Opties visbestand 60 x 30 x 30


Bijvoorbeeld zoeits, maar dan aan de linkerkant waar de grote stenen liggen daar nog een plant die eroverheen komt en aan de oppervlakte drijft...
m.youtube.com/results?q=tanganyika%20tank&sm=1
 
Ik zit er nog een beetje mee over het voeren, van de Badis Badis wennen ze hier vanzelf aan als je ze het diepvries voer geeft, ik zou graag de combinatie van de Neontetra en de Badis Badis in mijn aquarium hebben, maar er werdt aangegeven dat een ander barbeeltje ook zou kunnen, waar werdt aan gedacht? en welk visje zou ik nog kunnen toevoegen aan het bestand,(en hoeveel het mag er ook 1 zijn, als er vissen zijn die liever alleen en zonder soortgenoten rond zwemt) ik zat te denken aan een 12 a 15 tal NeonTetra's en aan 2m en 2v van de Badis Badis
 
Je kunt ook beginnen met een lading vuurgarnalen De kleintjes daarvan vormen dan ook een bron van levend voer. Als je daar tenminste geen probleem mee hebt.

Barbeeltjes:
- Oliotius oligolepis
- Puntius titteya
- Pethia gelia/aurea
Zouden volgens mij de moeite waard zijn om eens naar te kijken EN informeren. Weet niet 100% of ze geschikt zijn.

~ Ivo
 
Ik heb het niet zo op garnalen haha....
Weet iemand of uberhaupt de Badis Badis makkelijk te verkrijgen is? En zijn ze dan al niet deels aan ander niet levend voer gewend, hoe kom ik anders aan levend voer?
Vooral de door jou als eerste genoemde barbeel ziet er op het eerste oog erg leuk uit...
Wat eten tetra's is een combinatie, met diepvries en vlok voer voldoende?
 
Beste allemaal,
Graag zou ik mijn badis badis en en neon tetras in de volgende 60cm bak houden met de volgende inrichting, inclusief wat beplanting zullen de bewoners hier blij mee zijn.. Het is voor mij namelijk het idee van een mooi aquarium, ik ben nog aan het twijfelen of de kleur bodem, licht of donker.. Ik weet niet of het allemaal te donker zou worden...

image-2015-09-14.jpg



image-2015-09-14bak.jpg


Ik wist niet waar ik het berichtje anders moest plaatsen, vandaar hier...
 
Beste allemaal,
Zoals jullie weten, wil ik mijn 60 cm bak inrichten met stenen, op veler aanraden zal ik de eerder gekochte stenen niet in het aquarium plaatsen, maar van de week maaskeien aanschaffen, omdat deze geen kalk bevatten...
Zoudem zowel de neon tertas als de badis badis beide een opsteling zoals deze beide prettig vinden??
712a9fef5ef3b7c7c98ae808111a0e2a.jpg

Ik wil voor de ondergrond voor zwart zand gaan en de stenen wat lichter van kleur...
Ik hoor graag jullie mening, en of de door mij bedachte opstelling ook prettig voor de vissem zal zijn.
Groet
Erik
 
Ik heb niet heel het topic gelezen, maar vind je een hillstream biotoop misschien iets. De inrichting van de bak hierboven doet me erg denken aan hillstream.
 
Inmiddels naar de winkel geweest en ipv bovenstaande stenen de volgende aangeschaft is dit meer het terein voor de badis badis...? Deze zijn minder kalksteen dan de vorige? En dan een sfeer cre�ren zoals het bovenstaande plaatje... Denken jullie dat de vissen zich dan thuis voelen..
Ik bennog een newbie... Wat is een hillstream?? En kan dat met het door mij gekozen vissen bestand? ?
image-2015-09-16.jpg
 
Hillstream is de nabootsing van een (meestal snelstromend) stromend beekje.
Dat is niet het natuurlijk habitat van de Badis badis.
Maar, deze stenen zouden volgens mij goed geschikt moeten zijn. Je ziet dit soort ronde stenen ook in het filmpje dat ik liet zien laatst.

~ Ivo
 
Heb je ook toevallig ook nog een idee voor een 3e visje... Een soort van eyecatcher tussen de tetra's ik was toevallig in een zaak waar ik kardinaaltetras zag, deze vielen mij ook op als scholenvis, zou deze soort ook geschikt kunnen zijn?
En dan nog een cosmetisch vraagje, ik wil niet de hele bodem bedekken met stenen, wat zou het mooiste staan inclusief mijn achterwand en de stenen... Een lichte of donkere ondergrond... Zelf denk ik de donkerdere aangezien de stenen aardig licht van kleur zijn, het dan met een lichte ondergrond misschien wat flets wordt, en met een donkere ondergrond springen de kleuren van de beplanting en van de bewoners er meer uit..
Bedankt voor de tot nu toe gegeven tips, dit waardeer ik enorm! !!
 
