Nieuwe stelling en wat kan mijn stop aan?


Ik heb vandaag even alle stoppen gecontroleerd en dit is er uitgekomen.....:
De stop (7) die ik nodig heb is voor de slaakamer de douche en het berghok, maar dan zonder de wasmachine!
Dus ik denk dat er dan geen probleem zal zijn?

2017-06-08 18.29.58 (1).jpg
 
dan zie ik er helemaal geen problemen in nee, tenzij jij 3000watt gaat trekken met al je bakjes :D

Oke dank je wel!

Ik denk niet dat ik aan de 3000 kom, heb het nog nooit uitgerekend, maar als ik jullie reactie zo zie zal dat wel niet ;) :D
 
Vandaag had ik eindelijk weer een hele goede dag en ben dan ook gelijk lekker aan de gang gegaan met mijn nieuwe projectje....

Een stellingrek voor wat garnalenbakjes :D :D :D

Dit was de oude situatie ...
(boven die ene plank hing nog een andere plank en wat ander spul aan de muur wat ik al weg had gehaald)

2017-06-13 09.14.44.jpg





Op de plek van het brede kastje wilde ik een stellingrek neerzetten.
Dus eerst het aquarium nagenoeg leeggehaald, lades eruit gehaald en toen met kastje en al naar zijn nieuwe plekje geschoven.
De stofzuiger was wel even nodig om het stof weg te halen :oops:

2017-06-21 11.38.05.jpg




Toen de plank van de muur gehaald en ik was klaar om te gaan bouwen...

2017-06-21 13.02.11.jpg


2017-06-21 13.37.04.jpg




En dit is het eindresultaat :D

2017-06-21 14.06.30.jpg




Ik kon er nog een vijfde plank bij doen maar dan had ik niet genoeg ruimte tussen de planken over.

De afmetingen van het rek zijn 180 hoog x 90 breed x 45 diep


Nu heb ik een vraagje over de planken.

Ik denk namelijk dat deze niet goed tegen water kunnen.
Iemand een idee hoe ik deze waterdicht kan krijgen?
Plastic opplakken? Verven met speciale verf?

2017-06-21 14.06.46.jpg
 
lijkt wel een beetje op spaanplaat als er geen folie over zit kun je dit gewoon in de grond en aflak zetten
of boten lak
aan de andere kant zou ik deze planken vervangen voor de zelfde dikte watervast multiplaat
en die goed in de verf zetten
als dit spul vochtig word gaat het zwelen en schimmel ligt ook op de loer
 
Vandaag had ik eindelijk weer een hele goede dag en ben dan ook gelijk lekker aan de gang gegaan met mijn nieuwe projectje....

Een stellingrek voor wat garnalenbakjes :D :D :D

Dit was de oude situatie ...
(boven die ene plank hing nog een andere plank en wat ander spul aan de muur wat ik al weg had gehaald)

Bekijk bijlage 16027




Op de plek van het brede kastje wilde ik een stellingrek neerzetten.
Dus eerst het aquarium nagenoeg leeggehaald, lades eruit gehaald en toen met kastje en al naar zijn nieuwe plekje geschoven.
De stofzuiger was wel even nodig om het stof weg te halen :oops:

Bekijk bijlage 16028



Toen de plank van de muur gehaald en ik was klaar om te gaan bouwen...

Bekijk bijlage 16029

Bekijk bijlage 16030



En dit is het eindresultaat :D

Bekijk bijlage 16031



Ik kon er nog een vijfde plank bij doen maar dan had ik niet genoeg ruimte tussen de planken over.

De afmetingen van het rek zijn 180 hoog x 90 breed x 45 diep


Nu heb ik een vraagje over de planken.

Ik denk namelijk dat deze niet goed tegen water kunnen.
Iemand een idee hoe ik deze waterdicht kan krijgen?
Plastic opplakken? Verven met speciale verf?

Bekijk bijlage 16032
Ziet er super leuk uit lieverd. :iloveyou:
 
Ik heb even een technisch vraagje.

