Rio 125 van Jones


Totaaltje

vL2ISG-1tT80b6RvhTrw0KxQ0XCb79bK.jpeg



Cory's

vL2ISG-1tT80b6RvhTrw0KxQ0XCb79bK.jpeg


vL2ISG-1tT80b6RvhTrw0KxQ0XCb79bK.jpeg


vL2ISG-1tT80b6RvhTrw0KxQ0XCb79bK.jpeg
 
Ja, ook hele mooie cory's, zoveel mooie soorten op de markt, leuke bak ook!
 
Mooi hoor Fabienne zijn lieve frummeltjes,ziet er trouwens heel goed uit dat donkere filterzand.
 
mooi Fabienne....echt leuke beestjes...

en top foto's......ook nog hahahahaha
 
Zo schattig h� :smitten: Die lieve onschuldige koppies.
 
mooie visjes zeg :)
hoe vaak voer jij rode mug?
 
Net als bijna al mijn bakken 'als het ervan komt'. Ik probeer vooral af te wisselen, zowel qua type voer als qua voertijd. Heb hier diepvriesmix liggen en de ene keer is het een blokje rode of witte mug, de andere keer mysis, artemia of daphnia. Ik probeer wel om de dag diepvries te voeren. Heb ook gedroogde artemia en tubifex, maar dat heeft voor cory's geen zin omdat het niet op de bodem blijft liggen. Verder krijgen ze gewoon granulaat, artemia-granulaat en 3 verschillende tabletjes voor bodembewoners. De ene dag worden ze 1 keer gevoerd, de andere dag 3 keer. Allemaal natte vinger werk maar wel afwisselend. Voor de goudvissen heb ik wel een schema dat ik vrij strikt aanhoud.
 
Zijn erg mooi, ga je veel plezier van hebben.
 
Ziet er goed uit, je habro's zijn mooi op kleur!
 
Daar schrok ik wel even van toen ik ze net thuis had. Ze hadden bijna geen kleur, maar de dag erna waren ze mooi grijs met zwart ondanks dat de planten nog een heel stuk moeten groeier waardoor de verlichting erg fel is. Ze verstoppen zich niet dus volgens mij voelen ze zich wel lekker in de bak :).

Dat heb ik al, Alex! Ze zijn lekker actief, een genot om naar te kijken.
 
Dubbel :)
 
Vandaag weer 5 guppen overgezet naar deze bak om de bacteri�n verder op te bouwen. Er zouden er nu 15 inzitten ware het niet dat het grote vrouwtje vandaag een nestje dierendagguppy's gebaard heeft :D


-edit:
Waarvan ik haar er net 1 zag opeten. Dierendag geldt blijkbaar niet voor guppy's.
 
Hahaha lekkere moeder is dat....en wij maar voorzichtig doen. Mooie boel
 
Die durfden niet naar buiten te komen door de guppeninvasie ;(
 
Inmiddels zitten alle 26 guppen erin en het ziet er niet eens zo vol uit als ik eigenlijk verwacht had. De meesten zijn halfwas dus dat scheelt wel.

Vandaag heb ik 4 Blue Fairy's en 5 Caridina multidentata vanuit m'n Rekord 600 hierin overgezet. Heb wat last van draadalg en daar kunnen de Japjes me mooi vanaf helpen hoewel het eigenlijk niet de bedoeling was dat ze in deze bak zouden komen.

Het bestand is nu:
- 26x guppy
- 10x Corydoras habrosus
- 7x Neocaridina davidii var. 'Blue Fairy'
- 5x Caridina multidentata

Bakje

5heOctRjKUNEboLW3kYjU1qF5tZ_xC3d.jpeg



Garnaaltjes

5heOctRjKUNEboLW3kYjU1qF5tZ_xC3d.jpeg



Posthoornslakjes

5heOctRjKUNEboLW3kYjU1qF5tZ_xC3d.jpeg



Corydoras habrosus

5heOctRjKUNEboLW3kYjU1qF5tZ_xC3d.jpeg



1 van de Cory-dames begint er wat plomp uit te zien. Eitjes?

5heOctRjKUNEboLW3kYjU1qF5tZ_xC3d.jpeg
 
heel mooi bakje, en weer leuke foto's.
 
Whaha, zijn volwassen cory-dames niet altijd 'plomp'? :p Maar zou leuk zijn!

Ziet er in elk geval goed en leuk uit. :)

- Mascha
 
De andere volwassen dame is wat slanker, toen ik ze net had zagen ze er hetzelfde uit, dus wie weet. Dinsdag weer verversen met koud water en misschien de dag erna eitjes :p. Zou wel erg leuk zijn!
 
Het is geregeld. Zaterdag kom ik na de beurs sowieso met 6 stuks Epiplatys dageti 'harbel' thuis :D
 
Zoooo, zijn jullie een beetje blij???
 
Hahahaa jij hebt je inkopen al gedaan....
 
Wauw,mooi zeg en die Cory vissen zijn leuk!
 
Jaaaaaaa, heel blij :d Het is een variant die weinig gehouden wordt en er waren wat twijfels of m'n contactpersoon ze zou hebben bij de beurs, maar het is hem gelukt :)

@ Barbara
De Cory's zijn geweldig leuk! Helemaal niet schuw en een groot gedeelte van de dag zijn ze lekker over de bodem aan het snuffelen om na het eten in een groepje uit te buiken. Super schattige visjes. Ik zal zo nog wat foto's van ze plaatsen die ik gisteren gemaakt heb :)
 
super Fabi�nne!
het zijn echt geweldige vissen, die in no-time uit je hand zullen eten....(letterlijk)
 
De Cory's

fXBD7ShW20AnuTyGuZxRvr3TGgxK39KD.jpeg


fXBD7ShW20AnuTyGuZxRvr3TGgxK39KD.jpeg


fXBD7ShW20AnuTyGuZxRvr3TGgxK39KD.jpeg


fXBD7ShW20AnuTyGuZxRvr3TGgxK39KD.jpeg


fXBD7ShW20AnuTyGuZxRvr3TGgxK39KD.jpeg


fXBD7ShW20AnuTyGuZxRvr3TGgxK39KD.jpeg


fXBD7ShW20AnuTyGuZxRvr3TGgxK39KD.jpeg


fXBD7ShW20AnuTyGuZxRvr3TGgxK39KD.jpeg
 
Dat zijn toch de beestjes die Shaggy had opgehaald ??

Die zijn dan ook hard gegroeid. .....
 
Wat leuk Fabienne om ook eens je overige bakken te bekijken, ik had dit album nog niet gezien maar net viel mijn oog er op.
Erg gaaf zoveel bakken maar wel veel werk zeker poehee hoe doe je het toch :p

Die cory's zijn zo ontzettend schattig, die wil ik ook nog weleens.
 
Klopt, Anja. Ze doen het goed :)

@ Patries
Gelukkig zijn de tropische bakken bij lange na niet zoveel werk als de sluierbak, anders zou het inderdaad teveel worden.

De Cory's zijn echt een aanrader. Zo ontzettend leuk.
 
Ooooh wat zijn ze toch schattig he!
Mooie foto's ook....en??? al eitjes?
 
Ja dat klopt denk ik wel die sluierbakken kosten me toch een tijd pffff.

Hoeveel ververs je doorgaans in een tropische bak? Worden daar de ruiten ook snel vies en bruinalg? Of is dat stukken minder door minder verversen (lees minder leidingwater) en beter biologisch evenwicht?
 
Nog geen eitjes :(
 

Terug
Bovenaan