Mijn Crystal Red in wording (iTom)


Mooie garnaaltjes Tom!
Lekker genieten. (gelukkig betekend dat dat je ze goed in de gaten moet houden en je dus gauw kunt inspringen op eventuele nitrietpieken.;))
 
  • Leuk
Waarderingen: iTom
Mooie garnaaltjes Tom!
Lekker genieten. (gelukkig betekend dat dat je ze goed in de gaten moet houden en je dus gauw kunt inspringen op eventuele nitrietpieken.;))
Komt wel goed. Ben er druk mee bezig, dag en nacht.
Nu even de boel voorbereiden voor de verhuizing van mijn verkochte modelspoorbaan.
Zal blij zijn als alles de deur uit is, dan ff Ctrl-Alt-Delete en beetje bijkomen.
Het weer werkt ook niet echt mee, kan beter 's-nachts aan de slag gaan.
 
Ja hoor, alles is weg.
Kan nu de halve stellingen weer opbouwen.
Gaten in de muur dichtmaken en wandjes sausen.
Alvast plannen maken wat er gaat komen, denk iets van 2 bakjes 60x30x30 en 1 bak van 80xx35x40cm.
Maar het jmoet wel eerst weer wat koeler worden want nu is het niet te doen met die warme dagen.


_DSC9678.JPG
 
Mooi dat het allemaal goed is verlopen en dan kun je inderdaad naar de toekomst kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: iTom
Kom ik vanmorgen beneden zie ik een straaltje zonlicht op mijn bakkie.
Moet niet gekker worden dascht ik.
de zon komt op in het Oosten en dan valt er net tussen de verduisteringsrolgordijnen een heel klein streepje zonlicht en zo te zien vinden mijn garnalen dat op dag 26 wel lekker.
Ze genieten er wel van zo te zien en ik ook, ziet er uit als niet lullen maar poetsen.
Dat wil ik dan ook wel met jullie delen met een eerste korte (slechte) video met de telefoon gemaakt.

www.youtube.com/watch?v=9d1BlNFvimc
 
Het begint er op te lijken. Ze zijn inmiddels minder schuw.
Somos zie je er dagenlang geen één en dan zitten ze weer met 6 of 7 aan de voorkant.
Nog steeds geen Nitriet.
 
Het gaat zeker naar wens.
Deze had het een beetje erg warm en het jasje werd te klein.

Mooie gezonde vervelling die lusten de ander straks wel.

20230617_174637.jpg
 
Vandaag de verlichting vervangen door de slimme led 45 met bijpassende slimme led controller van SuperFisch.
Afgesteld zon op om 11 uur en zon onder om 23 uur.
Geheel gedimd naar 60%.
Nu de zon onder vanavond bekijken en morgen de zon weer op zien komen.
20230620_175305.jpg


Filter links gaat er volgende week uit, draait nu mee voor het volgende bakje van 60x30x30.
 
Ze gaat wel voor het perfecte plaatje natuurlijk.
Even mijn duikuitrsuting aangetrokken en met mijn onderwatercamera aan de slag gegaan :smitten:

20230628_213301.jpg
 
Welke camera gebruik je als ik vragen mag Tom?
Gewoon met mijn telefoon gemaakt hoor.
Foto-Camera die ik heb is een hele simpele Nikon J1 waar de accu eigenlijk van vervangen moet worden.
En videdocam een simpel Sony videocammetje HDR-CX240.
 
Helaas vandaag een dode garnaal en ik vermoed de zwangere.
Zag 2 Anatome Helena er bovenop zitten en even later het levenzloze lege garnaal maar weg gehaald.
Vermoed dat de slakken de eitjes hebben leeg gezogen.
Jammer maar shit happens.
 
Ja jammer Tom maar inderdaad is dat iets wat erbij hoort en vaak heb je met nieuwe garnaaltjes wel enkele uitvallers. Hier gaat het bij de Crystal Blacks ook vaak met ups en downs.
 
