Rio 400 van Vladimir


V

Vladimir

Guest
Hallo,

het werd eens tijd om ook mijn aquarium te laten zien op het forum. Ik heb een Juwel Rio 400 (150 x 50 x 60). Het aquarium ziet er op het moment zo uit:

454144vladimir_0_82_dscn9429.jpg



Het visbestand nu is:

- 7 apistogramma borelli
- 23 neontetra's
- 7 pristella's
- een aantal corydoras panda
- 1 verdwaalde vijfstreepbarbeel die ik er maar niet uitgevangen krijg.

De temperatuur schommelt tussen de 22 - 23 graden. Het water wordt gefilterd door 2 x JBL CristalProfi e901.

Ik hoop binnenkort wat meer foto's te maken.
 
Hallo ziet er een mooi aquarium uit. Ik zou er zelf nog wel een groepje grotere vissen indoen zoals maanvissen...
 
Ik heb bewust er voor gekozen om deze keer kleinere vissen te nemen die op een iets lagere temperatuur kunnen. Ik heb hiervoor een tijd maanvissen gehad.
 
Voordeel van kleine vissen is dat de bak lekker groot lijkt. Zijn de apisto's al aan voortplanting begonnen?
 
jaaa leuk een grote bak met kleine visjes, gaaf hoor, en Pristella's zijn zoooooo leuk
 
Mooie bak!
Wat is je verversingsbeleid en waterwaarden? Filter je over turf of gebruik je osmose? zou leuk zijn wat foto's in detail te zien :)

wat is de plant aan het oppervlak?
 
Mooie bak :D
Heel mooi bestand :D

~ Ivo
 
Zeer nice. Welke verhouding heb je de borelli in?
 
Het is inderdaad Limnobium, goed gegokt Corydorasfan. Ik had, toen ik de foto nam, de wortels net geknipt, die werden wel heel erg lang. Ze kwamen bijna tot op de bodem.

Ik heb de borelli als groepje gekocht. De verhouding blijkt 4 man en 3 vrouw te zijn. Voorzover ik kan zien levert dat geen problemen op vooralsnog. Ik denk dat ik binnenkort 1 of 2 mannetjes ga verkopen om de verhouding beter te maken.

Tot nu toe hebben ze nog geen eitjes gelegd. Ik ververs elke week 20-25% van het water. Ik filter verder niet over turf en gebruik in deze bak ook geen osmosewater. De ph is ongeveer 7,4. De andere waardes zal ik binnenkort nog eens testen. Zal dan meteen even proberen wat (detail)foto's te maken.
 
Dat is een hele mooie zeg!
Heb je leuk gedaan, genieten dan maar!
 
Ik heb 2 mannetjes Borelli uitgevangen om de verhouding man-vrouw te verbeteren. Ik heb nu dus nog 2 mannetjes en 3 vrouwtjes.

Ik heb even een vraagje: zou bij mijn huidige bestand een koppel sleutelgatcichliden (Cleithracara Maronii) passen? Ik heb begrepen dat dit vrij rustige vissen zijn. Zou dit goed gaan samen met de Borelli's?
 
Mooi mooi hoor!

Die sleutelgatcichliden heb ik ook gehad en zijn heel rustig hoor, worden ook mooi rond en vol! Zeer mooie visjes :thumbs:
 
Ik heb zojuist eens enkele waterwaardes gemeten:

pH: 7,4
GH: 10
KH: 7

Voor de rest ziet het er nog hetzelfde uit :) Ik denk dat ik voor links in het aquarium nog enkele dunne takjes ga zoeken.

815586vladimir_0_82_dscn9796.jpg


156416vladimir_0_82_dscn9811.jpg


822472vladimir_0_82_dscn9799.jpg


721525vladimir_0_82_dscn9809.jpg
 
Wauw, ben jaloers op je drijvers.
Ik weet niet of je het mooi vind, maar links zou een vallisneria niet misstaan.
 
Even een update na lange tijd. Het visbestand is gewijzigd. De Borelli's zijn er nog. Ipv de pristella's heb ik nu Rouwtetra's (Gymnocorymbus ternetzi). Deze kunnen ook goed tegen wat lagere temperaturen. De temperatuur schommelt tussen de 21 - 22.5 graden.

Mijn aquarium ziet er nu zo uit:


Fm493-0uX2yBW06DodAtAJ31FJ6U6yzx.jpeg
 
wauw, erg mooi. Die takken op deze manier vind ik ook erg mooi ;)
 
Prachtig! Vooral die Echinodorussen vind ik erg gaaf zo.
 
Gewaagde opstelling, echter zeer geslaagd! Complimenten, ik kan het je zeker niet nadoen. ;p
Als ik die prachtige volle bos Echinodorus zie...
 
Prachtige bak zeg! Even snel een vraagje. Zit er nu zoveel alg op je hout of lijkt het maar zo?

Gr Robin
 
Knappe bak! :petjeaf:

Hoeveel Echi's (bleheri?) staan er daar bij elkaar?

~ Ivo
 
Heel mooi gedaan zeg.
 
Bedankt allemaal ;)

Het zijn 3 grote Echinodorussen. Volgens mij de bleheri inderdaad.

Ik heb op het moment een beetje last van (draad)alg op het hout, maar op zich is het niet heel storend.
 
Mooie bak en je Echinodorussen staan er prachtig bij.
 
Leuke bak! Complimenten voor je echinodorus!!
 
Prachtig de laatste update.
 
Wordt weer tijd voor een update!
ben wel benieuwd hoe hij er nu bij staat en welke vissen er in zitten..
misschien dat je ons nog wat wil verwennen met wat (vissen) foto's?
 

Terug
Bovenaan