Niwla's 54L


En wanneer zien we de gesnoeide bak :S ;).
 
Haha! Zodra ik gesnoeid heb ;)
Gaat hem vandaag ff niet worden.

Gister wel de spons van de korf afgehaald om de stroming te verhogen. Er is nu een dag later veel meer activiteit in de bak. De spons heb ik in de bak laten zitten en dat kunnen de garnalen wel waarderen.
 
Kun je zien dat ze toch wel op zoiets reageren zeg.
 
Na de snoei (5 minuten knippen, anderhalf uur scheppen :D )

OYkIvxrVVljxkjR8YNOh9nrhM5Xd7LpN.jpeg


Rigoureus te keer gegaan op de HCC. Dit ergens gelezen en heeft mij de vorige keer geen windeieren gelegd. Achteraf had ik graag nog verder teruggesnoeid.

OYkIvxrVVljxkjR8YNOh9nrhM5Xd7LpN.jpeg


OYkIvxrVVljxkjR8YNOh9nrhM5Xd7LpN.jpeg


Ook een goede truc om al je garie's in beeld te krijgen. Damn, wat een stress in de bak na het snoeien.
 
Wat heb jij groene vingers zeg, echt een leuke scape, heel mooi gesnoeit :thumbs:
 
astrid j zei:
Wat heb jij groene vingers zeg, echt een leuke scape, heel mooi gesnoeit :thumbs:

Nou, dan moet je maar niet naar mijn voor- en achtertuin kijken :stom:

Toch bedankt! :)
 
Anubia bloeit :)

WZBA1WedHRWiQGBTDgsbflFnNiNOLhVu.jpeg
 
Is altijd een leuk gezicht. :smitten:

Niwla zei:
Nou, dan moet je maar niet naar mijn voor- en achtertuin kijken :stom:
Alleen buiten tuinieren als het regent :juggle:
 
Niwla zei:
astrid j zei:
Wat heb jij groene vingers zeg, echt een leuke scape, heel mooi gesnoeit :thumbs:

Nou, dan moet je maar niet naar mijn voor- en achtertuin kijken :stom:

Toch bedankt! :)

Jammer want ik wilde je eigenlijk vragen om onze tuin ook zo mooi te maken ;).
Erg mooi hoor die bloem in je bak :thumbs:.
 
En dan ineens vanuit het niets.....TWEE ZWANGERE DAMES!! ;)

oXlrWMMucfti6xTK5dj-_uDqeUA_Dkt-.jpeg


oXlrWMMucfti6xTK5dj-_uDqeUA_Dkt-.jpeg
 
Die zijn vast niet zomaar zwanger hoor :D. Leuk om te zien hoor.
 
Is een nieuw soortje John,Heilige Maria garnalen! ;)
 
Vandaag beschuit met muisjes in huize Niwla! De eerste babygarnaaltjes (zwart met wit) gespot in de bak. :smitten:
 
Met heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel geduld en irritatie.
Ongeveer de helft van wat ik gepland heb ben ik kwijtgeraakt omdat het iedere keer weer omhoog kwam en ik het uiteindelijk gefrustreerd weggooide. In een volgende scape zou ik graag weer gebruiken want het is een fantastische plant (en erg goede verstopplek voor de jonge garnaaltjes merk ik nu ;) ) maar dat zou ik opstarten met behulp van een dry start.
 
maar ze gaan niet vanzelf de grond in?
 
Van harte Papa ;). Jessica heeft daarnet ook een rode startgroep besteld met 2 extra rode Pinto s en 1 Red Wine Hinomaru (die krijgen we gratis) .
 
Nekko zei:
maar ze gaan niet vanzelf de grond in?

Hoe bedoel je dat precies? Die foto is van datgene wat van de planten (HCC) is blijven staan na het snoeien.

HCC is een plantje met hele dunne en korte worteltjes wat zich daardoor heel moeilijk vastzet in de bodem (maar misschien wist je dat wel)
 
Vooral bij een ph verlagende bodem met in de regel grovere korrels wil dat hechten nog weleens wat moeilijker gaan. En het plaatsen van het plantje dus ook.
 
jessicapilon zei:
Vooral bij een ph verlagende bodem met in de regel grovere korrels wil dat hechten nog weleens wat moeilijker gaan. En het plaatsen van het plantje dus ook.

Precies! Daarom heb ik een bovenlaag van ADA Amazonia Powder zodat dit soort bodembedekkers makkelijker hechten.
 
Slimme Grunneger dus :thumbs:.
Maar is het niet zo dat dit fijne tussen de onderlaag gaat zitten waardoor alles dicht kan komen te zitten?
 
Geweldig mooi :thumbs: Gefeliciteerd met het kleine grut :D
 
Iedereen bedankt voor de felicitaties :D

jessicapilon zei:
Slimme Grunneger dus :thumbs:.
Maar is het niet zo dat dit fijne tussen de onderlaag gaat zitten waardoor alles dicht kan komen te zitten?

Dat zal de tijd moeten leren. Ik heb ook puntslakjes in deze bak zitten om de boel wat open te houden.

De HCC is alweer zo ontzettend hard gegroeid sinds de laatste snoeibeurt dat het er eigenlijk wel weer aan toe is maar aangezien het jonge grut zich er graag in verstopt zal dat even moeten wachten. Ik ben alleen bang dat als ik er te lang mee wacht de HCC van onder af aan afsterft vanwege te weinig licht. :juggle:

_sb-3IWXOnL_x9X7-Nu0_v7vBbWemWuK.png
 
Dat is een compact veldje zeg.
 
het staat vast wel ergens maar heb niet echt de neiging om te gaan zoeken. Is dat blad in je bak voor de waardes?
 
Dat is Catappablad en daar eten garnalen vaak van al zijn ze hier gekker op Mullberrie moet ik zeggen. Het is ook desinfecterend.
 
Dat is inderdaad Catappa-blad. Dient inderdaad als voer (al moeten ze er hier niet heel veel van hebben) en heeft een anti-bacteri�le werking.
 
Je moet het Mullberrieblad eens proberen anders. Ik week dat voor en dan duiken ze er massaal op hier in de garnalenbakken. Cattappa is ook hier niet favoriet dus.
 
Ga ik zeker onthouden! Ik hem wel moerbeisticks en die vallen wel erg in de smaak, net als de paprika-sticks. Laatst ook een probeersetje met 4 kleine potjes besteld. 1 daarvan heet Bee Fruit! Die staat met stip bovenaan hier. Succes verzekerd!!
 

Terug
Bovenaan