Lido 120 van Trotsemammie


Wat waarschijnlijk niemand had verwacht en ik zekers niet was dat er toch nog een update komt vd Lido....omdat deze al 2 weken leeg staat.

Maar het heeft een positieve wending:

De afgelopen weken was het mij al opgevallen dat mijn dochter opvallend veel interesse toonde in mijn aquarium en de vissen en dan vooral de black molly daar is ze helemaal weg van.
Ze wilt helpen voeren, stelt veel vragen en kan lange tijd naar de bak kijken.
Ik ben dus bang dat ik het aquarium virus aan haar heb overgedragen en dat het niet meer te genezen is.

Nou was ik laatst de laatste stukjes vd Lido aan het schoonmaken en ik wilde er net foto's van maken om hem op een verkoop hoek te zetten toen het hoge woord er uit kwam: mama, mag ik een eigen aquarium op mijn kamer....hmmmm lang over nagedacht maar toch accoord gegaan:

De Lido staat nu dus op haar kamer....en blij dat ze is!!! Die smile is niet van haar gezicht te slaan.

Hij is nog wat kaal, paar stekjes valisneria en een bosje zuurstof plantjes.
En uiteraard een leuk decoratie ding want hé het is wel een kind he hahahaha hoe kitcheriger hoe beter.
Uiteraard komt er nog meer in.
Qua visjes worden het zeer waarschijnlijk black mollys en platy's (mijn molly krijgt ze als eerste. Op die is ze helemaal verliefd. )
Het filter wat eerst op de Lido en daarna op de vision draaide draait nu weer op de lido, een goed ingedraaid filter.
Ze wil er uiteraard zsm visjes in.
Ze heeft zelf het grind gespoeld, meegeholpen de bak schoon te maken en is nu al niet weg te slaan bij de bak.
En voila.....een nieuwe update en uiteraard fotos van een compleet vernieuwde lido:

20180424_155152.jpg
20180424_155329.jpg
20180424_155650.jpg
20180424_155722.jpg
 
Dochter blij, mama blij win/win :D

Oh zekers!! Draaien er toch nog 2 bakken in huis!
Nooit gedacht dat manlief accoord zou gaan maar het was hij die volmondig ja zij en hij ging gisteren met haar plantjes en decoratie halen.

En ja...Ik vind het stiekem ook super leuk en hou alles goed in de gaten
 
  • Leuk
Waarderingen: Emke
Papa heeft dus maar even over zijn hartje gestreken ;) ach de glimlach van je kind is alles waard. Leuk om samen een hobby te hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: Emke
Dus het topic vd Lido blijft nog wel een tijdje ben ik bang hahaha.
Mijn dochter zij al: mam, ook foto's van mijn bak posten he hahahaha
 
En ja hoor, de vision 180 staat eindelijk in mijn huis.
Helaas kan ik weinig doen nu omdat we straks het grind gaan terug brengen naar de winkel maar ben al lang blij dat de bak nu hier staat.

Tien minuten voor we de bak gingen halen kreeg ik nog een appie van de vorige eigenaar dat hij ook de pomp volledig had schoon gemaakt.
Het is in principe alleen plug en play.Bekijk bijlage 247234 Bekijk bijlage 247235
Ooooo dezelfde als ik:)
Ben benieuwd naar de foto's
Groetjes Emke
 
Nu nog een eigen account voor je dochter, dan kan ze het fotoalbum overnemen:p

Leuk dat ze het aqua-virus ook te pakken heeft! Hopelijk langer dan een paar maand, mijn broertje wilde ook een bak, nou na een paar weken moest ik het overnemen...:juggle:;)
 
Nu nog een eigen account voor je dochter, dan kan ze het fotoalbum overnemen:p

Leuk dat ze het aqua-virus ook te pakken heeft! Hopelijk langer dan een paar maand, mijn broertje wilde ook een bak, nou na een paar weken moest ik het overnemen...:juggle:;)

Mijn dochter is pas 9 jaar. Weet niet wat de minimumleeftijd is voor een eigen account?
 
Mijn meisje kon en wilde echt niet wachten tot er vis in kan en ze is smoorverliefd op mijn black molly.
Ik had haar ook beloofd dat ze die mocht hebben.
Omdat ze 10x per dag vroeg wanneer we nu eindelijk visjes in haar bak gaan doen had ik gisteren haar beloofd dat we na het avondeten het water gingen testen en als het goed is dan kon de molly er al in.
Er draait een volledig ingedraaid filter op de bak, waardes waren goed dus mijn kind helemaal door het dolle heen want de black molly mocht in haar bak zwemmen. We hebben hem dus over gezet.
Nou die meid was niet meer haar kamer uit te slaan en bijna tegen de bak geplakt.
Ze heeft hem zelfs een naam gegeven: black beauty....hoe schattig is dat!
Nu gaat ze steeds even bij black beauty kijken zo lief!! De molly doet het goed en ik wil mijn meisje eigenlijk verrassen en straks 2 mollys er bij halen want ze vind het zo zielig dat hij helemaal alleen is haha. Ik ga ze straks halen en als ze uit school is en naar black beauty gaat kijken word ze compleet verrast dat er dan 3 in zitten.
Ook haal ik er nog wat zuurstof planten bij.