Hey Hey,
Het was ook mijn bedoeling in eerste instantie om veel holen en schuilplekken te creeeren, echter toen was ik nog in de veronderstelling dat de Badis Badis dit opprijs zou stellen ;)
Nu weet ik beter en kan ik beter voor de maaskeien gaan zoals je me eerder aangaf.
Het door jou genoemde visje ziet er leuk uit, maar zoals je bij de bak hierboven ziet, wat een beetje voor mij als leidraad geldt, zou ik eigenlijk niet al te veel beplanting plaatsen, echter lees ik dat (het ringbandsnoekje) hier juist gek op is het lijkt mij dus niet verstandig om deze vis als uitbreiding op het gekozen bestand te nemen.
De kardinaaltetra moet dus warmer zitten dan de Badis Badis, en daardoor zou het geen geschikte vis zijn?
Filter zand zoals je aangeeft, is dat ook geschikt voor in een aquarium.., en is die korrel niet te fijn zodat mijn bodem snel dicht slibt...(waar kun je filterzand allemaal kopen?)
Onder de stenen wil ik trouwens een 1cm dikke piepschuimplaat leggen,dit kan neem ik aan gewoon, leek mij wel verstandig met de stenen... nu wil ik niet echt gaan stapelen omdat dat niet helemaal gaat met ronde stenen haha.
Nou er staan weer aardig wat vragen... ik hoop dat jullie nog de moeite willen nemen om mij van mijn vragen te ontdoen... al met al leer ik iedere dag weer wat bij op deze leuke speurtocht wat inmiddels echt op een hobby begint te lijken haha, het huis vult zich al aardig met spullen om het aquarium te gaan opstarten....
ik hoor weer graag van jullie...
 
De Epiplatys annulatus houdt erg van wat drijfplantjes en wat randbeplanting om tussen te scharrelen.

De Kardinaaltetra wordt ook te groot voor je bak.
 
Ja dus daardoor lijkt mij die geen goede keuze, weet iemand misschien een visje wat niet perse in een schooltje hoeft, aangezien mijn bak dan te vol wordt... het mag best 1 vis zijn die er een beetje uitspringt...
Dan houdt ik het bij de Neontetra, wat ook een leuke vis is, een andere optie is er denk ik niet in een 60x30x30 bakje, die er leuk uitziet, en samen met de badis badis kan, hier kan ik er toch wel 4 van plaatsen of zou iets meer ook nog kunnen??
slibt de bodem niet teveel dicht met filterzand?
En is het nu wel of juist niet verstandig om een pompje met luchtbellen te plaatsen brengt dit wel of niet meer zuurstof in de bak... aangezien ik er niet heel veel planten in wilt zetten...
 
Ik heb niet je hele topic nog gelezen maar zelf heb ik een koppel Pauwooggrondels in de bak.
 
Beste allen,
Ze hebben bij Wildkamp 3 soorten filterzand, welke grootte is het beste om te gebruiken in het aquarium, ik heb gelezen dat filterzand uberhaupt niet dicht slibt omdat de korrels evengroot zijn, em daardoor niks de kans heeft om er tussen te gaan zitten, klopt dit?
Is de fijnste het beste.... 0,40 - 0,80mm
Of de middelste beter... 0,71 - 1,25mm
Hoe kun je t beste filterzand prepareren voordat het in het aquarium gaat... In een emmer, water erio, doorwoelen even wachten en afgieten... Of beter een andere manier??
Het punt is ik ga na aankomende week nog 12 dagen weg, maar kan ik t filterzand al in het aqarium plaatsen nadat ik weet hoe ik het beste het kan afspoelen. ..
Ik wil graag een stapje verder, en ik heb alvast een voorbeeldje gemaakt hoe ik de stenen ongeveer wil plaatsen...

image-2015-09-17.jpg


Groet erik.
 
Gewoon even spoelen in een emmer zou ik doen. Ik heb hier de korrel 0,4-0,8 en dat bevalt prima.
 
Hoe bedoel je precies met spoelen?? gewoon in een emmer een straal erop en overlaten lopen??
En heb je toevallig ook een antwoord op de rest van mijn gestelde vragen?
 
Trouwens ik lees net dat de fantoomzalm wenig eisen aan het water stelt, de temperatuur hoeft ook niet al te hoog, dus volgens mij past dit precies bij de badis badis en steken ze mooi af tussen de neon tertras.. En nog een pluspunt hij kan als paar gehouden worden... Ik zou graag horen of deze vis geschikt zou zijn als aanvulling op mijn bedachte bestand...
 
Een fantoomzalmpje is een vis die thuis hoort in een klein groepje (minimaal een stuk of 8) . En de mannen pronken prachtig met elkaar. Ze per paar houden is gewoon sneu.

