Nieuwe stelling en wat kan mijn stop aan?


Waaw, ontzettend knap hoor! En je hebt nu ook nachtlampjes naast de deur :)
Wat zijn dat handige stekkerblokken, alles per stuk uit te schakelen!

Best netjes gedaan

Top gedaan :thumbs:
datzelfde dacht ik ook :D waar heb je deze vandaan Sanne? over het algemeen zie ik alleen maar hele dure maar misschien dat jij ze ergens goedkoper hebt gevonden :juggle:


Dank jullie wel!

De stekkerblokken heb ik bij conrad gevonden, kwam ze toevallig tegen en het werkt echt superhandig.
Zijn uiteraard wel duurder, maar vond het wel meevallen eerlijk gezegd.

Zoek op stekkerdoos en dan bij bijzonderheden kun je het vinkje aanklikken met "apart schakelbaar"

https://www.conrad.nl/nl/Search.htm...KET_FEATURES=Apart schakelbaar&sort=Price-asc
 
Edit:

Wat ik wel op gelet heb is dat je de stekkers er dwars in kan steken en niet onder een hoek van 45 graden.
Op deze manier zitten de stekkers elkaar nooit in de weg ;)
 
Het eindresultaat! :D

Met heel veel dank aan iedereen die tips en trucs heeft gegeven :engel::thumbs:

Wat ik als laatste nog heb gedaan:
-de drie bovenste bakjes hebben nu alle drie dezelfde ledlamp, 6500 kelvin - 600 lumen
-het enkelvoudige stopcontact in de muur vervangen door een dubbel stopcontact (zit achter het lage paarse ladeblok)
-alle stekkers en snoeren zo veel mogelijk uit het zicht verwijderd en aangesloten op twee (hoofd-)stekkerblokken
-beide 40x40x30 cm bakjes aangesloten op een eheim 2211 filter

Bekijk bijlage 49887 Bekijk bijlage 49888


Echt geweldig Sanneke en heel knap gedaan!
 
Oke, dan zal ik binnenkort even een lijstje maken, heb alles bijgehouden ook voor mezelf ;)
 
Heb ik ook met mijn bak hoor.

had van te voren een berekening gemaakt van de kosten... zit er nu al 1,5x overheen en ben er nog niet klaar mee :oops:
 
Hier is tie dan :D

2017-08-14 (2).png
 
:petjeaf:hoor mooi gemaakt
en hoe mooi oude rio lampenset pappa .nl:D:D
ben benieuwd wat er allemaal is gaat komen
 
Veel geld maar je moet maar zo denken op reis gaan kost ook geld en buiten de herinneringen heb je er later nog weinig aan .
Dit is voor veel langer dan een aantal dagen .
 
Valt eigenlijk heel erg mee. Had voor de mijne ~400 berekend, maar als ik jouw kosten zie, denk ik dat ik onder de 300 kom. Voordeel van blackwater is dat er weinig verlichting nodig is :p. Ook bespaar ik veel met sponsfilters.
 
Thanks!


:D Ik was echt heel blij met die lampenbalk, helemaal gratis en voor niks ;)
Zijn aquarium was toen lek en hebben we gratis op Mp gezet en de lampenbalk bewaard, omdat ik zelf ook een Rio 125 heb.
Zo zie je maar weer hoe goed van pas het kan komen.

:petjeaf:hoor mooi gemaakt
en hoe mooi oude rio lampenset pappa .nl:D:D
ben benieuwd wat er allemaal is gaat komen

In de onderste 60 cm zitten corydoras axelrodi en nog een paar apisto caca's
Het bakje ernaast rode neocaridina's

In de linker 40 cm komen crystal black en red en misschien de cory hastatus of die andere kleine ;)
In de rechter de cory's goldstripe uit mijn rio, omdat ik ermee wil kweken.

Op de bovenste rij van links naar rechts, taiwan bee red, taiwan bee black, pinto red en black


Veel geld maar je moet maar zo denken op reis gaan kost ook geld en buiten de herinneringen heb je er later nog weinig aan .
Dit is voor veel langer dan een aantal dagen .

Helemaal mee eens Stefan, heb dit mooi van een deel van mijn vakantiegeld kunnen doen en zal er jaren plezier van hebben.


Mooi geworden Sanneke!:thumbs:

Dank je wel Thea!


Valt eigenlijk heel erg mee. Had voor de mijne ~400 berekend, maar als ik jouw kosten zie, denk ik dat ik onder de 300 kom. Voordeel van blackwater is dat er weinig verlichting nodig is :p. Ook bespaar ik veel met sponsfilters.

Houd er wel rekening mee dat mijn lijstje voor 5 kweekbakken was he, jij zet op de onderste plank nog een 80 cm, mijn 60 cm had ik al.
De verlichting heeft bij mij nauwelijks iets gekost, op de lampen zelf na.
En de eheim filters staan ook niet in de bereking, omdat ik deze al had, net als vele andere spulletjes.

Maar het is echt leuk om te kijken hoe je dingen voor zo min mogelijk geld toch voor elkaar kan krijgen.
 
Thanks!


In de onderste 60 cm zitten corydoras axelrodi en nog een paar apisto caca's
Het bakje ernaast rode neocaridina's

In de linker 40 cm komen crystal black en red en misschien de cory hastatus of die andere kleine ;)
In de rechter de cory's goldstripe uit mijn rio, omdat ik ermee wil kweken.

Op de bovenste rij van links naar rechts, taiwan bee red, taiwan bee black, pinto red en black
ben benieuwd naar je poging om te kweken cory's goldstripe
is een leuk visje
de rest is naar ik aan neem allemaal garnalen op de cory hastatus na dan
succes
 

Terug
Bovenaan