Nieuwe stelling en wat kan mijn stop aan?


Draden zijn wel dik genoeg voor het vermogen hoor, maar als ze 0,75mm2 zijn en de lasklemmen zijn gemaakt voor 1-2,5mm2 is je draad te dun voor de klemmen ;)

Denk dat dat idd het geval is ;)



Dit is wel grappig eigenlijk. De eerste fitting die ik kocht voor mijn projectje is die uit je link.
Daarna zag ik die verhuisfittingen en dacht ik dat dat wel veel makkelijker was.


Maar ik denk dat jullie gelijk hebben, dus ik ga het anders doen.


Dit is de fitting die ik had gekocht:

2017-08-04 12.05.43.jpg



Ik moet de gaten in de plantenpotjes nu wel groter gaan maken, maar dan is het wel veiliger :deal:


Weten jullie of ik daar dan wel meteen een snoer aan kan maken die ook een aardedraad heeft?
Dan ga ik het nu meteen goed doen :D
Dit hulpstukje zat bij de fitting in het doosje:

2017-08-04 12.17.37.jpg
2017-08-04 12.17.45.jpg
 
Dat moet in de fitting. Dat zijn de contacten voor de lamp.

Bedankt Marcel!

Ik heb even wat you tube filmpjes gekeken en denk dat het me gaat lukken.

Ga nu even naar de gamma om 2 van deze fittingen bij te kopen.
 
Je kunt er een snoer aan maken met een aarddraad, dan haal je de aarddraad uit de fitting en maakt die aan het blik vast.
Dan is het veilig
 
Je kunt er een snoer aan maken met een aarddraad, dan haal je de aarddraad uit de fitting en maakt die aan het blik vast.
Dan is het veilig
Heb vanmiddag alles af kunnen maken, alleen dan zonder aarde draad.
Maar het verlengsnoer is wel geaard, dus dat scheelt.

Alle lampjes hangen en de draden zijn aangesloten.
Heb de fittingen gebruikt met de dubbele ringen, zodat de lampenkapjes niet onder stroom komen te staan. ;)
Heb een gewoon kroonsteentje gebruikt, met die lasklem lukte het niet.

Ik moet alleen nog het snoer van de stekker in het kroonsteentje aansluiten.

2017-08-04 18.16.17.jpg
Bestand 04-08-17 18 52 42.jpeg



Zou het daarna veilig zijn om de stekker in het stopcontact te steken? :br::D:D:D
 
Tadaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Met grote dank aan al jullie hulp! :D :D :D

2017-08-04 19.42.22.jpg
 
Heb er nu drie verschillende ledlampen in zitten.
Om te kijken wat het mooiste is, of wat het beste werkt.

Zie nu een duidelijk verschil tussen de 6500 kelvin lamp links en de andere twee lampen met 4000 kelvin.
4000 kelvin is nog behoorlijk geel.

2017-08-04 19.56.45.jpg
 
Op de foto zie je zelf niet zoveel verschil

Lastig te zien idd.

Je kunt het een beetje aan de kleur van het behang zien.
Achter de linker lamp is het wit in het behang witter.

Maar ga morgen de bakjes eronder zetten en vullen met water en kijken wat het doet.
Heb de filters al af en de bodem er ook al in, dus morgen kan het in principe gaan draaien.

Wil ik alleen nog de snoeren netjes wegwerken in een kabelgoot of zoiets.
 
Ja nu je het zegt zie ik op het behang iets geler , maar ik was wel al beinvloed door uw bijkomende info bij de foto .
Wil je me wel een plezier doen en af toe eens zo'n lamp uitdraaien om te kijken als je binnen in de fitting groene aanslag zit zitten . éénmaal per maand nazien meer niet .
 
Ja nu je het zegt zie ik op het behang iets geler , maar ik was wel al beinvloed door uw bijkomende info bij de foto .
Wil je me wel een plezier doen en af toe eens zo'n lamp uitdraaien om te kijken als je binnen in de fitting groene aanslag zit zitten . éénmaal per maand nazien meer niet .