De stelling staat inmiddels en ik ben nu bezig met de verlichting van de bovenste drie kweekbakjes (zie foto drie blauwe pijltjes)

Inked2017-07-24 19.15.37_LI.jpg



Dit is de verlichting die er boven komt:

2017-08-02 19.04.18.jpg



Het zijn dus drie losse lampen waar nog een snoer aan moet worden bevestigd.
Nu vraag ik mij af of ik dit zo kan maken zodat alle drie de lampen op één stekker uitkomen.

Kan dit technisch gezien?
En hoe zou ik dat het beste kunnen doen?

Alvast weer dank voor het meedenken!
 
Sanneke , Op uw vraag ja dat gaat , maar zijn die lampen condens dicht en ga jij die witte dingens gebruiken om dat aan te sluiten .Ik zou toch zorgen dat de aansluitingen minstens condensdicht zijn
 
Bij ons noemen ze die witte dingen suikerkes en mogen in principe in Belgie niet meer worden gebruikt .
 
aparte pijltjes Sanneke :D
heet hier kroonsteentjes Stefan en mogen gewoon gebruikt worden bij mijn weten hier in NL
 
Wacht ik zal even een foto maken van hoe het er van dichtbij uitziet
 
Sanneke , Op uw vraag ja dat gaat , maar zijn die lampen condens dicht en ga jij die witte dingens gebruiken om dat aan te sluiten .Ik zou toch zorgen dat de aansluitingen minstens condensdicht zijn
Gewoon waterdicht isolatie tape gebruiken.
€0,50 een rolletje bij de Gamma.
 
2017-08-02 19.55.36.jpg
2017-08-02 19.56.35.jpg
2017-08-02 19.56.49.jpg
2017-08-02 20.07.07.jpg



Dit is de situatie. De fittiningen zijn gewoon simpele verhuisfittingen.
De bloempotjes zijn van licht metaal achtig spul.
Heb ze geverfd met spuitverf van de action.
Om de fitting te beschermen tegen vocht zit er een rubber afluiting.
En de bakjes hebben alle drie dekruitjes.

Maar de vraag is nu, voel me nu een beetje een dummie :juggle:
Hoe kan ik deze drie lampen aan elkaar koppelen.
Of is het gemakkelijker om toch voor drie stekkers te gaan?
 
Alle blauwe (- draad) draadjes aan elkaar en alle zwarte (schakeldraad) draadjes bij elkaar. Kind kan de was doen. Dat koppelen kun je prachtig doen met zg. lasklemmen.
 
Alle blauwe (- draad) draadjes aan elkaar en alle zwarte (schakeldraad) draadjes bij elkaar. Kind kan de was doen. Dat koppelen kun je prachtig doen met zg. lasklemmen.

De was is niet altijd veilig bij mij.
Heb laatst een wollen trui van Dirk in de droger gedaan.
Dat kon dus niet..... :juggle: :oops:


Maar ik snap wat je bedoeld met die draadjes Ben, zal wel eerst even gaan googlen wat een lasklem is. :D
 
aparte pijltjes Sanneke :D
heet hier kroonsteentjes Stefan en mogen gewoon gebruikt worden bij mijn weten hier in NL
Jaap , Dat wist ik bij jullie mag het nog gebruikt worden bij ons niet meer , maar de winkels bij ons mogen het wel verkopen ( Belgische logica )
Om de fitting te beschermen tegen vocht zit er een rubber afluiting.
Met de klemmen die Ben zegt gaat het wel lukken . Zorg er gewoon voor dat er geen condens aan de fittingen kan komen en alles komt dik in orde .:thumbs:
 
Lasdoppen/lasklemmen zijn bedoeld voor draden met een massieve kern.
In snoer zit een flexibele kern.
Die combie gaat helaas niet werken ben ik bang..

Mooiste is een klemmenstrook plaatsen waar alles in gaat en netjes door verbonden word zoals het hoort.
Prijs technisch niet interessant...

