Planten co2


Ok nou merk maakt niet uit en op de uitvoer past prima zo n inline en dan heb je denk ik een betere verspreiding.
 
Ok nou merk maakt niet uit en op de uitvoer past prima zo n inline en dan heb je denk ik een betere verspreiding.
Wel eraan denken dat er verschillende soorten en maten zijn. Aansluiting kan zijn 12/16 en bijvoorbeeld 16/22. Plus hoe fijner de nevel kan bij een diffuser ook aardig verschil geven.

Een voorbeeld.
 
Wel eraan denken dat er verschillende soorten en maten zijn. Aansluiting kan zijn 12/16 en bijvoorbeeld 16/22. Plus hoe fijner de nevel kan bij een diffuser ook aardig verschil geven.

Een voorbeeld.
Oke top of een extra stroming pompje voor de bellen teller dat kan ook nog even op het moment iets goedkoper maar kijk vandaag eerst even aan hoe de dropchecker reageert waar die nu hangt
 
Ik ben een voorstander van een systematische aanpak waarbij je een voor een dingen uitsluit. CO2 kun je meten en binnen een bereik brengen dat niet teveel en niet te weinig is. Dat zelfde geldt voor de NO3, PO4, en de micros. Veel planten hebben voeding in de bodem nodig. Dat kun je denk ik niet zomaar overdoseren. Een of twee kleibollen en misschien kabouterpillen bij elke plant doet al veel. Dan kun je die ook afstrepen.
Daarna houd je alleen nog licht over als factor. Je kunt per plant uitzoeken wat ze nodig hebben. Maar vaak wordt gesproken over weinig, normaal, veel. Voor een leek is het moeilijk te doorgronden wanneer iets veel is. Daar zul je dan toch een beetje mee moeten spelen. Als je planten hebt gekozen die duidelijk verschillende lichtsterktes vragen dan heb je een uitdaging. Je moet dan ook met de plaatsing van de planten gaan spelen. Dichter bij of verder weg van de lamp. Of in de schaduw van een andere plant. Van sommige soorten zul je misschien afscheid moeten nemen omdat ze niet met de rest samengaan.
Je kunt op een bepaalde lichtsterkte beginnen en dan goed naar je planten kijken. Te weinig licht, dan blijft de groei achter en verliezen ze blaadjes aan de onderkant. Teveel licht, dan ga je algen zien aan de blaadjes die het dichtst bij het licht zitten.

Houd er rekening mee dat je planten zullen moeten wennen aan nieuwe omstandigheden. Ga dus niet te snel wijzigingen aanbrengen, maar neem een paar weken de tijd om het effect goed te kunnen beoordelen.
Denk aan de volgorde! Je begin moet bij het licht zitten. Plantenvoedsel wordt dan, is eigenlijk altijd, een afgeleide.
 
Zo heb de stroming van de interne filter naar de achterwand gezet en de filter sponzen er uit gehaalt om dat ik ook nog op een externe filter draai nu staat de interne uit stroom presies op de bellennteller en zie ik nu op al me planten iets be weging dus de stroming is nu beter ge worden aleen wel wat troebel water nubdoor de sponzen er uit te trekken haha maar dat trek wel weer bij straks aleen de kleur is nu nog donker groen dus wacht nu even af tot 6 uur vanavond als of hij gaat verkleuren de dropchecker wat denken jullie hier van dat ik de stroming heb op gevoerd door de filters uit de interne filter te hallen Groetjes thijs
 

Bijlagen

  • 16667068771882671443773228073915.jpg
    16667068771882671443773228073915.jpg
    148.4 KB · Weergaven: 45
Hier een filmpje hoop dat jullie de stroming goed zien in de bak nu ondanks hij mistig is door het rommelen groetjes thijs
 

Bijlagen

  • 20221025_161119.mp4
    73.4 MB
Als de dropchecker niet verkleurt zal ik hem om 19.00 uur vanavond de druppel teller naar 80 bellen zetten permienut nu eerst kijken hoe het gaat nu
 
Maar kan nu weer beter de bak in kijken en zie nu de belletjes van de Co2 van de bellen teller echt om laag ge blaasen worden richting het midden van de bak dat lijkt mij al een verbetering
 
Film os goed gelukt je ziet ze echt van de teller afgeblazen worden nu wat ik gister niet had hoop dat me dropchecker nu gaat reageren

 

Bijlagen

  • 20221025_165044.mp4
    37.2 MB
Nu het aqarium helder is weer even een korte film met beter zicht aleen de dropcekker blijft nog steeds donker groen de belletjes gaan wel lekker door de bak omlaag aleen raken ze snel uit het zicht wa door ik ze niet veder kan volgen haha
 

Bijlagen

  • 20221025_194017.mp4
    42.2 MB
Heb een tip gekregen van Friezen om iets wits bij de dropchecker te houden en dat heb ik ge daan hier het resultaat
Wat denken jullie zo over de kleur
 

Bijlagen

  • 20221025_200602.jpg
    20221025_200602.jpg
    64.2 KB · Weergaven: 44
  • 20221025_200546.jpg
    20221025_200546.jpg
    54.3 KB · Weergaven: 44
Oke en wat denk je van de kleur die ik nu heb? Die van jouw is wel heel mooi helder kwa kleur
 
Dit gebruik ik nu voor de planten die rood moeten kleuren zo als de lotus
 

Bijlagen

  • 1666722335093205202650161550036.jpg
    1666722335093205202650161550036.jpg
    93.4 KB · Weergaven: 42
Waarom heb je de sponzen uit je intern filter gehaald?
Je dropchecker is nog wat te donker groen denk ik. Ik zou de co2 geleidelijk verhogen totdat de checker geel/groen kleurt.
 
