Oase styleline 125 van Shoto


Je hebt er een mooie bak van gemaakt (y)
Geniet ervan.
 
Vandaag valt me op dat de plantjes die alg/grijze bruine vlekken op de bladeren hadden deze nu niet meer hebben en mooi helder groen kleuren. Geen idee hoe het kan, maar het staat er mooi bij vandaag.
 
Mooi dat het er beter bijstaat Stefan.
 
Dus mijn vrouw vraagt gisteren hoe lang het duurt voor we baby garnaaltjes hebben. Ik zeg dat kan wel even duren. De garnalen die we hebben zijn nog klein en vaak gaan garnalen ook pas weer in het voorjaar voortplanten:



1000011740.jpg



Dusssss.......
Vandaag al drie gespot
 
Leuk en een meevaller dat ze doorkweken dus.
 
1000011827.jpg

Beetje geknipt en de ludwegia iets verplaatst en meer bijelkaar gezet.

Edit:
Lobelia Cardinalis had ik van de week al gehalveerd en maak er aan de voorkant een "straatje" van.

Crypto's zijn er uit. Lastige planten.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt. Even afkloppen, maar momenteel mogen we niet klagen. Weinig alg, water is redelijk helder, plantjes en visjes doen het goed. Zelf denk ik dat het aan het relatief grote filter, oase verlichting en planrvoeding ligt. Maar we zijn pas onderweg met dit aquarium. Dus we zullen zien waar het schip gaat stranden. šŸ˜‡
 
Smolten de Crypts weg Stefan?
 
Gisteren de Chinese danio's eruit gehaald en laten ophalen. Vandaag 12 kardinaal tetra, 8 Corydoras Julii en deze knappe kerel (lijkt op de baas).
Overigens de danio's geruild voor de plant die rechtsvoor te zien is. (vrije donatie)



1000012025.jpg



1000012028.jpg
 
Dat is inderdaad een knappe kerel en noem je adres hier maar niet want voor je het weet zie je allemaal vrouwen voor je huis;)
 
Vandaag vond mijn vrouw dat er nog wel een paar tetras bij konden en een halve kokosnoot voor de betta "dan heeft hij een lekker holletje".
Dus hup naar de Jumper....

5 tetras
2 Julii
Extra filter medium
Een halve kokosnoot
Grote anubias
Aquarium lijm

Kleine rescape
1000012139.jpg
 
Ziet er leuk uit Stefan maar ik ben toch wel blij dat ik nooit zo snel luister naar mn vrouw hoor:DD:pp
 
Mooi compositie zo. Fraai stuk hout ook.šŸ‘
 
Die laatste opzet is mooier idd šŸ‘. Verder mooi bakje šŸ˜‰.
 
Nu nog 2x 3 punten dr komende twee weken. Dan slaap ik weer iets beter. šŸ¤£
 
Wat een prachtige aquarium!
Plantjes doen het mooi zie ik!
 
Wat een prachtige aquarium!
Plantjes doen het mooi zie ik!
Bedankt. Ik mag momenteel niet klagen, wie weet komt dat nog. šŸ¤£.

Gisteren nog purigem in het filter gedaan en een deel van de blauwe spons weggesneden en daaronder (erboven ging niet) een flinke zak van die witte rondjes gedaan (naam even kwijt).
Vanavond komt er nog een rgb tl buis om in de ochtend en avond blauw licht te laten schijnen als een soort maanlicht.
 
Bedankt. Ik mag momenteel niet klagen, wie weet komt dat nog. šŸ¤£.

Gisteren nog purigem in het filter gedaan en een deel van de blauwe spons weggesneden en daaronder (erboven ging niet) een flinke zak van die witte rondjes gedaan (naam even kwijt).
Vanavond komt er nog een rgb tl buis om in de ochtend en avond blauw licht te laten schijnen als een soort maanlicht.
Ik zelf mag ook niet meer klagen na jaren veel alg te hebben, heb ik nu eindelijk de juiste methode gevonden :D
Ben benieuwd met ee RGB lamp heb er zelf een cihiros lampje
 
Dan deel je methode. Ben benieuwd wat we er van kunnen leren. šŸ’ŖšŸ»šŸ‘šŸ»
 
Dan deel je methode. Ben benieuwd wat we er van kunnen leren. šŸ’ŖšŸ»šŸ‘šŸ»
Eerlijk. Ik meet niks meer nu van waardes. Ook licht staat nu op dit 80% wit, blijf ik vanaf nu. Ook van waterwissels doe ik pas als er teveel vuil rondzweeft. Filter doe ik wel elke week
En elke week geef ik 30 ml ijzer, micro en macro.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2024-01-22-17-56-47-752_cn.chihiros.chihiros_magic_new.jpg
    Screenshot_2024-01-22-17-56-47-752_cn.chihiros.chihiros_magic_new.jpg
    736.5 KB · Weergaven: 18
Ik zelf mag ook niet meer klagen na jaren veel alg te hebben, heb ik nu eindelijk de juiste methode gevonden :D
Ben benieuwd met ee RGB lamp heb er zelf een cihiros lampje
Nu alleen de vraag:
Kan ik deze de hele nacht aan laten? Of heeft dit invloed op de fotosynthese? Of een ander negatief effect?
 

Bijlagen

  • PXL_20240122_192458775.jpg
    PXL_20240122_192458775.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 25
Gisteren de lamp een uur in de bak gehad. De vissen werden er ook heel onrustig van. Gelijk uit de bak gehaald en tadaaaa.....de vissen werden weer rustig.
Voorlopig laten we het maar zo. Ik kijk tzt wel voor een co2 systeem. šŸ˜‰
 

Terug
Bovenaan