Als je een soldeerbout hebt kan je de adereinden vertinnen en zo proberen in een lasklem/lasdop te gebruiken.
Of je soldeerd alle einden aan elkaar en maakt er zo wat moois van
 

Ik was vanochtend bij de karwei en daar hadden ze deze ook!

Die meneer zei wel dat het anders werkt dan bij een kroonsteentje.
Bij een kroonsteentje kan je zowel je blauwe als je bruine in 1 kroonsteentje kwijt.

Maar bij deze klemmen zou dat niet gaan en moet ik 1 klem pakken voor de blauwe draden en een aparte klem voor de bruine draden.

Kunnen jullie zeggen of de meneer van de Karwei dat goed heeft uitgelegd?
 
Ja, dat klopt.
Een lasklem werkt hetzelfde als de draadjes aan elkaar solderen. Zou je de blauwe en zwarte aan elkaar solderen krijg je knetters ;)
 
Maar bij deze klemmen zou dat niet gaan en moet ik 1 klem pakken voor de blauwe draden en een aparte klem voor de bruine draden.

Kunnen jullie zeggen of de meneer van de Karwei dat goed heeft uitgelegd?
Klopt en dan vertrek je vanuit de blauwe klem met een blauwe draad naar u stekker en vanuit bruine naar uw stekker .
 
En als het mogelijk is nog een aarddraad (geel/groen).
Met,vocht wel zo veilig.
 
Ja, dat klopt.
Een lasklem werkt hetzelfde als de draadjes aan elkaar solderen. Zou je de blauwe en zwarte aan elkaar solderen krijg je knetters ;)

Ja dat heb je ook als je de draden in een stekker verkeerd aansluit. Dat heb je als je denkt dat de aarde draad bruin is. Want tja, dat vond ik wel zo logisch, aarde is tenslotte ook bruin van kleur. :D

Klopt en dan vertrek je vanuit de blauwe klem met een blauwe draad naar u stekker en vanuit bruine naar uw stekker .

Ik geloof dat ik het helemaal snap nu. Thanks! :D

En als het mogelijk is nog een aarddraad (geel/groen).
Met,vocht wel zo veilig.

Aardedraad zit er niet in. Maar de verlengdoos waar de stekker in komt heeft wel aarde. Bedankt voor de hulp! :D
 
Jammer dat het niet geaard is, met apparatuur die op vochtige plaatsen hangen is aarde toch wel prettig. Snap ook niet dat 9 van de 10 apparaten die je voor aquaria koopt geen aarde hebben.
 
Jammer dat het niet geaard is, met apparatuur die op vochtige plaatsen hangen is aarde toch wel prettig. Snap ook niet dat 9 van de 10 apparaten die je voor aquaria koopt geen aarde hebben.

Klopt idd wat je zegt. Verwarmingen filters etc zijn ook nooit geaard.

Ik ben weer een stapje verder. De draad krijg ik niet vastgeklemd in de lasklem, dus eerst maar even uitzoeken wat ik verkeerd doe.

Even een paar foto's van hoe het er nu bij staat....

2017-08-03 20.03.51.jpg
2017-08-03 20.04.41.jpg
2017-08-03 20.05.01.jpg
 
Spannend lampenkapje Sanne.

Je weet dat er spanning staat op het metalen deel van de lamp. Die metalen schroef (E27 fitting) komt wel heel dicht bij het blikje.
 
Spannend lampenkapje Sanne.

Je weet dat er spanning staat op het metalen deel van de lamp. Die metalen schroef (E27 fitting) komt wel heel dicht bij het blikje.


Zijn je draden niet te dun?


Aparte pijltjes, spannende lampenkapjes, dunne draadjes :juggle:

Spanning op het metalen deel van de lamp ... :S:oops::help:


Ik ga morgen eens rustig alles bekijken en sluit pas iets aan als jullie het sein VEILIG geven :D :D :D
 
Draden zijn wel dik genoeg voor het vermogen hoor, maar als ze 0,75mm2 zijn en de lasklemmen zijn gemaakt voor 1-2,5mm2 is je draad te dun voor de klemmen ;)
 

Terug
Bovenaan