Waarom heb je de sponzen uit je intern filter gehaald?
Je dropchecker is nog wat te donker groen denk ik. Ik zou de co2 geleidelijk verhogen totdat de checker geel/groen kleurt.

Oke en wat denk je van de kleur die ik nu heb? Die van jouw is wel heel mooi helder kwa kleur
Die van jou is wat meer donker idd. Persoonlijk geef ik meer de voorkeur aan lichtgroen als benaming. Geel heb ik nare ervaringen mee. Veel verschillende vissen lagen dood bij thuiskomst.

Als tip wil ik je meegeven voorzichtig in stappen instellen van aantallen bellen en wanneer actief open magneetventiel. Ook controleren wat voor je diffuser als werkdruk wordt geadviseerd.
 
Die van jou is wat meer donker idd. Persoonlijk geef ik meer de voorkeur aan lichtgroen als benaming. Geel heb ik nare ervaringen mee. Veel verschillende vissen lagen dood bij thuiskomst.

Als tip wil ik je meegeven voorzichtig in stappen instellen van aantallen bellen en wanneer actief open magneetventiel. Ook controleren wat voor je diffuser als werkdruk wordt geadviseerd.
Hoe bedoel je dat met het magneetventiel?

Ik heb de sponsen uit het interne filter gehaalt om te kijken hoe het gaat op aleen de externe filter om dat ik straks de interne er uit wil hebben om dat daar achter een hoop vuil komt te zitten waar je niet bij kan komen

Ik laat me co2 nu op 80bellen permienut draaien en dan kijk ik tot zaterdag hoe het gaat met de water wissel Dankje wel voor je reactie groetjes thijs
 
Ik gebruik een schakelklok voor de verlichting en één voor het magneetventiel. 2 uur voordat de verlichting aan springt gaat het magneetventiel open.
 
Ja dat heb ik ook co2 gaat nu nog 1 uur vantevoren aan en een uur vantevoren uit als de lampen uit gaan ik ga zaterdag de lampen van 7 naar 8 uur perdag zetten
 
Schiet mij nu net dat ik naar bed wil een ide in mijnnhoofd wat als ik de bellen teller nu voor de in laat van internet filter plaats zo dat de co2 die pomp in gezogen wort en zo door de bak verspreid wort dacht oom dan zet ik hem er in maar dan kan ik de bellen niet meer tellen is dit een goed idee?
 
Mijn kennis van CO2 e.d. is beperkt, maar dan komt het er op neer dat je je bacteriën in je filter CO2 aan het voeren bent, en dat wil je nu net bij je planten hebben. Naar mijn mening is dat niet zo'n erg goed idee, dus wacht maar even tot er wat meer reactie van kenners is gekomen voor je het nu nog aanpast.
 
Schiet mij nu net dat ik naar bed wil een ide in mijnnhoofd wat als ik de bellen teller nu voor de in laat van internet filter plaats zo dat de co2 die pomp in gezogen wort en zo door de bak verspreid wort dacht oom dan zet ik hem er in maar dan kan ik de bellen niet meer tellen is dit een goed idee?
Heeft niet zoveel nut denk ik als je de interne er toch uit gaat halen.
 
Heeft niet zoveel nut denk ik als je de interne er toch uit gaat halen.
Lijkt mij wel als het interne filter leeg is als er geen sponsen in zitten zo dat hij aleen als extra water stroming dient of ik moet het mis hebben
 
Ja dat klopt maar ik laat nu alles lopen hoe het loopt en zaterdag met de water wissel als de co2 nog niet lichter is doe ik de belletjes hoger zetten zo dat ze nog iets meer geven perminut
 
Hij geeft nu 80 belletjes permienut
 
Up date van de dropchecker van van daag van 16.20 licht staat nu bijna een half uur aan wat vinden jullie nu
 

Bijlagen

  • 20221026_162320.jpg
    20221026_162320.jpg
    71.5 KB · Weergaven: 40
  • 20221026_162316.jpg
    20221026_162316.jpg
    64.7 KB · Weergaven: 40
Of is de foto te vroeg om dat het licht net aan staat
 
Ik zou meer toevoegen want dat is niet echt lichtgroen en ik ga ervan uit dat de co2 al even loopt.
 

Terug
Bovenaan