Planten niet bezorgd


Tja, DPD, DHL, PostNL allemaal een pot nat. Meestal gaat het goed. Soms gaat het niet in een keer goed. en heel soms gaat het helemaal niet goed en krijg je de producten heel erg laat of zelf helemaal niet.
De leverancier heeft een overeenkomst met de bezorgdienst, de ontvanger niet. Dus de leverancier kan een "onderzoek" aanvragen om na te gaan waar de producten zich bevinden.

Ik kan mij niet voorstellen dat dit niet gewoon opgelost wordt door de webwinkel al duurt het wat langer. Wanneer je particulier iets gekocht hebt is het probleem veel groter. Dan kan je nl fluiten naar je spullen en geld.
 
Nou allemaal gelijk is niet mijn ervaring en met PostNL hebben we heel weinig problemen en we krijgen vaak 1-2 pakjes per week zonder problemen.
Het is meer de DHL die meld dat ze je niet thuis hebben aangetroffen terwijl je wel thuis bent. Nu zal het ook nog per bezorger verschillen merk ik wel.
 
Ik heb eigenlijk met geen enkele bezorgdienst problemen. Zal wel komen door een klein dorp waar alles gewoon goed gaat? Zijn lokale bewoners vaak die pakjes bezorgen. Die zijn denk ik bang voor bezoek aan huis na werktijd. ;);)
 
Rond feestdagen hebben ze het allemaal druk dat is nou eenmaal een feit en word ook aangegeven op de website. Maar dat er nu al weer zoveel tijd overheen is gegaan is natuurlijk veels te lang.
Persoonlijk zou ik het geld terug vragen en een andere shop zoeken.

Tegenwoordig is er een nieuwe koeriersdienst genaamd trunkrs. Die halen het in de ochtend op en word dan dezelfde dag bezorgd tussen 1700-2200 ideaal voor levende have.
 
Tegenwoordig is er een nieuwe koeriersdienst genaamd trunkrs
Ik vermoed dat die wel wat meer vragen dan de reguliere pakketbezorgers zoals PostNL en voor planten wordt het dan denk ik erg duur.
Voor levende have inderdaad wel handig.
 
Nou allemaal gelijk is niet mijn ervaring en met PostNL hebben we heel weinig problemen en we krijgen vaak 1-2 pakjes per week zonder problemen.
Het is meer de DHL die meld dat ze je niet thuis hebben aangetroffen terwijl je wel thuis bent. Nu zal het ook nog per bezorger verschillen merk ik wel.
Problemen is ook een groot woord. PostNL is hier over het algemeen "netter" dan de rest. Wel 3 keer soortgelijke problemen gehad waarbij een pakket serieus vertraagd of zelfs spoorloos was. Alle 3 keer bij PostNL.
Maarja dan praat ik ook over 3 keer in minimaal de laatste 5 tot 8 jaar.

Zoals ik al schreef. Meestal gaat het goed.
 
Ach, als je ziet hoeveel pakketen er rond gaat op een dag en hoeveel er niet/verkeerd aankomen, dan valt t allemaal wel mee. Blijft natuurlijk vervelend als het je overkomt!
 
Ik vermoed dat die wel wat meer vragen dan de reguliere pakketbezorgers zoals PostNL en voor planten wordt het dan denk ik erg duur.
Voor levende have inderdaad wel handig.
Meestal is het voor de consument gewoon gratis bezorging boven bepaald bedrag. Denk dat het qua kosten bepalend is hoeveel ze versturen want daar word de prijs op bepaald.
 
Meestal is het voor de consument gewoon gratis bezorging boven bepaald bedrag. Denk dat het qua kosten bepalend is hoeveel ze versturen want daar word de prijs op bepaald.
Ja maar ja voor een paar plantjes is dat veelal niet gratis en vaak is dat boven de 50 euro bijvoorbeeld pas zo. Ik heb ook wel online besteld maar niet voor zulke bedragen.
Daarbij zijn de kosten voor zo n koerier veel hoger denk ik dus ja dan zullen ze dat niet snel gratis doen bij een kleine bestelling.
Zelf bestel ik liever bij een zaak die via PostNL bezorgd.
 

Ja maar ja voor een paar plantjes is dat veelal niet gratis en vaak is dat boven de 50 euro bijvoorbeeld pas zo. Ik heb ook wel online besteld maar niet voor zulke bedragen.
Daarbij zijn de kosten voor zo n koerier veel hoger denk ik dus ja dan zullen ze dat niet snel gratis doen bij een kleine bestelling.
Zelf bestel ik liever bij een zaak die via PostNL bezorgd.
Ja vaak is het wel boven minimaal 50 euro.
Als ik 2 plantjes moet kopen en dan 7 euro bezorgkosten moet betalen vind ik het dan ook niet waard šŸ¤·ā€ā™‚ļø
 
Klopt helemaal Mark en ik denk dat het merendeel van de bestellingen niet boven de 50 euro is. Maar ja niet iedereen heeft een goede lfs in de buurt en dan moet je wat.
 
