Rio Orinoco biotoop met 'verse' eikentakken


Zie je nog wel iets:D ik heb geen idee hoe slappe koffie uitziet :koffie:
 
Nou, afgelopen maandag was het zover.
Naar Veldhuis, in de hoop dat de dieren er nog waren. En ja hoor, in de bak waar 2 weken daarvoor nog een groep van een stuk of 20. C. strigata zat, zaten er nog een stuk of 8.
Ik wilde er 6, dus kwam goed uit.
Dame pakte een bakje, klom het trappetje op, ik vroeg: "Moet je er geen dekseltje bij pakken?"
"Waarom een deksel?"
"Nou... ze kunnen best wel springen."
Met een diepe zucht klom ze naar beneden, pakte een (te klein) dekseltje en ging aan het vangen.
Eerst 4, toen 5, en toen ze de zesde in het bakje wilde doen, SPRING! Vlieg! Pats, op de grond. Collega die erbij kwam kijken mocht het visje oppakken, deed hem in een andere bak, want madam leek het leuk om het springertje met mij mee te doen. Nee, dat doen we niet... Dus andere gepakt.
Inmiddels zwemmen ze lekker rond in de bak, lijken het goed naar de zin te hebben.
Ik zie er constant vier, de anderen steken af en toe hun kopje even om de hoek maar meestal verbergen ze zich....

Oh, jullie willen ze zien?
Nou, ok dan...

IMG-20180402-WA0008.jpg
IMG-20180402-WA0010.jpg
IMG-20180402-WA0012.jpg


Het was lastig op de foto krijgen, de bak zat nog aardig vol met drijvers waardoor het nog donkerder leek dan het al is.
Inmiddels een stukje uitgedund voor meer licht en de bijltjes vinden het ook fijner.
Voor het uitdunnen stond hij er zo bij:
IMG-20180402-WA0009.jpg


Zal het weekend wat meer en betere foto's maken, dan doe ik ook weer even een wissel waardoor er wat tanninen uit gaan ;)
 
Ik wist ook niet dat ze deden springen :)

Wel een leuke aanvulling
 
Ziet er goed uit!


Nu ben ik wel heel benieuwd wie jou hielp:engel::D;)
 
Wat een rare gang van zaken bij de winkel waar je je vissen hebt gekocht. Maar hopelijk doen ze het bij jou gewoon goed.
 
Mag ik vragen welke lichtkleur je gebruikt?
Zelf ben ik ook bezig met een kruising van een Borneo biotoop en de sloot achter mijn huis, en ik heb gemerkt dat wat warmer licht van 2700 Kelvin veel beter in het 'theewater' doordringt dan de koelere kleuren 4000 en 6500 Kelvin.

Deze laatste kleuren zouden wel beter voor de plantengroei zijn; maar als ze nauwelijks doordringen heeft het volgens mij ook weinig zin om het te gebruiken, je ziet de visjes ook minder goed.
Heb ik wel wat makkelijke planten, Javavaren en Javamos en wat drijfplantjes als salvinia, eendenkroos en wat ander drijfgoed wat ik nog niet heb kunnen determineren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, maar weer eens een berichtje hier ;)
Ben niet heel actief, ziek geweest, druk met werk en studie, dus het forum schiet er wat bij in.
Ziet er goed uit!


Nu ben ik wel heel benieuwd wie jou hielp:engel::D;)
Een... bijzondere dame...

Mag ik vragen welke lichtkleur je gebruikt?
Zelf ben ik ook bezig met een kruising van een Borneo biotoop en de sloot achter mijn huis, en ik heb gemerkt dat wat warmer licht van 2700 Kelvin veel beter in het 'theewater' doordringt dan de koelere kleuren 4000 en 6500 Kelvin.

Deze laatste kleuren zouden wel beter voor de plantengroei zijn; maar als ze nauwelijks doordringen heeft het volgens mij ook weinig zin om het te gebruiken, je ziet de visjes ook minder goed.
Heb ik wel wat makkelijke planten, Javavaren en Javamos en wat drijfplantjes als salvinia, eendenkroos en wat ander drijfgoed wat ik nog niet heb kunnen determineren.
Er zat een 6500 in en een gro-lux. Die waren stuk, nu zit er 2 keer 4000 in omdat ik geen anderen kon krijgen.

De bak draait prima verder, helaas wel uitval bij de bijltjes gehad (inderdaad de gemarmerde), ik zie er constant 4 en volgens mij is dat ook alles wat er nog is.
PH zit op 5,3, EC rond de 100, door de erg lage belasting komt hij ook niet hoger dan dat. Ik moet kraanwater bijmengen om het niet te laag te laten worden na iedere waterwissel (eens per 3 weken nu, bak is echt brandschoon ;) )

Paar foto's met de nieuwe verlichting, stukken beter zichtbaar al ;)
Niet allemaal even scherp, maar toch ;)

IMG-20180418-WA0006.jpg
IMG-20180418-WA0007.jpg
IMG-20180418-WA0008.jpg
IMG-20180418-WA0009.jpg
IMG-20180418-WA0010.jpg
IMG-20180418-WA0011.jpg
IMG-20180418-WA0012.jpg


Visjes zijn er bijna niet op te krijgen, helaas ;)
 
Jammer van de bijltjes, binnenkort maar een paar bijhalen (wel bij een andere verkoper:D)
Visjes zijn er bijna niet op te krijgen, helaas ;)
Hebben we nog iets om naar uit te kijken:)
Succes met studie! Hoop dat het goed gaat:daisy:
 
Jammer van de bijltjes, binnenkort maar een paar bijhalen (wel bij een andere verkoper:D)

Hebben we nog iets om naar uit te kijken:)
Succes met studie! Hoop dat het goed gaat:daisy:
Eerst komen de Paracheirodon simulans, even bestellen.

Studie gaat prima, toch leuk als je een docent treft die in 20 minuten begrijpelijk uitlegt waar je op de middelbare een jaar over deed en het toen nog niet begreep ;)
 
Eerst komen de Paracheirodon simulans, even bestellen.

Studie gaat prima, toch leuk als je een docent treft die in 20 minuten begrijpelijk uitlegt waar je op de middelbare een jaar over deed en het toen nog niet begreep ;)
Kun je nagaan hoeveel intelligenter je de afgelopen jaren bent geworden;)
 
Schitterend Ben, blijf het wel lastig te zien vinden hoor die donkere bakken, desalniettemin zie ik het heel graag.
 
Update komt later deze week, er is heel wat te vertellen namelijk ;)
Dat kan niet hoor, eerst maak je ons nieuwsgierig en dan stel je ons geduld op de proef.
De knipoog doet me vermoeden dat het mooi nieuws is, jonkies of zo?
 
2 dingen weet ik al:p


Dus opschieten Ben, ik wil betere foto's! Dan dat filmpje waar je bijna niks op zag:juggle::D;)
 

Terug
Bovenaan