Ga volgende week eens overleggen met de LFS (Maanvis, Dordrecht) wat hij er van denkt.
Is een prima kerel en heeft dezelfde instelling als ik, wanneer iets niet nodig is dan moet je het ook niet verkopen.
In mijn vak, 50 jaar verkoper geweest en het moeilijkste in de verkoop is NEE verkopen.
En waarom is dat zo moeilijk, de klant komt met een idee binnen en dan zegt de verkoper, kan je beter niet doen en uiteindelijk gaat de klant met een tevreden gevoel over de dan gedane aankoop naar huis.
Stel je voor, je bent op leeftijd en een kennis zegt dat je een boxspring moet kopen.
Kom je in de winkel en zegt die verkoper/ster dat je dat beter niet kan doen vanwege je leeftijd.
Maar dat het verstandiger is om een deelbaar bed te kopen met een goede lattenbodem en matras.
Waarom dat is, wel een boxspring zijn eigenlijk 2 matrassen op elkaar en als je 's-ochtends op wil staan op oudere leeftijd (ben ervarings deskundige 76+) dan heb je geen steun, wel met een ledikant met een harde en stevige rand.
Dat is wat ik bedoel met NEE verkopen, je moet het wel durven natuurlijk.