Als ik jou daar een plezier mee doe... natuurlijk! ;) :D

Maar even zonder dollen, kun je daaraan zien of er iets fout gaat?
 
Zeker zonder dollen ,
Dat je condens ga hebben dat is een zekerheid en dan vrees ik voor corrosie in de fittingen .
Als dit zo is kan dit in de toekomst problemen geven , maar tot zover hoef jij je geen zorgen te maken .
Heb je na enige tijd wel corrosie kun je nog altijd kijken voor een alternatief .
 
Deze zijn van een koperlegering gemaakt, en zoverre ik deze fittingen ken zit daar een ring in welke afsluit.
 
Deze niet, maar er zijn rubber ringen re krijgen die je tussen de lamp en fitting legt.
Dan is die spatwaterdicht.
 
Die rubber rand had ik op de site van de gamma zien staan, maar in de winkel zag ik dat die ring mega groot in doorsnede is.
Blijkt voor een plaffoniere, de ring is heel dik en een doorsnede van 18 cm.

Maar ik maak me zelf niet zo heel druk over condens vocht.
Op de kweekbakjes heb ik glazen afdekplaatjes die bijna geheel afsluiten.

Ik houd het in elk geval goed in de gaten.
 
Dan hoef je je daar gaan zorgen om te maken.
 
Heb nog even een andere gekke vraag, zeer waarschijnlijk niet aquariumgericht ;) , maar ik kwam tussen het gereedschap deze tang tegen.

Hebben jullie enig idee waar je deze krokodillentang voor kunt gebruiken :juggle: :D :D :D


2017-08-04 20.46.13.jpg
2017-08-04 20.46.19.jpg
2017-08-04 20.46.32.jpg
2017-08-04 20.46.42.jpg
2017-08-04 20.47.20.jpg
 
Vanochtend de bakjes op hun plek gezet en de filters aangesloten op de twee eheim luchtpompen.

Tot zover:

2017-08-05 13.32.05.jpg
 
Er groeit direct al een bloem uit het middelste bakje .
Zonder dollen : Het ziet er keurig uit .
 
Knap gedaan Sanneke...
een vraag die bij me opkwam, hoe houd je de blauwe schuimmatten schoon en doorgankelijk?
 
Er groeit direct al een bloem uit het middelste bakje .
Zonder dollen : Het ziet er keurig uit .

Whahaha, zie het nu ook, zal wel door de vruchtbare bodem komen :D :D :D



Knap gedaan Sanneke...
een vraag die bij me opkwam, hoe houd je de blauwe schuimmatten schoon en doorgankelijk?

De matten kunnen maandenlang mee gaan. Soms wel een jaar lang, voordat je ze hoeft uit te spoelen.
Ten minste dat zegt men ;)

Dit is voor mij namelijk de eerste keer dat ik er mee ga werken, dus ben heel erg benieuwd.
 
Het eindresultaat! :D

Met heel veel dank aan iedereen die tips en trucs heeft gegeven :engel::thumbs:

Wat ik als laatste nog heb gedaan:
-de drie bovenste bakjes hebben nu alle drie dezelfde ledlamp, 6500 kelvin - 600 lumen
-het enkelvoudige stopcontact in de muur vervangen door een dubbel stopcontact (zit achter het lage paarse ladeblok)
-alle stekkers en snoeren zo veel mogelijk uit het zicht verwijderd en aangesloten op twee (hoofd-)stekkerblokken
-beide 40x40x30 cm bakjes aangesloten op een eheim 2211 filter

2017-08-13 16.49.16.jpg
2017-08-13 16.49.37.jpg
 
Waaw, ontzettend knap hoor! En je hebt nu ook nachtlampjes naast de deur :)
Wat zijn dat handige stekkerblokken, alles per stuk uit te schakelen!
 

Terug
Bovenaan