Oase styleline 125 van Shoto


Heerlijk die kleuren Stefan en die doen het altijd goed;)
 
Door alle drukte nauwelijks tijd om op het forum te zijn. Heel af en toe gluur ik even mee, maar helaas niet meer dan dat.
Normaliter maak ik op zaterdag of zondag het aquarium schoon, maar ook dat was er niet van gekomen. Dus zojuist grote schoonmaak gehouden. De ramen goed schoongemaakt, planten geknipt en even goed over de bodem gewapperd dat de losse deeltjes wat loskwamen.
Door een tip hier eerder de tuinslang erin gehangen (eerst gevuld) en toen leeglaten lopen. De filterkorf erop gezet en rustig laten leeglopen zodat ook veel deeltjes afgeheveld werden. Daarna het aquarium weer gevuld met de tuinslang (aangesloten op de keukenkraan). Dus alles bijelkaar nog geen uur bezig geweest en niet zwaar hoeven tillen. Dus alles bijelkaar erg tevreden. Als het in de toekomst weer wat rustiger wordt ben ik ook weer in de chat te vinden ;).
Groeten,
 
Ik ga me dan afvragen wat eerder komt. Jij in de chat of de titel voor ons Ajax:ROFLMAO::pp
 
1000014435.jpg
1000014408.jpg
1000014405.jpg


Rechtsachter moet nog een leuk (niet co2) plantje komen. Misschien de ludwegia weer, maar liever een middenbak plant.
Verder wel redelijk tevreden met de stand van zaken in de bak. Draait nu sinds december met vissen en slechts twee vissen die het niet gered hebben.
 
Heb het hele verslag van je door gelezen.
Klopt het dat je geen co2 gebruikt?
Hoe hou je de planten zo mooi?

Mvg ronald
 
Heb het hele verslag van je door gelezen.
Klopt het dat je geen co2 gebruikt?
Hoe hou je de planten zo mooi?

Mvg ronald
De bak heeft inderdaad geen co2.
Ik gebruik vloeibare plantbemesting en kleibollen bij de wortels van een aantal planten die dat nodig hebben. Ik geef meer voeding dan dat er op de verpakking staat, maar daarom doe ik wel elke week een 50% waterwissel. Daarnaast heb ik het licht 7 uur per dag aanstaan.
De planten doen het hier heel goed op. Ik moet wel wel zeggen dat ik ook relatief makkelijke planten kies die het ook zonder co2 relatief goed doen.
 
Updateje
Twee weken terug waren de plantjes er erg slecht aan toe, veel alg, ik had geen zin de aangetaste bladeren te verwijderen en de plant te redden. Dus het grootste gedeelte van de planten eruit gehaald en nieuw beplant.
1000014957.jpg


Over twee dingen ben ik nog niet helemaal uit.
De scape en de vissen. Over een paar maanden als de filter goed is ingedraaid wil ik de bak op de schop nemen en nieuw scapen. Ook wil ik dan nadenken over de vissen. Welke wel en welke niet. Willen we met dit soort vissen verder of willen we er een speciaalbal van maken. Momenteel trekken bijvoorbeeld kogelvisjes heel erg.
Ondanks mijn afwezigheid op het forum nog volop aan het genieten van weer een aquarium in huis en gaat er genoeg tijd in zitten.
Groeten.
 

Terug
Bovenaan