dat wordt ook aanvaard.

Bij sommige andere ook, allen heeft het daar geen in.
krijg je keihard commentaar terug.
 
luc zei:
Botia zei:
luc zei:
Op deze manier worden mensen/leden zoals TS weg gejaagd van dit forum, je zou verdomme tegenwoordig schrik hebben om een topic te openen.
Vloeken is hier niet toegestaan. 2e regel van het reglement. http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads.php?ubb=newuser

Heb je 100% gelijk mee en aan allen mijn excuses hiervoor, ik als beheerder had beter moeten weten.
Het siert je dat je dit toegeeft.

En nu idd weer on-topic.
 
Zoals gezegd zou ik nog even een update geven.
Door tijdgebrek heb ik de hele discussie niet meer zo gevolgd en eigenlijk voel ik ook niet de behoefte om hier nog op in te gaan, het interesseert mij simpelweg niet. Ik ben dus niet weggevlucht en ga jullie zeker op de hoogte houden van de ontwikkelingen:).En belangrijk ik neem zeker jullie advies mee in mijn overwegingen(ook al gedaan).

Eigenlijk verbaast het mij dat het bakje zich nog niet zo 'extreme' ontwikkelt heeft. Het water is helder lichtbruin en de waterwaarden komen bijna overeen met normaal kraanwater. Geen grote pieken. Ook het water lijkt niet zuur te worden van de bladeren en blijft nu al een tijdje stabiel op 7.2. Ik belucht dit bakje goed en het valt wel op dat als ik dit niet doe de bak gelijk gaat stinken. Met beluchting ruik ik nagenoeg niets. Dit is wel de reden dat ik dus standaard blijf beluchten (dmv filter).
Ik ben van plan om nog een plantje toe te voegen, waarschijnlijk Braziliaanse klimop.
Voor de rest wil ik toch nog een tijdje wachten , kan best nog een paar maanden duren voordat ik beslis of er vis in komt.
Een betta wordt het niet met deze zuurgraad en aangezien ik de tijd niet heb om de ph omlaag te brengen doormiddel van osmosewater en turf zal het toch echt een ander visje worden.
Een mooi killi visje ofzo.
De inrichting van het bakje zal ik dan ook wat veranderen, dit heeft nu toch nog geen zin.

Ik heb nog snel een filmpje gemaakt vanavond , gewoon om te laten zien hoe het er bij staat. De rest zal ik gewoon in mijn foto album posten.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=z5yA8JJ3pBE&feature=youtu.be[/video]
 
Ik denk ,dat zich toch op de lange duur ,zich methaan gaat vormen.
als jij de beluchting uitzet, en het stinkt al, denk ik aan moeras.

Maar goed, we wachten af.
 
Filmpje heeft een "natuurlijk" sfeertje.
Het geheel moet zich nog gaan zetten en kan nog alle kanten op.
Interessant.
 
luc zei:
Jelle Touwen zei:
luc zei:
Coulibaly zei:
Fozzy zei:
Alles gelezen hebbende in dit topic kan ik mij goed voorstellen dat de TS iets heeft van: zoek het allemaal lekker uit met zijn allen, ik post hier niks meer over mijn project.

Dat kan kloppen. Hij zat vooral te zoeken naar schouderklopjes. Degene die kritiek hadden werden afgeserveerd met 'whatevers' of kregen ongevraagd een gratis psychoanalyse.

Soms snap ik van dit forum de ballen. Als er iemand hier een visje komt voorstellen om in een bak te stoppen die een cm te klein is, dan staan ze klaar met pek en veren en kloppen ze die mens net niet verrot dood.

Maar als iemand, vrij ondoordacht, een vis wil plaatsen in een semi-giftige omgeving dan moeten we op de banken staan en juichen. Gewoon omdat het ogenschijnlijk een leuk experiment lijkt.

Op deze manier worden mensen/leden zoals TS weg gejaagd van dit forum, je zou verdomme tegenwoordig schrik hebben om een topic te openen.

Net zoals sommige leden die doordrammen over dat een vis in een bak die een cm te klein is niet kan/mag, kan men ook doordrammen dat een vis in deze omgeving niet moet worden gestoken.

Ik denk dat iedereen nu zijn of haar standpunt duidelijk heeft gemaakt en dat de discussies achterwegen moeten blijven.
Bij een volgende keer dat er in dit soort van topics discussie worden gemaakt worden deze verwijderd.

Er zijn momenteel 3 plaatsen waar men zijn of haar ei kwijt kan, dit zijn:
-Stellingen
-EU
-Poll
Dit moet meer dan voldoende zijn, en is men in een bepaald topic het niet eens en wil men er dieper op ingaan, wel er is een report postknop, via die knop kan men een stelling, EU of poll aanvragen.

Serious Luc?, prima dat beheer de teugels wat aantrekt, maar dit gaat wel ver. Wat is een forum nog als je geen kritiek meer kan geven. Moet overal alleen nog maar Ja en Amen geroepen worden (tenzij je report post doet en het tot een stelling bombardeert).

Het is niet zo dat er helemaal geen discussies meer mogen zijn, maar wel binnen de perken, op deze manier zoals het hier nu gaat en in sommige andere topics heeft niemand iets aan, dit zijn frustratie's geworden en geen gezonde discussie meer

Luc, ik vind je reactie er toch ook wel wat over. Je zit zomaar wat in te vullen voor mij. Frustraties? Waarom zou dat zo zijn? Het is mijn bak niet.

Neen, ik ben oprecht een tikkel boos. Ik vind dit flirten met dierenmishandeling. En zelfs al zou ik verkeerd zijn met die opinie, het is wel de mijne. Men moet mij en eventuele anderen maar overtuigen van het tegendeel.

En vanuit dat standpunt vind ik het niet erg kies om een vorm van dierenmishandeling te gaan bejubelen en propaganderen.

Maar goed, ik heb er genoeg over geschreven en geluld. Trek er jullie plan mee.
 
Beste leden,
Ik doe nog een allerlaatste verzoek om vanaf nu echt on topic te blijven. Ik zou zelf denken dat de post van collega Luc voldoende zou moeten zijn.
Dus blijf nu alsjeblieft on topic voordat we weer vervelende maatregelen moeten nemen, waar niemand iets aan heeft.
 
Ben wel benieuwd naar de waterwaarden! Hoelang staat de bak nu? Al een recente meting of ga je binnenkort water testen?

Zal het water ook niet zeer zuurstof arm zijn?

Oja, als ik zo'n bak had, had ik er een Anubias in geprobeerd! Maar misschien hoort/past dat niet bij je idee.

Misschien is het al genoemd maar om al deze reacties te lezen;)..
 

Terug
Bovenaan