Rio 125 van Jones


Ik ga het eens overleggen met mijn wederhelft. Als dat beter is voor de vissies is het de moeite wel waard. Ik hoop dat 1 van de dames uiteindelijk toch een man blijkt te zijn. Sommigen zijn nog erg klein, maar de kleinste dame heeft gisteren het liefdesspel al bedreven met een kereltje, dus ik vrees van niet.

Beide mannetjes zijn trouwens goed met de vrouwtjes bezig. Ik zal vandaag eens opletten of het dominante mannetje (die trouwens het kleinst is) het andere mannetje niet lastig valt.
 
Wat denk je van purperkopbarbelen in plaats van P. oligolepis bij dit bestand, Botia (in een 100x40x40 bak)?
 
Ik heb het gezien hoor, de mannetjes zijn niet bepaald vriendelijk tegen elkaar. Verwonden deze jongens elkaar ook of blijft het bij wegjagen?

Heb een filmpje van de visjes gemaakt, daarop is te zien dat een barbeeltje achter een dageti aangaat: http://www.youtube.com/watch?v=mwK8PcocqXc

En wat foto's gemaakt. Mijn telefoon en mijn belabberde gebruik ervan + de snelheid van de barbeeltjes doen geen eer aan de schoonheid van de visjes. De mannetjes hebben nu een paarse schijn tussen de zwarte schubjes. Erg mooi.


Epiplatys dageti harbel man

5V9DijyqjkmXJAt08ntbUk__LgCsywcx.jpeg



P. oligolepis dames

5V9DijyqjkmXJAt08ntbUk__LgCsywcx.jpeg


5V9DijyqjkmXJAt08ntbUk__LgCsywcx.jpeg



P. oligolepis man

5V9DijyqjkmXJAt08ntbUk__LgCsywcx.jpeg


5V9DijyqjkmXJAt08ntbUk__LgCsywcx.jpeg


5V9DijyqjkmXJAt08ntbUk__LgCsywcx.jpeg
 
Als je de mogelijkheid hebt zou ik een van de beide mannen apart zetten. Tot je meerdere mannen hebt.Ik heb zelf ook eens gehad met Puntius titteya, ik had 2mannen en 8 vrouwen en uiteindelijk heeft de ene man de andere vermoord.

Purperkoppen zijn wat te druk voor bij de Harbels vrees ik.
 
Oke, dan zet ik 1 van de mannen apart met 4 dames en probeer ik aan nog een paar mannetjes te komen. De bak (100l.) staat al klaar, moet nog wel even indraaien. Ik heb 30l. water uit de Rio 125 en een ingedraaide filter gebruikt, dus dat zal vrij snel gaan.
 
Dat is een idee, maar ik ben nog steeds niet zo van de killi's. Dageti's zijn voor mij een uitzondering. Barbeeltjes ben ik erg gaan waarderen, zeker nu ik ze zelf heb, dus daar zou ik graag meer soortjes van willen.
 
Puntius gelius, Puntius titteya? ;)
 
Mijn vereiste is dat ze goed samen gaan met de dageti's en de cory's en dat ze een opvallend kleurtje hebben. Vind zelf Sumatranen erg mooi, maar misschien niet zo geschikt i.c.m. mini-cory's. Vind het erg jammer dat P. nigrofasciatus te druk zou zijn bij de dageti's. Verder sta ik open voor suggesties. P. titteya vind ik ook erg mooi!

Ik zal mijn topic over dit onderwerp eens opzoeken.
 
Wat dacht je van de Puntius pentazona?
 
Is Pethia padamya een optie? Ik weet zo gauw niet op welke temperatuur jouw vissen zwemmen, maar rond de 20 graden of gewoon kamertemperatuur zou prima zijn.
Zijn hele mooie vissen, persoonlijk vind ik het gedrag erg vergelijkbaar met de titteya (veel schijngevechten en opgewonden heren :p ). Te druk zullen ze niet zijn, dat valt bij mij reuze mee, en mijn verlegen chuna's hebben er ook geen last van.
 
Beiden mooi, maar ik krijg niet echt 'het gevoel' als ik er foto's van bekijk, als jullie begrijpen wat ik bedoel :).

De temperatuur is 22 graden met een nachtelijke afkoeling naar 20 a 21 graden, afhankelijk van hoe koud het op de kamer is.
 
Ik moet wel zeggen, de inrichting is de tot nu toe mooiste die deze bak is geweest :)
 
Thanks, vind ik ook maar de plantjes moeten nog een hoop groeien en dan is het mooier. Valt niet mee met die bak licht en weigeren om co2 toe te voegen, maar we komen er wel :)
 
Jones zei:
Beiden mooi, maar ik krijg niet echt 'het gevoel' als ik er foto's van bekijk, als jullie begrijpen wat ik bedoel :).

De temperatuur is 22 graden met een nachtelijke afkoeling naar 20 a 21 graden, afhankelijk van hoe koud het op de kamer is.
Zo zwemmen ze hier rond:
puntius-padamya-1-1.jpg

Nou kan het natuurlijk best zijn dat dat niet helemaal jouw smaak is, maar misschien dat deze foto je op andere gedachten brengt.
Als ik zo eens door de foto's op Google heen scrol, dan kom je een hoop fletse vissen tegen. Ik was dan ook bijzonder blij verrast toen mijn dieren op kleur begonnen te komen, en ze nog mooier bleken te zijn dan ik in eerste instantie dacht.

De vrouwen zijn mooi roodbruin.
 