Waarom vergeet je niet die Badis (die naar mijn mening niet in een 60cm bakje thuis hoort)? Dan zijn de mogelijkheden groter.
 
Omdat mij die als bijna enigste leuk uitziende vis werdt aangeraden, omdat die ook niet zo warm gehiuden hieft te worden netzoals de neontetra, en ik wil mijn bak niet helemaal beplant hebben....
Vandaar dat er werd aangegeven dat de badis badis dan een leuke vis zou zijn...
 
Wat zijn nog andere mogelijkheden, voor een leuk scholtje, waar een eyecatcher bij zwemt, en een kleurrijk stel vor de onderlaag.. En dan het liefste bewoners die niet al teveel van beplanting houden, omdat ik meer van een stenen bak ben dan van beplanting. .
 
Botia zei:
(...) Badis (die naar mijn mening niet in een 60cm bakje thuis hoort)?
Meen je dat? Dat zou betekenen minimaal 60 cm en da begrijp ik niet waarom veel fellere Apistogramma's en ramirezi's dan net zo goed in 80cm zouden kunnen, zoals communis opinio lijkt te zijn voor een groot deel van de Apistogramma soorten en de ramirezi.

~ Ivo
 
Haha... Euhm hier is nu, verwarring al om... Ik dacht juist mij richting een leuk bestand, met een leuke ingerichte bak.. Leuke mooie ondergrond, stenen, en hier em daar een stukje beplanting......
De neon tetra tussen de 10 en 15.., de badis badis 2m en 2v (of meer?) en toen ik op: aquavisie.retry.org/Database/Vissen/Megalamphodus_megalopterus.html
Las dat deze vis ook per uitzondering paars gewijs gehouden kon worden, dacht ik dat ik het bestand compleet had....
Twijfel al om.... :stars:
 
Dat is dus ook niet echt een optie... Best lastig nog haha... Ik denk dat ik met in totaal 12 neontetras en 4 badis badis... Al een eindje op weg ben... Als de badis badis echt niet kan welke vergelijkbare vis is anders geschikt, of een andere bodembewoner... Geen garnalen...svp haha...
 
Wat zou volgens jullie een mooi bestand zijn, voor in een bak van 60 x 30 x30 in een bak waar niet al te veel planten zullen worden geplaatst, want ik krijg het idee dat ik niet echt volgens iedereen een mooi bestand heb bedacht...
 
Ik heb zelf in een lido 120 (wel 60cm maar dan andere breedte en hoogte en liters) een schooltje rode rio ' s en corydoras panda.

Maar epiplatys annulatus heb ik ook altijd leuk gevonden, net als Honinggoerami's. Het is net wat jij mooi vind.
 
Veel vissen vinden planten en vooral ook drijfplanten erg fijn. In een 60cm bakje kan al niet veel en dan wil jij ook nog omstandigheden welke de meeste niet wensen dus bijna alles val af.

Wellicht een klein soort slakkenhuiscichlide en dat is het.
 
Dan kan ik beter mijn idee bijstellen, en aan de zijkanten wat meer beplanten.. Vooral met wat hogere planten die voor wat beschutting van bovenaf zorgen, zodat de kleuren en de vissen beter uitkomen en zich veiliger voelen.. Zijn de vissen die ik in gedavhten had relatief makkelijk verkrijgbaar?
 
Vanochtend heb ik het Aquael 500 turbo filter besteld, ik hoop dat hij snel binnen is, toch wel leuk zo langzaam aan toeleven naar het opstarten van het aquarium....
Ik lees verschhillende dingen over de Badis Badis, is dit dezelfde vis als de Dario Dario, ook wel het blauw baarsje genoemd???
Wat zou een mooi bestand zijn voor in mijn bak... 6 vrouw 2 man?
En dan samen met de neon tetra 14x
Wat zou hier nog een leuke vis bij zijn voor de midden laag, zodat ze mooi scholen....
 
Dario Dario is een klein visje van zo n 2,5 cm die rood is . De vrouw is minder qua kleur en het zijn verder leuke maar soms felle visjes.
 
Het lijkt mij echt een leuk visje voor mijn onder laag in mijn bak, kunnen ze denk je in een 60 cm bak met 2 man en 6 vrouw? of wordt dit te druk??
De neontetra met ong 14 stuks zou ook moeten kunnen denk ik ???
Wat is nog een leuke optie om toe te voegen bij dit scholenvisje?
Zijn ze makkelijk te verkrijgen bij de LFS?
 
Als dat je visbestand wordt zou ik er niets meer bij zetten en voor 10 neon's in plaats van 14 gaan. Anders wordt het wel erg veel voor zo'n bakje.
 

Terug
Bovenaan