Planten niet bezorgd


amanda27

Well-known member
Lid geworden
27 april 2012
Berichten
1,038
Goedenavond allemaal,

Op 27 december heb ik 3x anubias, 1x javavaren en 1x bucephalandra besteld bij een online webwinkel voor planten. Op 3 januari kreeg ik bericht dat ze op 4 januari tussen 10.00 uur en 15.00 uur bezorgd zouden worden. 4 januari de hele dag thuis, niemand gezien. Gekeken bij track en trace: bezorging was vertraagd dus werden ze de volgende dag bezorgd. Oke, kan gebeuren. Ik op 5 januari wederom de hele dag thuis en wederom niemand gezien. Om 15.30 uur stond er bij de track en trace dat ze me gemist hadden en dat het pakketje terug gestuurd word naar de verzender?? Ik natuurlijk pissig en heb gelijk bij de bezorgdienst een klacht ingediend. Ik wilde bellen, maar kreeg bij het bandje te horen dat het 95 ct p/m kostte. Uiteindelijk mailcontact gehad met se webwinkel en ze gaven aan dat ze zouden wachten tot het pakket bij hun terug was en dat ze dan naar een passende oplossing zouden zoeken. Helemaal prima, ik denk dan wacht ik dat af.

Nu krijg ik net bericht van de bezorgdienst dat er morgen van dezelfde webwinkel een pakketje bezorgd gaat worden, wederom tussen 10.00 uur en 15.00 uur. Nu vraag ik me sterk af of dat het pakketje van 4 januari is of dat ze het opnieuw verstuurd hebben.

Hoop eigenlijk niet dat dat het pakketje is van vorige week, want die plantjes zullen wel veel te lijden hebben gehad. Het heeft me toch bijna 30 euro gekost die plantjes....

We gaan het zien morgen, als ze al aanbellen.......
 
hmm irritant zeg. Bezorgdiensten zijn helaas niet altijd even betrouwbaar. Geen winkels in de buurt waar je fatsoenlijk plantjes kunt shoppen?
 
hmm irritant zeg. Bezorgdiensten zijn helaas niet altijd even betrouwbaar. Geen winkels in de buurt waar je fatsoenlijk plantjes kunt shoppen?
Jawel en daar heb ik de meeste planten ook gekocht. Deze planten hadden ze bijna nergens en waar ze ze wel hadden zaten ze helemaal onder de alg ed. Vandaar deze online besteld.
 
planten kunnen op zich aardig wat hebben natuurlijk, maar een paar dagen (vries)kou betwijfel ik.. eventueel het open maken filmen / foto's maken zodat je bewijs hebt richting de leverancier dat de staat niet oke was.

Veel leveranciers leveren volgens mij met dit soort weer niet i.v.m. de kou..
 
planten kunnen op zich aardig wat hebben natuurlijk, maar een paar dagen (vries)kou betwijfel ik.. eventueel het open maken filmen / foto's maken zodat je bewijs hebt richting de leverancier dat de staat niet oke was.

Veel leveranciers leveren volgens mij met dit soort weer niet i.v.m. de kou..
Dit is een bestelling die ik op 27 december bgeplaatst heb en op 4 januari bezorgd zou worden.

We gaan het zien
 
Denk dat de meeste bladeren en stengelplanten wel kappot vriezen, wortelstokplanten kunnen dan nog wel teruggroeien.
Maar wel apart dat ze met dit weer in aantocht nog versturen.
Bezorging wordt de laatste jaren steeds minder... kan je een camera of ringdeurbel adviseren. DHL heeft hier de brievenbus er al is uitgeramd met een pakketje (uiteindelijk vergoed, alles stond op camera).
Pakketjes die niet worden geleverd maar wel aangeboden zijn geweest (terwijl we thuis waren) etc....

En momenteel post wat op miraculeuze wijze nooit aankomt...
 
Ja met vorst versturen is een dingetje en als ze bij de transporteur niet warm liggen dan is dat vaak niet zonder gevolgen.
 
Pakketjes die niet worden geleverd maar wel aangeboden zijn geweest (terwijl we thuis waren) etc....
Met PostNL heb ik die ervaring niet volgens mij maar wel met de DHL is dat al vaker voorgekomen. Dan mag je weer op je fietsie naar het afhaalpunt:madd:
 
Denk dat de meeste bladeren en stengelplanten wel kappot vriezen, wortelstokplanten kunnen dan nog wel teruggroeien.
Maar wel apart dat ze met dit weer in aantocht nog versturen.
Bezorging wordt de laatste jaren steeds minder... kan je een camera of ringdeurbel adviseren. DHL heeft hier de brievenbus er al is uitgeramd met een pakketje (uiteindelijk vergoed, alles stond op camera).
Pakketjes die niet worden geleverd maar wel aangeboden zijn geweest (terwijl we thuis waren) etc....

En momenteel post wat op miraculeuze wijze nooit aankomt...
Camera of deurringbel heeft geen nut, woon in een flat.
 
Ja met vorst versturen is een dingetje en als ze bij de transporteur niet warm liggen dan is dat vaak niet zonder gevolgen.
Ben er ook bang voor.. ..heb via de mail antwoord gekregen van de webshop. Als ze vandaag bezorgen, moet ik even een foto sturen van de staat van de plantjes.
 
