Opties visbestand 60 x 30 x 30


Ik zag toevallig vandaag marmer molly's dit vond ik wel erg leuke vissen zouden deze bij mijn beoogde bestand van neon's en badis badis passen, zodat de tetras mooi scholen en als blikvanger.. Ik zat aan 2 of 3 stuks te denken...
 
Of zal dit niet gaan??
 
Die moet je eigenlijk op vrij hoge temp houden en dan is het denk ik beter deze niet te nemen.
 
Jammer ik dacht eindelijk een optie gevonden te hebben...
Ik zag dat molly's tussen de 18 en 26gr gehouden moesten worden. ..
 
smidsy zei:
Jammer ik dacht eindelijk een optie gevonden te hebben...
Ik zag dat molly's tussen de 18 en 26gr gehouden moesten worden. ..

18 en 26 is wel heel breed genomen. Eigenlijk moet je niet kijken naar wat op internet staat, dat klopt de helft van de keren gewoon niet. Even hier vragen is altijd beter is wat ik heb geleerd :) .

Qua je bestand, neons zijn op de middenlaag, en badisjes op de bodem. Misschien gaat hier nog wel een leuk bovenvisje bij? Welke dan geschikt zijn voor deze temperatuur weet ik niet.
 
Ik begrijp dat niet alles watner op t internet staat, maar ik dacht dat deze site toch aardig te vertrouwen is...
aquavisie.retry.org/Database/Vissen/Poecilia_sphenops.html
www.aquariaveldhuis.nl/index.php?black% ... ctID=16905

En ze zouden per paar kunnen, vandaar dat ik er vanuit ging dat deze goed te combineren was....
 
Ben ik niet helemaal eens kidnatsu want ook dit staat allemaal op het net. daarnaast roepen mensen soms ook gewoon wat omdat ze dat gehoord hebben. De beste info krijg je van de mensen die ervaring hebben met de vis!
Ik zou het trouwens bij 2 soorten houden desnoods wat garnalen en of een slakje en je hebt een schitterende bak!
 
3 soorten leek mij juist erg leuk, ook om de neons te laten scholen, en dan de badis badis opnde bodem, en toch als blikvangertje 2 marmer mollys, welke best welmworden aangeschreven als makkelijke rustige bewoners... Ik hoop dat iemand mij kan beamen dat dit klopt...
 
immixronnie zei:
Ben ik niet helemaal eens kidnatsu want ook dit staat allemaal op het net. daarnaast roepen mensen soms ook gewoon wat omdat ze dat gehoord hebben. De beste info krijg je van de mensen die ervaring hebben met de vis!
Ik zou het trouwens bij 2 soorten houden desnoods wat garnalen en of een slakje en je hebt een schitterende bak!

Dat bedoel ik ook, maar heel vaak als ik een leuk visje zie en ik zoek hem op op internet komt dat op een hele andere temperatuur uit dan wat ze hier zeggen. En natuurlijk bedoel ik met hier navragen, de mensen die ervaring ermee hebben.
 
Molly's hebben hard water nodig in tegenstelling tot de keuzes die je tot nu toe gemaakt hebt. Daarnaast hebben ze licht brak water nodig en een aquarium van minstens een meter.

Dus totaal geen passende vis voor je aquarium.
 
Oke, maaarrrrr heeft niemand een leuk visje welke er nog bij kan?
 
10 x neon tetra
5 x Corydoras panda

Wat vind je van de dwergknorgoerami?
 
Zou niet mijn keuze zijn de dwergknorgourami...
Wat is er mis met de badis badis??
Samen met de neontetra?? En daar zou ik dus graag nog een visje bij hebben...
 
2 mannenguppen??

Niks mis met de badis badis..
Je weet wel dat deze eigenlijk alleen maar diepvries of levend voer accepteren meestal?
Vlokken houden ze niet zo van.
 
Ja dat was mij bekend, maar diepvries moet toch lukken, guppen zijn wel aardig, 2 mannen gaat dat goed? ?
 
Ja.

Sommigen vinden het zielig als ze geen vrouwtjes om zich heen hebben.
Maar ik zie hier het probleem niet zo van in.
 
Badis Badis heb ik zelf, ze eten GEEN droogvoer, ik geef ze artemia (diepvries). Dan staren ze er een tijdje naar terwijl het zinkt en happen een beetje. Je kan het voer bij de filteruitlaat los laten zodat het een iets levendiger lijkt. Het zijn langzame eters, houd daar rekening mee.

Guppy's zijn geen vechters, 2 mannetjes zou moeten kunnen. Zeker handig als je geen aquarium vol guppen wil (of de kleintjes laten opeten, maar dat is erger vind ik).
 
De kleintjes zouden die juist weer geen voer kunnen zijn voor de badis badis... Maar ik hiu het oo diepvries. ..
Dan ben ik denk ik er totaal uit...
12 neontetra
2x gup man
2x badis badis m
5x badis badis v
Of is dit teveel van alles??
 
smidsy zei:
De kleintjes zouden die juist weer geen voer kunnen zijn voor de badis badis... Maar ik hiu het oo diepvries. ..
Dan ben ik denk ik er totaal uit...
12 neontetra
2x gup man
2x badis badis m
5x badis badis v
Of is dit teveel van alles??