Ik vind ze zeker mooi, maar ze missen de baarddraden die ik juist zo leuk vind bij barbelen. Voor zover ik gelezen heb kan je soms ineens wat nakweek zien zwemmen in een gezelschapsbak en dat vind ik leuk. Dat ze niet heel druk zijn staat me ook wel aan en de kleurtjes zijn schitterend. Ik ga wat filmpjes van ze opzoeken, dat geeft vaak wel een beter beeld van wat voor visjes het zijn en misschien ga ik dan alsnog overstag. Bedankt voor de tip :)
 
Ik denk dat ik het soortje gevonden heb: Puntius schuberti, ook bekend als een kweekvorm van Puntius semifasciolatus a.k.a. de brokaatbarbeel. Ik vind ze schitterend en ze zijn vrij rustig. Vanwege het formaat van deze visjes komen ze er pas in als de inhoud van deze bak verhuisd is naar de meterbak.
 
Als jong dier is de schuberti vrij sierlijk. Op latere leeftijd zijn vooral de vrouwen heel dik en plomp. Naast de oranje heb je ook een vorm met een witte grond kleur en oranje vlekken de zgn Calico. Deze laatste wordt zelden aangeboden.
 
Dik en plomp mag ik wel bij vissen ;)
 
Nou Jones, ik vond je kikker aquarium de mooiste, maar deze komt er ook dichtbij ;)
 
Ik heb zojuist 2 uur voor de bak gezeten en de 2 oligolepis mannetjes keken in die tijd weinig naar elkaar om. Alsnog komen er binnenkort 5 mannetjes bij.

Als ze naar de andere 80 cm. overgezet zijn komt in deze bak een groep Puntius titteya :D
 
Een kleine update zonder foto's. De barbeeltjes zijn inmiddels naar de andere bak verhuisd. Ik heb wel wat probleempjes bij hen en de dageti's opgemerkt. 1 barbeel met een gezwollen oog, 1 dageti met een gezwollen en vertroebeld oog en 2 dageti's met een beschadigd bekje (1 heeft het al sinds ik haar heb). Gevochten of een ziekte?

Ik kijk het nog een paar dagen aan. Wordt het erger of krijgen er meer last terwijl de 2 soorten nu uit elkaar zijn dan ga ik behandelen. Zo niet, dan zal het vanzelf wel genezen met misschien wat vaker waterverversen.

Deze week kan ik 9 Puntius titteya ophalen. 2m/7v, geen ideale verhouding dus heb ik op een advertentie voor 5 P. titteya gereageerd. Hopelijk zitten daar nog wat mannetjes bij.
 
Dan word t toch weer tijd voor foto's als je ze straks hebt :)
Goed uitkijken met de ogen van die beestjes...... vaak geen goed teken
 
Nou inderdaad, ik maak me best zorgen. Heb van alles gelezen over pop-eye en oogtroebeling, van "het ging vanzelf over" tot kuren met anti-biotica. Misschien zet ik de nieuwe P. titteya wel even in een andere bak tot het opgeklaard is.
 
Ik dacht even een filmpje te maken voordat de visjes gevoerd werden zodat het onderlinge gedrag erop zou staan. Daar waren de visjes het niet mee eens. Ze verwachtten direct gevoerd te worden. Dit filmpje heb ik geupload, maar is ineens verdwenen (heb ik vaker bij YouTube op m'n telefoon). Als het weer opgedoken is zal ik de link hier plaatsen.

Daarna maar gevoerd en nog een filmpje gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=ylU67TyUVkQ
 
Crap, dit hoorde dus in het andere topic.
 
Nieuwe foto's gemaakt:

vfDUak_Cs26N6GMzHFzfnIuHaB9o_yqT.jpeg


M'n mooie rode plantjes beginnen groen te worden ;( en de plantengroei wil nog niet echt, maar de voedingstekorten worden al minder zichtbaar. Even geduld nog.



Cory's

vfDUak_Cs26N6GMzHFzfnIuHaB9o_yqT.jpeg


vfDUak_Cs26N6GMzHFzfnIuHaB9o_yqT.jpeg



Dageti's

vfDUak_Cs26N6GMzHFzfnIuHaB9o_yqT.jpeg


vfDUak_Cs26N6GMzHFzfnIuHaB9o_yqT.jpeg



Het oog van het grootste mannetje is al een stuk minder troebel dan gisteren. Ik heb goede hoop dat het vanzelf overgaat, maar ververs voorlopig even 2x per week voor de zekerheid.
 
Mooi bakje is dit Fabi�nne :)

Die rode plantjes worden waarschijnlijk groen omdat ze niet zoveel licht hebben.
Wat worden de habrosusjes al groot zeg :D
 
Thanks!

Dat vermoeden had ik al, maar ik demp juist de verlichting zodat de planten geen voedingstekort meer hebben. Ach ja, dan maar groen. Het blijft een mooi plantje :)
 
Dat vind ik ook :)
Ik ga ook nooit de hele bak aanpassen voor ��n plantje, mooi groen is niet lelijk he ;)
 
Precies ;)
 
mooie bak Fabi�nne.
je cory's zijn ook heel leuk en je dwarse bandjes natuurlijk super :D
 
Net 9 Puntius titteya opgehaald. Ze zitten veilig in een emmer op schoot in de auto. Sommige vrouwtjes hebben al flink dikke buikjes en de mannetjes zijn mooi rood. Ik ben benieuwd :)

- edit:
Ik zie dat je jarig bent, Baba. Gefeliciteerd en maak er een mooie dag van!
 
Eindelijk thuis. Gelijk bij de dwarsbandjes gaan kijken hoe het met het mannetje met het dikke oog is. Kreeg 'm niet gevonden. 1, 2, 3... Ik heb maar 3 mannetjes. Kreeg 'm niet gevonden omdat het oog bijna helemaal genezen is. Er zit alleen nog een klein wit plekje op de pupil. Toch mooi dat er geen medicatie aan te pas hoefde te komen.

De P. titteya zijn aan het overwennen :D
 

Terug
Bovenaan