Nou ik ben leverancier en had een overeenkomst met DHL, maar denk maar niet dat ik invloed had. Je belt, je vraagt, je klaagt, je scheldt. Ja, meneer, sorry meneer, meer kunnen we niet doen. Ze maken een "case" aan en vragen maar alvast om een rekening voor het vergoeden van de schade. Niet dat je er iets aan hebt, want ze vergoeden maximaal ā‚¬6 per kilo pakket. šŸ˜¤

Ik heb ervoor bedankt. Ben weer terug naar UPS. Kost een lieve duit meer, maar er is veel minder gedoe met mysterieuze verdwenen pakketten waar men geen enkele moeite voor wil doen om ze terug te vinden.

Ik had eigenlijk al veel eerder met ze moeten stoppen. Er zat een distributiecentrum van DHL bij ons aan de overkant. Ze blokkeerden de hele straat met hun rolcontainers waar ze gewoon in weer en wind pakketten stonden te sorteren. Pakketten werden kletsnat en er werd mee gegooid. Niemand lag er wakker van. Eigenlijk weer je dan al genoeg.

Maar voor zo'n webshop is dat anders. 95% van de pakketten komt goed aan. Gaat het een keer mis dan stuur je het gewoon nog eens op. Dat is nog altijd een goede deal voor ze.
 
Ik ga zo de webwinkel bellen wat te doen nu. Het probleem is ook dat de het pakket iedere keer weer terug gaat naar het sorteercentrum van DHL, en dat ik weer een mail krijg dat het pakket wederom bezorgd gaat worden en dat dan niet gebeurd en het weer terug gaat naar het sorteercentrum. Verder komt het niet. Ik heb overigens besteld bij aquaplantsonline.nl
 
Ik heb ook een (grote) bestelling bij ze lopen. Wist niet meer dat ze via DHL leverden.
Enfin, fit vond ik op hun website:
Belangrijk
Aquariumplanten vallen buiten de garantie mits deze slecht bij u aankomen. Aquariumplanten zijn levende producten en dienen in een aquarium te staan die voorzien is van de benodigde voedingsstoffen e.d.
Wanneer een product of producten dus ook aquariumplanten niet goed zouden aankomen dan dient u altijd een foto te maken, en spoedig aan ons te melden.
 
Vooralsnog heb ik een goede ervaring met hen. DHL heeft in de loop der jaren (steeds andere bezorgers) vreemde dingen gedaan waar ik niet blij van werd.
 
Klopt. Ik heb ze nu gebeld, ze hebben een onderzoek ingesteld naar DHL, als er deze week niks van terug horen, verzenden ze maandag mijn planten opnieuw
 
Jullie raden het al, ik kreeg afgelopen nacht een mailtje dat DHL vandaag wederom langs komt. Niet thuis helaas vandaag
 
Jullie raden het al, ik kreeg afgelopen nacht een mailtje dat DHL vandaag wederom langs komt. Niet thuis helaas vandaag
Waarom geef je niet aan dat ze het naar een servicepunt brengen? Kun je het zelf daar afhalen.
die mogelijkheid heb je toch in de DHL app?
 
Nou dat is echt een puinhoop daar zeg en ik kan me voorstellen wat voor zootje het daar wel niet moet zijn met al die aankondigingen en mails.
 
Overigens, net gecheckt of mijn bestelling al verzonden is bij APO, je kunt daar kiezen welk verzendbedrijf je wilt. Zag dat ik voor gratis avondbezoring had gekozen via PostNL. Geen idee of je keuzes krijgt te zien afhankelijk van de grootte van je bestelling (bedrag )danwel inhoud ervan.
 
Waarom geef je niet aan dat ze het naar een servicepunt brengen? Kun je het zelf daar afhalen.
die mogelijkheid heb je toch in de DHL app?
Staat allemaal op niet beschikbaar, al geprobeerd šŸ¤£
 
Overigens, net gecheckt of mijn bestelling al verzonden is bij APO, je kunt daar kiezen welk verzendbedrijf je wilt. Zag dat ik voor gratis avondbezoring had gekozen via PostNL. Geen idee of je keuzes krijgt te zien afhankelijk van de grootte van je bestelling (bedrag )danwel inhoud ervan.
Ik helaas niet
 
Een wonder is geschied, mijn planten zijn zojuist bezorgd! Ze lijken er nog redelijk goed uit te zien, gezien de omstandigheden. Is dat bruine onderaan normaal bij javavaren? 1e keer dat ik deze plant heb
 

Bijlagen

  • 20240111_175334.jpg
    20240111_175334.jpg
    2.3 MB · Weergaven: 50
  • 20240111_174552.jpg
    20240111_174552.jpg
    2.4 MB · Weergaven: 47
  • 20240111_174548.jpg
    20240111_174548.jpg
    2.3 MB · Weergaven: 49
Een wonder is geschied, mijn planten zijn zojuist bezorgd! Ze lijken er nog redelijk goed uit te zien, gezien de omstandigheden. Is dat bruine onderaan normaal bij javavaren? 1e keer dat ik deze plant heb
Zijn dat allemaal worteltjes wat ik zie op de 1ste foto,
die bruine sliertjes.
Ze zijn ook wel even onderweg geweest he.
 

Terug
Bovenaan