Euhhh wordt 7 badis niet wat veel? Ik heb 2 koppels badis zien aangeraden worden in een 60cm en daar werd dan al over gediscussieerd. Natuurlijk zitten er voorderest geen mannetjes meer bij, maar ik weet niet zeker of 7 badis een goed idee is. 12 neon tetra's is een mooi schooltje, houden zo. 2 guppen moet ook kunnen.
 
Dus dan liever 1m en 2v om de vrouwtjes wat rust te gunnen, of moeten ze juust paars gewijs gehouden worden??
 
Zou er anders nog wat anders op de bodem kunnen, of gebruiken ze de hele bak??
 
smidsy zei:
Dus dan liever 1m en 2v om de vrouwtjes wat rust te gunnen, of moeten ze juust paars gewijs gehouden worden??

Deze kunnen ook per koppel geloof ik, dus 2m / 2v moet kunnen.

smidsy zei:
Zou er anders nog wat anders op de bodem kunnen, of gebruiken ze de hele bak??

Ik zou er niks bij doen, je moet ze toch de ruimte en schuilplekken geven die ze nodig hebben. Daarbij zijn het rustige visjes die geen zin in druktemakers hebben.
 
En weer eens aan het twijfelen gebracht, ik kreeg te horen dat een 60 cm eigenlijk geen ruime keuze laat aan vissen, dat begrijp ik ook, maar wat kan er nu wel in??
Ik wil nogsteeds gaan voor de neontetra 10 - 14 x, omdat deze kleiner blijft dan de keizer en kardinaaltetras. Hierbij zou ik graag ik denk een aantal guppen willen ik denk aan alleen mannen max 3?
En dan nig wat op de bodem en ik zat te denken aan een cory soort wellicht de panda, of is er een andere soort die klein en vooral alleen op de bodem blijft, dus niet een die door de bak gaat zwerven? Ik dacht aan een stuk of 5?
En dan zou ik er als dat ian ook graag nig wat garnalen rond willen laten scharrelen.....
Wie kan mij van advies voorzien??
Mijn bak ziet er nu zo uit, aankomende week komt er een meubel voor t aquarium, daar komt hij dan op te staan. Op de bodem heb ik filterzand met de fijnste korrel van vekdhuis gekozen.
Ik hoor heeeeeel graag de adviezen!!!
image-2015-10-10.jpg
image-2015-10-10boven.jpg
 
De corydoras pygmeaus is ook erg leuk!
 
Die zitten alleen niet op de bodem, de pygmaeus zwemt door de hele bak. Smidsy wil graag een soort die vooral op de bodem blijft. Dan blijft alleen de panda over. Je hebt ook nog de habrosus maar die schijn je nogal moeilijk in leven te houden.
 
De Panda s doen het hier al 2 jaar prima in een 60cm bak.
Leuke vis die geen problemen geeft moet ik zeggen.
 
Hoeveel stuks heb je er John, en.heb je er bijv ook nog garnalen bij??
Ik zat aan een combi van beide te denken, of kan ik beter voor 1 soort gaan??
 
Ik dacht misschiem voor de rasbiras galaxy ipv de neon's, zou deze visjes ook een mooi schooltje vormen.. In een 60cm bakje, hoeveel stuks zou er dan inpassen, en wat zou hier een mooi blikvangertje bij zijn..?
En graag zou ik op de bodem de corry panda en wat kleinere garnalen huisvesten, aan welke hoeveelheden moet ik denken?? 7-8 cory en 15 ganralen??
 
Staat wel mooi maar zo met de stenen gaat er toch een flink stuk van de bodem verloren voor bodemvissen zoals Corydoras natuurlijk.
Een minimum van 6 voor deze vissen is toch wel gewenst maar vind het zelf al te veel in dit geval dus misschien is het beter om voor wat anders te kiezen.
 
Ik zat alnte denken om ipv een achterwand van stenen zoals ik nu heb, meer 1 stapels te maken waardoor er meer plek voor de corrys is.. En meer bodem ruimte is... Zou het dan wel kunnen, aangezien het de kleinste soort is ene ik ze toch wel erg leuk vind...
 
Nigmaals een verandering in het beoogde visbestand, ik hoop nu dan groenlicht van de hier aanwezige experts te krijgen...
Neontetra: 12x
Corypanda 7x
(Type makkelijke leuke kleinegarnaal opties zijn zeer welkom!! 15x)
En dan de verandering 4 platy's 1xm 3xv
Ik hoop dat dit bestandje kan 3 vrouwen om ze wat rust van de man te geven, al las ik dat het een rustig visje is..
Tumbs crossed, want anders ben ik een beetje uit ideeen..
Ik hoor graag de reacties!!
 
image-2015-10-18.jpg


Zo staat mijn bakje er nu voor, er komen nog een paar plantjes bij...
Ipv de volledig stenen achterwand, op deze manier meer grondplek gemaakt voor de corrys....
 

Terug
Bovenaan