Rio 400 van Vladimir


begint mooi kleur op te komen!
fraai
 
De zuiverheid/scherpheid is echt briljant om te zien weer mooi foto's hoor
 
Prachtige foto's zeg.
Hoeveel Altispinosas heb je?
 
Wat een joekels zijn die maronii's in vergelijking met de altispinosus en dorsigera's.:D
Leuk dat je er nu 6 hebt. Zwemmen ze bij jou ook vaak samen?

Nee nee,ik lees verkeerd, 4!
 
Dank allemaal ;). Ik heb idd 4 altispinosussen. Ze zwemmen samen, maar af en toe kunnen ze elkaar niet uitstaan en proberen ze zelfs de maronii's weg te jagen. Al trekken de maronii's zich daar weinig van aan.
 
Wat een mooie vissen!!gaat het goed de combinatie cichliden zo?
 
Combinatie gaat prima! De dorsigera is een vrij rustige vis en de maronii's zijn dat ook ;). Bij de Mikrogeophagus altispinosa zit wat meer pit, maken onderling wel eens wat ruzie en halen soms ook uit naar andere soorten maar niet heel heftig ofzo.
 
prachtige foto's weer!
 
Deze bak had ik tot nu toe helemaal over het hoofd gezien. Ten onrechte want wat een mooie bak is dit. Top!
 
Mooie foto's!
 
Vergeten te vertellen :

Ik heb in de bak een paar Corydoras sp. Black Venezuela gedaan uit de kweekstelling ;)
 
Zeer knappe foto's en prachtig stukje natuur in je aquarium !
 
Mooie foto's hoor, mooie bak ook.
 
dat was weer even genieten!
mooie foto's!!!
 
Dank :)
 
Totaaltje? :D
 
Mooie maronii.
En een totaaltje svp ...
 
Mooie foto's hoor.
 
Bak opnieuw opgestart omdat helemaal niks wilde groeien. Nu een bak met veel planten die hun voeding vooral uit de bodem halen omdat ik nu een klein beetje voedingsbodem erin heb gedaan.

Totaaltje, crypto's zullen eerst wel over moeten gaan naar submers.

UXfAtAAx8m6HQcMaYzhWOttRTO_a-IkO.jpeg


Bewoners heb ik er ook al inzitten, filters heb ik laten draaien dus dat kan wel. Ook heb ik dezelfde bodem gebruikt.

De bedoeling van deze bak is veel kleine visjes met 1 blikvanger die zo aan bod komt :)
UXfAtAAx8m6HQcMaYzhWOttRTO_a-IkO.jpeg


De blikvangers, eerst de vrouwtjes natuurlijk :)
UXfAtAAx8m6HQcMaYzhWOttRTO_a-IkO.jpeg

UXfAtAAx8m6HQcMaYzhWOttRTO_a-IkO.jpeg

UXfAtAAx8m6HQcMaYzhWOttRTO_a-IkO.jpeg


En dan de betta man natuurlijk, foto is een beetje raar maar dat komt omdat meneer niet zo van camera's houdt.
UXfAtAAx8m6HQcMaYzhWOttRTO_a-IkO.jpeg




Visbestand nu:
14 Corydoras habrosus
4 x Betta ( 3 V en 1 M)
4 x Sewellia lineolata
10 x Celestichthys margaritatus

Visbestand zoals het moet worden:
30-40 Corydoras habrosus
4 x Betta (3 V en 1 M)
4 x Sewellia lineolata
30-50? Celestichthys margaritatus
4 x Otocinclus (heb ik nog van het oude bestand)
 
Erg mooi aquarium hoor alleen jammer van je vorige inrichting vond ik persoonlijk mooier :p
Hopen dat je planten nu goed aan gaan slaan en dan word het ook een mooi aquarium ben ik van overtuigd :D
 
Mooie bak, ik vond de vorige inrichting ook wel mooier maar als de planten lekker gaan groeien zal dit ook wel een prachtbak worden. Ik vind vooral je keuze van vissen heel leuk, als ik ooit de ruimte krijg voor een grotere bak ga ik er ook kleine vissen in doen en dan ook lekker grote groepen, dat spreekt mij meer aan dan een aantal grote vissen.
 
Vorige totaaltje was ook een hele tijd geleden, sindsdien wou geen plant meer groeien en kwam alles onder een vieze zooi/alg, daarom deze nieuwe start ;)
 
-ZhAeglln6hq-7CgTf9HqPLaVSMk2u2-.jpeg

-ZhAeglln6hq-7CgTf9HqPLaVSMk2u2-.jpeg

-ZhAeglln6hq-7CgTf9HqPLaVSMk2u2-.jpeg

-ZhAeglln6hq-7CgTf9HqPLaVSMk2u2-.jpeg


Plantjes groeien, nieuwe achterwand erin gezet en nu afwachten wat er gaat gebeuren.
-ZhAeglln6hq-7CgTf9HqPLaVSMk2u2-.jpeg
 
Tijdje verder.
iW6SLl9Et_FTmMEtFc_h3GtF5mQpMJQJ.jpeg


Ook wat nieuwe visjes:

Lemia soortje (levendbarend)
iW6SLl9Et_FTmMEtFc_h3GtF5mQpMJQJ.jpeg

iW6SLl9Et_FTmMEtFc_h3GtF5mQpMJQJ.jpeg


iW6SLl9Et_FTmMEtFc_h3GtF5mQpMJQJ.jpeg


Sewellia's doen het ook nog erg goed
iW6SLl9Et_FTmMEtFc_h3GtF5mQpMJQJ.jpeg


Het DIY co2 setje, werkt erg goed en is makkelijk te bereiden. Erg tevreden over.
iW6SLl9Et_FTmMEtFc_h3GtF5mQpMJQJ.jpeg
 
Mooie foto's! Lekker sfeertje ook in je bak... En ik zie dat jij hetzelfde DIY bioco2 setje gebruikt als ik heb liggen. Ik ben er nog niet mee begonnen omdat ik niet weet hoe het werkt.

Hiervoor had ik "gewone Bioco2" met gist. Maar nu wil ik overstappen op dit systeem maar ik kan nergens een beschrijving vinden. Wat gebruik jij? Bakpoeder en citroenzuur? Gewoon uit de supermarkt? En hoeveel van beide? Wat doe je in welke fles?

Het mag duidelijk zijn dat ik er geen snars van begrijp... Ik hoop dat jij wat duidelijkheid kunt scheppen.

Groeten Geert
 
Hallo Geert,

Ik koop baking soda en citroenzuur hier.

En de uitleg kan je hier vinden. Zeker de moeite waard, echt een fijn setje om te gebruiken ;)
 
Mooi hoor Vladimir.
Gaat dat goed samen? Een koopel dorsigera's met altispinosa's?
Ik vind die dorsigera's erg mooi en de alti's hebben we al. Allen vind je bij ons vrijwel geen dorsigera's.
 
Dat ging goed omdat ze flink de ruimte hadden. Als de altispinosa's te dichtbij kwamen liep het altijd uit op confrontaties.

Ik zou het niet aandurven in een meterbak ;). Ook duurt het best lang voordat de dorsigera op kleur is ;)
 
De plantjes zijn gegroeid :p. Ook heeft de bak een paar nieuwe bewoners: een groepje nannostomus marginatus.

WYi5WEM0nKraoDEE6riuzH69AVOMKbiz.jpegDSC_0249 by

WYi5WEM0nKraoDEE6riuzH69AVOMKbiz.jpegDSC_0270 by

WYi5WEM0nKraoDEE6riuzH69AVOMKbiz.jpegDSC_0266 by
 

Terug
Bovenaan