Inmiddels weer een andere garnaal gespot met eitjes en daar hopen we dan maar het beste van.


Ze verzorgd ze i.i,g. wel goed zo te zien.
 
We zien nog steeds geen babygarnaaltjes.
Ik heb het idee dat er wat aan de Kh moet gebeuren.
Er zit Seiryu Rock in de bak en dat schijnt o.a. de Kh te verhogen.
Nu denk ik om een deel van het water te verversen met osmose, zou dat een goed idee zijn.
Zag ook heel licht wat draadalg maar wordt nu minder nu het licht 50% gedimd is.
 
Wat voor bodem gebruik je Tom want met een ph verlagende bodem is osmose beter.
Weet je zo hoe hoog de pg en de kh,gh zijn?
Zover ik zie heb je gewone crystal reds en geen hoge gradatie. Weet je ook op welke waterwaarden ze zijn gekweekt?
 
Wat voor bodem gebruik je Tom want met een ph verlagende bodem is osmose beter.
Weet je zo hoe hoog de pg en de kh,gh zijn?
Zover ik zie heb je gewone crystal reds en geen hoge gradatie. Weet je ook op welke waterwaarden ze zijn gekweekt?
Ik gebruik een Soilbodem, moet nakijken welk merk maar is wel Ph verlagend.
De waterwaardes zouden gelijk moeten zijn als bij de LFS want die zit op het zelfde waternet als ik.
Laatste meting
4-7-2023
Nitrate0
Nitrite0
Gh>7
KH6
pH6.6
 
Met zo n bodem zou ik wel met osmose werken want als je ververst met kraanwater dan is de bodem veel sneller uitgewerkt.
 
Btw, ik vindt de kh wel hoog want ik gebruik de Enviroment bodem en dan is de kh rond de 0-1.
 
Ga volgende week eens overleggen met de LFS (Maanvis, Dordrecht) wat hij er van denkt.
Is een prima kerel en heeft dezelfde instelling als ik, wanneer iets niet nodig is dan moet je het ook niet verkopen.
In mijn vak, 50 jaar verkoper geweest en het moeilijkste in de verkoop is NEE verkopen.
En waarom is dat zo moeilijk, de klant komt met een idee binnen en dan zegt de verkoper, kan je beter niet doen en uiteindelijk gaat de klant met een tevreden gevoel over de dan gedane aankoop naar huis.
Stel je voor, je bent op leeftijd en een kennis zegt dat je een boxspring moet kopen.
Kom je in de winkel en zegt die verkoper/ster dat je dat beter niet kan doen vanwege je leeftijd. :oopss:
Maar dat het verstandiger is om een deelbaar bed te kopen met een goede lattenbodem en matras. :r
Waarom dat is, wel een boxspring zijn eigenlijk 2 matrassen op elkaar en als je 's-ochtends op wil staan op oudere leeftijd (ben ervarings deskundige 76+) dan heb je geen steun, wel met een ledikant met een harde en stevige rand.
Dat is wat ik bedoel met NEE verkopen, je moet het wel durven natuurlijk. :DD
 
Wellicht zijn deze waarden goed voor je garnalen maar een ph verlagende bodem moet de waarden in de regel lager trekken.
Deze heb ik:

 
Zal eind van de middag eens kijken, moet zo met mijn vrouw naar de huisarts, ff spuit halen voor in haar linker arm waar een pees is afgescheurd, dan door naar de kapper.
Ik heb het druk :pp
 
De één na de ander is zwanger, of is het weer dezelfde.
Lastig te zien, zou makkelijker zijn als ze rugnummers hadden :cooll:

Deze zat er weer lekker voor, misschien niet ei-scherp maar wel de eitjes goed te zien.
Zo te zien kwam het mannetje nog even langs maar die kon gelijk weer vertrekken, zwanger is zwanger en dan geen polonaise.
 

Bijlagen

  • 20230706_121544.mp4
    275.6 MB

Terug
Bovenaan