Mijn Betta nestjes


Tja, daar had je eerst over na moeten denken,he. :D
Elk zijn/haar eigen kamer? :oops:

Begin alvast weckpotten te sparen.kopen. van 2 l. :stars:
 
grijnzz bertus ik heb een 30 2,5 ltr potten op voorraad en krijg er elke week gemiddeld 3 bij dus komt goed heb ook al ge�nformeerd bij diverse lfs en kan bij 4 ook al visjes kwijt dus denk dat dat wel goed komt

ik denk echt wel eerst na voordat ik iets doe
 
weet je bertus soms heb je op donkere dagen (die ik op het moment veel heb)
een lichtpuntje nodig op dit moment is het mijn kleine meid (12 jaar) en zijn het mijn visjes die me dat geven
 
echt wel bertus vooral de eerste maakt me suppertrots en het 2de geeft me een goed gevoel dat ik niet in alles machteloos sta
na ruim 2 jaar en 10 operaties die je moeder heeft ondergaan je vader geopereerd te zien worden omdat hij anders nog een week niet overleeft omdat een tumor zijn keel dicht drukt geeft grote impact, zeker als je vader nog geen week thuis is en je je moeder weer terug mag brengen naar het volgend ziekenhuis waar je te horen krijgt dat je net op tijd bent geweest omdat ook die het anders geen week meer gered had zijn dingen die hard aankomen vandaar dat ik mijn nestjes ook al erg vroeg in de uitgroeibakken heb moeten zetten
 
maar goed hier een paar foto's van een van mijn smurfjes ze zijn erg mooi geworden al zeg ik het zelf ik heb ook 4 mannetjes over mogen houden er zit niet 1 vrouwtje bij ze zijn van 1 januari dus nu 3 mnd oud

797615patty776_0_82_20150330_19.jpg


419633patty776_0_82_20150330_19.jpg


483387patty776_0_82_20150330_19.jpg
 
Leuk om te zien he :thumbs:. .
Ik denk dat ik de komende maand ook maar weer eens een nestje laat maken. Je steekt me weer aan Pat ;).
 
ik heb alleen de witte kunnen schieten met de camera de rest is wazig
ik begrijp alleen niet waar dat wit vandaan komt zal wel in de voorlijn gezeten hebben papa en mama zijn beide blauw

546276patty776_0_82_20150331_1819191.jpg
 
Ons nestje had juist allemaal witte lijfjes en er was maar 1 die net als die van jou verticale strepen had.
Zal zeker met de ouders en voorouders te maken hebben. Ach persoonlijk maakt de kleur me niet uit zolang ze maar gezond zijn.
 
Vast van voorouders, vaak weet je niet als je dieren bij de lfs koopt wat de achtergrond Is. Maar dan Is de verrassing des te groter. Het ziet er wel ook wat rood uit, wie weet nog wat redloss, dat zou kunnen en wie weet krijgt deze rood nog op het lijf, daar ziet het er meer naar uit!!
 
wat zou hier uit komen
[video]https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=AiuG0XYOgcQ[/video]
 
Groeit lekker Patty, ze gaan zeker net zo goed als je cory's. Hihihi bijna evengroot ;) Dumbo is recessief, zie niet direct grote vinnen, of heb ik het misschien mis. Die blauwe delta is ook erg mooi, ben benieuwd hoe hij wordt als hij ouder wordt.

( sorry nog commentaar op je geplaatste foto's)

Wat betreft je filmpje; kan hem niet afdraaien. Je mag de linkverwijzing van de site weglaten, als je alleen de link van YouTube neerzet kan je hem ook al afspelen. ;)
 
jessicapilon zei:
Die hebben zich snel voortgeplant zeg.
Vraag me af wat daar de oorzaak van is geweest Pat :D ;).

:smitten: misschien dat ze op mijn nachtkastje staan :smitten:

vandaag even de balans opgemaakt bij de cambarellus diminutus 10 exemplaren van ongeveer 1 cm en 20 exemplaren van 0,5 cm
 
Whahaha, ja ik geloof je direct hoor :D ;).
Mooi dat de kreeftjes het zo goed doen hoor.
 
Hihihihi op je nachtkastje lol, kijk maar uit dat je niet teveel jongen krijgt.
Mooi h� als alles evengoed zo lekker gaat in je bakken ;)
 
mijn vriend heeft op zijn nachtkastje een garnalen bak staan met vuurtjes en CR,s daar net ook even de balans opgemaakt daar hebben we een 25 jonge vuurtjes rondsnuffelen
 
Jij moest eens weten :p
snap alleen niet waarom die chineese danio's niets doen dan :p
 
mooi vandaag een 45 appelslakjes de deur uitgedaan in ruil 11 rasboras maculata en nog 3 paracheidoron simulance ik ben van mijn appelslakjes af en heb mijn visjes die ik er graag nog bij wou hebben.
Ik had al 7 simulance maar wou de groep vergroten naar 10 dat is nu gelukt, ook nog een garnalen netje erbij dit alles met gesloten portemonai.
Het nieuwe nestje appelslakken is alweer uit nu alleen nog groeien, ook kan ik bij deze winkel straks mijn cambarellus diminutus kwijt dus komt allemaal goed deze winkel geeft geen geld maar wil wel ruilen tegen goederen of andere dieren.
Zo wordt de hobby toch nog leuk om te doen.
Vanavond volgen de foto's.
heb ook nog enkele appelslakjes over dus mocht iemand intresse hebben stuur maar een PB
 
zoals beloofd de foto's
de bak
194691patty776_0_82_20150413_202057.jpg

nog een maal de bak
228258patty776_0_82_20150413_202101.jpg

de oudste babykreeftjes
699644patty776_0_82_20150413_202300.jpg

de jongste babykreeftjes
167795patty776_0_82_20150413_202758.jpg

appelslakje op zijn kop onder het mos
762551patty776_0_82_20150413_202203.jpg

vuurgarnaaltje geniet van de komkommer en daaronder hangt mamakreeft te eten van de komkommer is helaas niet te zien en krijg er geen duidelijke foto van
183527patty776_0_82_20150413_202118.jpg

en nog een paar vuurgarnaaltjes
326176patty776_0_82_20150413_202145.jpg
 
Best een mooie deal als je er spullen voor krijgt, zo mag ik me ook gelukkig prijzen. Wat gaat dat goed zeg, leuk die kleine kreeftjes te zien, maar hebben ze ook de grote van garnalen dan?? Want echt daar heb ik 0 komma 0 verstand van.
Mooi gezicht je bak zo met die potjes, mooie verstopplekjes
 
de ouders hebben de grote van een 2,5 a 3 cm een beetje qua japonicagarnaal, kun je je dan een voorstelling maken Jootje
ik zal kijken of ik een dezer dagen een foto kan maken van de ouders naast iets zodat je de grote kan inschatten
 
Dank je voor je duidelijke foto, het heeft veel duidelijk gemaakt en het zijn mooie diertjes. ;)
 
even een kleine update het gaat goed bij de dumbootjes zo goed dat er zelfs een al een schuimnest gebouwd heeft en iedereen die in de buurt komt wegjaagt mooi om te zien dat zo'n klein visje zuiver de streken van zijn pa heeft, ben benieuwd hoe hij eruit zal zien als hij straks volgroeid is
een van zijn zusjes vertoont al verticale strepen dus wat is wijsheid het mannetje solitair zetten of nog in de bak laten er wordt nog steeds alleen gedreigd

ook de crowntjes doen het goed sommige krijgen al een aardig formaatje de witte krijgen een blauwe gloed dus ben benieuwd of ze zo blijven
 

Terug
Bovenaan