Foto maken ingepakt, uitgepakt en in water. Kan zijn dat de blaadjes/stengels compleet uit elkaar vallen binnen een paar dagen zodra ze in het water staan.
Hopelijk zijn ze een beetje redelijk bij die winkel.
 
Ik hoop voor je dat het meevalt Amanda maar als het al dagen onderweg is geweest dan hou ik mn hart vast.
 
Tot nu toe nog geen bezorger gezien. DHL track en trace geeft nog steeds aan dat ze retour afzender gaan
 
Ook de webshop zal hier wel van leren. De week tussen kerst en oud en nieuw is altijd een drama.
Ik hoop het, ze staan er in ieder geval wel open voor om het op te lossen lijkt het
 
Ten overvloede misschien maar zelf bestel ik nooit tijdens of vlak voor de feestdagen planten of andere gevoelige waren
het zelfde geld voor de vrijdag
je loopt altijd het risico dat de boel langer onder weg is.
AL is dit wel extreem
 
Ten overvloede misschien maar zelf bestel ik nooit tijdens of vlak voor de feestdagen planten of andere gevoelige waren
het zelfde geld voor de vrijdag
je loopt altijd het risico dat de boel langer onder weg is.
AL is dit wel extreem
Klopt, doe ik ook niet meer in het vervolg. Krijg net een mailtje dat de bezorger vanuit het depot nu net vertrokken is. Bezorgtijden zijn opgeschoven, tussen 14.30 uur en 17.45 uur.
 
Helaas weer melding dat we elkaar gemist hebben en dat het pakket retour afzender gaat. Ben echt helemaal over mijn toeren
 
Helaas weer melding dat we elkaar gemist hebben en dat het pakket retour afzender gaat. Ben echt helemaal over mijn toeren
knap balen! volgende bestelling maar laten afleveren bij een servicepoint misschien? Krijg je bericht als het daar geleverd is en kun je het zelf afhalen daar. Doe ik af en toe ook als ik zeker weet dat er op de bezorgdag niemand thuis is,
 
knap balen! volgende bestelling maar laten afleveren bij een servicepoint misschien? Krijg je bericht als het daar geleverd is en kun je het zelf afhalen daar. Doe ik af en toe ook als ik zeker weet dat er op de bezorgdag niemand thuis is,
Maar ik was thuis
 
Helaas weer melding dat we elkaar gemist hebben en dat het pakket retour afzender gaat. Ben echt helemaal over mijn toeren
Heb jij niet een consumentenrecht om deze bestelliing te annuleren en je geld terugkrijgen vanwege wanprestatie.
 
Gaat helaas altijd via de opdrachtgever van DHL. En dat is dus de verkoper.
 
DHL is gewoon een heel slechte pakketbezorger. Je moet eens lezen op trustpilot hoeveel klachten er zijn. Ook ik heb slechte ervaringen met plantbezorging via DHL en ook hier de standaard 'niet thuis' melding.
Ik ben best bereid om een paar euro meer te betalen met de zekerheid dat mijn pakket word langs gebracht door een ander bedrijf.
Maar sindsdien laat ik, als DHL de bezorger is, het pakketje direct naar een afhaalpunt sturen.
 
Helaas weer melding dat we elkaar gemist hebben en dat het pakket retour afzender gaat. Ben echt helemaal over mijn toeren
Echt te gek voor woorden en eigenlijk snap ik met de vele negatieve klachten niet dat nog zoveel zaken willen werken met DHL.
 
Tot nu toe nog geen bezorger gezien. DHL track en trace geeft nog steeds aan dat ze retour afzender gaan
Hm, zou DHL zelf op z’n retour zijn?
Ik had ver voor de jaarwisseling een Marktplaatspakket verzonden dat sinds 5 januari alweer retour in mijn regio is…🧐
Daarnaast was er zonder aankondiging het servicepunt verdwenen waar ik alles naar toe bracht.
Ik hoop voor je dat het goed uitpakt (letterlijk).
 
Je zal dit echt met de webshop zelf moeten regelen...zij zijn verantwoordelijk, je hebt het product bij hen gekocht. Mijn ervaring is dat webshops niet moeilijk doen om hun klant tevreden te houden, risico van webshop zijn en versturen.. welke webshop heb je besteld?
 
Dat is mijn ervaring ook. Ze geven dat ook al aan. Het is lastig, maar ik zou me niet veel zorgen maken. Dit komt vast goed. Er zijn ergere dingen dan planten die te laat worden geleverd en de garantie dat je nieuwe krijgt als ze niet goed meer zijn door de reis.
 
Het zit je ook allemaal niet mee…
Problemen met levering en/of bezorging, daarna de worsteling met je verlichting en nu weer het planten debacle met DHL.
Je kent ze vast nog wel die rotjochies van vroeger, belletje trekken en heel hard weglopen. Diezelfde rotjochies zijn later allemaal bij DHL gaan werken….😉
Maar over een tijdje denk je er niet meer aan terug en geniet je nog meer van je mooie, nieuwe bak.
Over een poosje vissen erin en samen dagen genieten van jullie vissen kraamkamer
 
Geld terugeisen en op zoek naar een andere lverancier van je plantjes
 

Terug
Bovenaan