Nieuwe stelling en wat kan mijn stop aan?


S

Sanneke80

Guest
Misschien een hele rare vraag:

Dit is een foto van de stoppenkast.
2017-06-08 18.29.58.jpg


Stop 7 is voor mijn slaapkamer.
2017-06-08 18.31.38.jpg

Maar hoe weet ik nu hoeveel apparatuur ik kan aansluiten zodat de stop niet doorslaat?
 
P = U X I

P = 230 x 16

P = 3680 W

3500W

das een best aquarium hoor als je dat gaat benutten :p


Oke! Super bedankt, dan zal ik eens een optelsom gaan maken van alle filtertjes en lampen en luchtpompjes.
Plus het gebruik van de laptop ipad mijn bed en de gewone lampen.

Ben benieuwd hoever ik ga komen :D

Twee weken terug was de stroom namelijk uitgevallen.
 
Oke! Super bedankt, dan zal ik eens een optelsom gaan maken van alle filtertjes en lampen en luchtpompjes.
Plus het gebruik van de laptop ipad mijn bed en de gewone lampen.

Ben benieuwd hoever ik ga komen :D

Twee weken terug was de stroom namelijk uitgevallen.

Heb ik een bijzondere vraag voor jou! hoe bevalt het doseer systeem voor je planten?
 
Heb ik een bijzondere vraag voor jou! hoe bevalt het doseer systeem voor je planten?

Den een foutje Ruben, want ik heb geen doseersysteem of zo.
Enkel een plastic fles :D
 
hahah ooh meende dat jij dat was. Met die flesjes van easylife...:oops:
 
hou wel de hoofdzekering in de gaten hier komen alle groepen op samen als je 16 amp op die groep hebt en je hebt een 25 Amp hoofdzekering mag de rest van je woning nog maar 9 verbruiken ;)
 
knip Stop 7 is voor mijn slaapkamer.
even goed kijken of deze daadwerkelijk alleen voor je slaapkamer is
is wel een beetje apart namelijk 3500 watt voor een slaapkamer alleen :S
 
ik vind sowieso 3500 Watt heel veel als ik nu op mijn metertje kijk verbruik ik voor het hele huis nog geen 250 watt op het moment. dat is 3,5 KW dan heb je een beste energie rekening
 
kan wel maar standaard is het bepaald niet in de meest huizen is mijn ervaring
 
Die van mij is inderdaad ook raar geschakeld en niet per kamer. Heb er toen ik hier kwam wonen een aparte groep voor de keuken bij laten zetten en het stopcontact dat ik nu gebruik voor het aquarium laten aarden.
 
Die groepen zit geen logica in. Gaat door het hele huis. Ze doen alles wat een beetje bij elkaar erbij.
Ze gebruiken een speciaale berekenen over wat het max vermogen is. En de kans dat dat ook tegelijk aanstaat.
Ik had liever ieder vertrek zijn groep.

Maar zo heb ik hier de woonkamer. Alles werkt perfect. Vermogen bij lange na niet gehaald.
Maar als de aardlek uit is geweest of een stroom storing.
Dan kan bij terug aanzetten van de stroom, die groep er spontaan uitgaan.

En dat komt door inductief vermogen. Al die leuke adaptertjes, vooral de zwaardere soorten van laptops en printers.
Die adapter moet zich eerst vullen. En op de sinuspiek kan dat ineens misgaan.

Ik had een printer, deed ik de stekker in het stopcontact, dan stopte de omvormer van de zonnepanelen. Die was zijn sinus kwijt.

Dus niet alleen vermogen geld, ook inschakel of inductief vermogen.
 
klopt Marcel enige logica ontbreekt meestal
heb dan ook als ex vonkentrekker maar zelf de stroom voorziening ter hand genomen bij de 1050 en de boven verdieping afdeling bakken
ieder nu keurig op een eigen groep dus geen last van rare verschijnselen:D:D:D
 
Excuus voor de late reactie, ben ff niet fit momenteel.

Maar ik heb nog even goed gekeken en de stop is idd niet enkel voor de slaapkamer maar ook voor de badkamer en mijn was/verwarmings hok.

Ben nu in delft maandag ben ik weer thuis en zal ik eens kijken naar die andere g
 
wat ik al dacht dus. wasmachines/drogers kunnen een aardige piekspanning hebben dus daar zou je dan goed rekening mee moeten houden.
 
wat ik al dacht dus. wasmachines/drogers kunnen een aardige piekspanning hebben dus daar zou je dan goed rekening mee moeten houden.

Dank je! Ik zal zodra ik thuis ben maandag de boekjes van de was/droog- combinatie er eens bijpakken
 
Wasmachine zit alleen op een eigen groep en kan al snel 3000W trekken.
 
Wasmachine zit alleen op een eigen groep en kan al snel 3000W trekken.

Oke, nou dan weet ik het ook even niet meer. Zal maandag eens kijken hoe het nu precies zit met de verdeling van die stoppen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je wasmachine op een gedeelde groep zit en je zou bijvoorbeeld gaan koffiezetten of stofzuigen is er sprake van overbelasting. De stop/schakelaar hoeft er niet direct uit te springen maar je bedrading en zeker bij de lasdoppen kan warm/heet worden met kans op brandgevaar. Gewoon even in je meterkast de stoppen een voor een uitzetten en door het huis lopen om te kijken waar je nog stroom hebt. Vervolgens dit noteren in de meterkast. Een kennis van mij had een keer wasmachine en wasdroger tegelijk aan, aangesloten op het zelfde stopcontact. Je kon met je hand voelen waar de leidingen in de muur liepen.
 
Als je wasmachine op een gedeelde groep zit en je zou bijvoorbeeld gaan koffiezetten of stofzuigen is er sprake van overbelasting. De stop/schakelaar hoeft er niet direct uit te springen maar je bedrading en zeker bij de lasdoppen kan warm/heet worden met kans op brandgevaar. Gewoon even in je meterkast de stoppen een voor een uitzetten en door het huis lopen om te kijken waar je nog stroom hebt. Vervolgens dit noteren in de meterkast. Een kennis van mij had een keer wasmachine en wasdroger tegelijk aan, aangesloten op het zelfde stopcontact. Je kon met je hand voelen waar de leidingen in de muur liepen.

Dat is een goede tip idd om de stoppen even 1 voor 1 uit te zetten en dan te kijken wat het niet meer doet.

:thumbs:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En als die niet op deze groep zitten, dan moet je het wel heel bont maken wil je die 3500 watt gaan halen. Frituurpannetje op de slaapkamer oid...
 
Als er verder niets opstaat , kan dat.

Hier in deze flats zit die schakelaar er nog.
 
Sanne laat je niet gek maken hoor een wasmachine zal niet zo gauw 3000 watt trekken
heb hier de wasmachine koffie zetter en waterkoker /magnetron op de zelfde groep zitten worden regelmatig tegelijk gebruikt en nog nooit last gehad
bij een wasmachine bv wordt er maar een korte tijd echt stroom getrokken tijdens het verwarmen nu zijn de bij de meeste van ons de tijden voorbij dat er op 90 graden gewassen wordt
dus meest al een korte opwarmtijd
tja en als er toch een stop springt met een combi gebruik zou je beter eens kunnen kijken naar het apparaat wat dit veroorzaakt best kans dat deze zijn beste tijd dan gehad heeft
 

Terug
Bovenaan