Mascha&Ivo in Zuid-Amerika


Als ik dan zo naar de foto's van jullie kijk en dan naar mijn bak pff moet ik niet te vaak doen
 
*Even opscheppen*

Dit bakkie heeft gisteravond maar mooi de Debutanten"schouw" van de AV's van Zuid-Holland Noord gewonnen :D Die hadden we oprecht niet zien aankomen. Leuk dat zowel de leden van onze AV als die van de andere AV's onze bak schijnen te waarderen :)

- Mascha
 
Leuk hoor!!!
gaaf om ook te lezen hoe dat in zn werk gaat, tjah helaas zitten hier echt alleen maar stoffige oude mannetjes volgens mij hahahaha

Mooie foto's ook!
 
Heel mooi hoor. Maar wat een werk met 5 aquariums.
Een woonkamer vol mooie bakken?

Veel plezier ervan.
 
Gefeliciteerd! Echt een verrassing is het toch niet? ;)
 
Bedankt iedereen :D

Alvorens op de inhoudelijke opmerkingen in te gaan willen we eerst even iemand in het bijzonder een hart onder de riem steken:

mss zei:
Als ik dan zo naar de foto's van jullie kijk en dan naar mijn bak pff moet ik niet te vaak doen
Dat hebben wij dus als we onze rimboe vergelijken met die van Rene (Asgard): http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1497709

Maar we laten ons niet uit het veld slaan en dat moet jij ook niet! Leren van wat we zien, vragen waar we het niet weten, etc. En je weet ons te bereiken .. ;)

An Vrolijk zei:
Mooie foto's ook!
Credits komen voor wat betreft de schouw (link van Catweazle) volledig toe aan de distictvoorzitter!
We hebben het hem niet makkelijk gemaakt: rood(ish) water, enorme lading drijfplanten, vissen die Ivo's gezicht moesten aanschouwen...

Pla zei:
Maar wat een werk met 5 aquariums.
Ga ik een geheimpje verklappen: zo veel onderhoud hebben we eigenlijk niet aan al die bakken (zeker individueel bekeken, maar ook opgeteld valt het reuze mee)

Toegegeven, heeft ook grotendeels te maken met de keuze die we hebben gemaakt:
- in de Zuidoost-Azi� -, Zuid-Amerika -, en Sulawesi bak hebben de planten het maar te doen met wat ze voorgeschoteld krijgen door de bewoners. Mocht een plant weigeren daaraan mee te werken = enkeltje kliko.
- in de Rimboe en het West-Afrika bakje gaan minimale hoeveelheden plantenvoeding. Ook hier: dienstweigering = einde oefening.

Natuurlijk, de planten groeien niet hard.
Natuurlijk, dat beperkt ons in de keuze qua beplanting.

Elk voordeel heb ze nadeel, zei een Rotterdammer ooit.

In het verleden hebben we een prachtige Alternanthera rosaefolia gehad - volgens ons nog steeds een van de mooiste rode planten - maar dat lijkt nu niet meer haalbaar, om maar een voorbeeld te noemen.

Wekelijks (grote) waterwissels? Wekelijks plantenvoeding doseren? Wekelijks snoeien?
Nee dus, tenminste bij ons niet. Verwijzen we weer terug naar die keuze.

Jeppo zei:
Echt een verrassing is het toch niet? ;)
Toch waren we verrast. Want hoe beoordelen anderen het? In the end is het best een specifieke richting die we met deze bak hebben gekozen.
Wij hadden beiden een stemformulier en verrassend genoeg (of eigenlijk niet: 'soort zoekt soort') hadden we beiden dezelfde bakken (de Malawi van Aart Jan, het palu van Cor en de grote Z-A cichliden van Edwin) als hoogste beoordeeld.
 
Heb even heel het stuk gelezen en het ziet er erg leuk uit! Goed georganiseerd ook als ik het zo zie.
 
Nogmaals dank iedereen :)

De trofee.
Zelf vinden we het bijzonder jammer dat de bak zoals getoond op de schouw nog van ca. twee maanden terug is, omdat we zelf vinden dat hij er ondertussen weer wat beter bij staat.
Dat hadden we de aanwezigen twee weken geleden graag laten zien.

Ondertussen is de bak weer iets ge�volueerd. Van twee striks afgescheiden stapels is geen sprake meer, we hebben geprobeerd beide stapels een beetje in elkaar door te laten lopen:

2014-05-18-01_zps32c2b5fb.jpg
 
heb ik iets gemist? Ik zie opeens 2 ramirezi's zwemmen! mooi hoor!
 
visstisck, rechts onder waar de takken van rechts de takken van links raken, als je begrijpt wat ik bedoel ;-)
verder heel mooie bak hoor!
ik volg dit al een tijdje, maar ik heb geen tijd gehad om antwoord te geven
en ik hou van jullie foto's!!!!
 
Mooi hoor, zoveel hout heeft echt wel wat, mooi natuurlijk gerangschikt!!
 
Wederom bedankt iedereen :)

Inderdaad, we hebben er een M en V ramirezi bij gehaald, een dag of 10 geleden. Ik zeg het express op die manier omdat niet moet worden gedacht dat M en V bij elkaar zetten meteen ook een koppeltje is, die verwarring zie ik toch wel vaak (ook bij andere (dwerg)cichliden) terugkomen. Dat gezegd hebbende: M doet bijzonder hard zijn best voor V en vindt haar duidelijk lief en leuk. M is ook een best baasje, nu al de baas van de bak. De interactie tussen de Dicrossus en M ramirezi is bijzonder om te aanschouwen.

~ Ivo
 
Oh, nou zie ik het inderdaad. Leuk hoor.Houden de Dicrossus zich wel staande?
 
't Is af en toe even HAP van rami-man, maar er wordt niet serieus gejaagd en/of gevochten. Dat doen de dicrossus wel onderling :p Die kunnen ook behoorlijk fel zijn hoor.

- Mascha
 
Ziet er zeker mooi uit :thumbs: :D
Hoop dat mijn aquarium ook ooit nog eens zo mysterieus zal worden als de vallisneria aanlsaat :p
 
M. Ramirezi is toch wel een prachtig visje...... maar als ik alles wat ik mooi vind zou willen laten zwemmen kan ik net zo goed mijn benedenverdieping onder water zetten.

Jullie bak staat er in ieder geval weer heel mooi bij.
 

Terug
Bovenaan