Ik denk dat ik mijn kind niet gelukkiger kan krijgen.

Even wat foto's van gisteravond, black beauty was net over gezet naar haar bak. Je ziet hem niet op de foto omdat hij bovenin zwemt maar ze was er niet bij weg te slaan

20180425_205549.jpg
20180425_205556.jpg
20180425_205606.jpg
 
goedemorgen ik vind dit leuk om te lezen ,bij ons was dit ook een virus .Ik ben al een beetje op leeftijd maar ik ben vroeger grootgeworden met aquariums thuis .Heb zelf ook al jaren een aquarium en een grote vijver ,en twee jongens die het virus ook al enige jaren hebben en aquariums houden .mooier kun je het niet hebben .
 
De bak was best wel kaal dus heb er wat zuurstof plantjes bij gekocht, en om dochterlief te verrassen als ze straks thuis komt uit school heb ik 2 black molly vrouwtjes gekocht omdat ze het zielig vind dat black beauty alleen zit haha
Op het filpmje zie je black beauty die zijn dames heeft ontdekt.
De bak zelf ziet er nu ook niet meer zo heel kaal uit.
Dit zijn de plantjes die ze laatst in de winkel ook zo mooi vond.

Ik weet zeker dat ze uit school vandaan meteen gaat kijken bij black beauty en krijgt dan de grote verrassing te zien...
Ik ben heel benieuwd naar haar reactie .

Op het filmpje zitten de dames in de bak en ontdekt black beauty dat hij niet meer alleen is.



20180426_140922.jpg
20180426_140942.jpg

20180426_141106.jpg

20180426_141121.jpg
 
Helaas kwam ze huilend uit school om dat ze gevallen was.
Ook had haar broer zich per ongeluk versproken.
Ze was wel blij verrast hoor en tussen de tranen door vond ze het echt leuk maar daar heb ik uiteraard geen foto's van gemaakt
 
En daar is dan de update:

Het gaat perfect met mijn dochters bak en de visjes.
Je kan merken dat black beauty (zoals ze het mannetje noemt) de aanwezigheid van 2 dames erg op prijs stelt.
Mijn dochter noemt de 2 vrouwtjes calimero en zwartje haha geweldig!!

Ik zal straks wat foto's posten. Nu eerst naar de tandarts
 
Ik wist niet wat ik zag vanmiddag.


Dochterlief is deze weekte logeren bij haar opa en oma in Hoofddorp omdat de kids deze week nog vakantie hebben en wij te werk moeten.
En voordat ze daar naartoe ging vroeg ze aan mij: mama, wil jij mijn visjes verzorgen als ik te logeren ga? En uiteraard doe ik dat met alle liefde en toewijding...
Ging ik dus vanmiddag haar black mollys: black beauty, Calimero en zwartje (zo heeft zij ze genoemd) voeren en wat zag ik???
BABY'S!!!! Wauw zo snel al!!.
Uiteraard foto's en filmpjes gemaakt en mijn meisje op de hoogte gebracht via Whatsapp
Ze is ongelooflijk blij en sprong een gat in de lucht.
Meteen belde ze me op, stelde veel vragen zoals: ben je bij de bevalling geweest:D
Weet je of calimero of zwartje de mamma is
Komen er nog meer kleintjes enz...
Zo lief, zorgzaam en betrokken is ze met haar visjes...
Helaas worden de kids zaterdag pas opgehaald..ze kan niet wachten haar babytjes te zien..

Uiteraard laat ik jullie mee genieten van deze pracht.
Ook gelijk foto's vd bak zoals hij nu is.

Sit down and enjoy:






Daar zit er een, tussen het waterpest...
20180509_200734.jpg

20180509_202520.jpg
20180509_201622.jpg
20180509_202455.jpg
20180509_201607.jpg
 
Dat was idd snel, gefeliciteerd:)

Dank je....Ik wist ook niet wat ik zag.
Ik las dat mollys ongeveer 4 weken dragend zijn en we hebben ze 2 weken dus moeten ze in de winkel al zwanger zijn geweest. Betekent dus dat black beauty niet de vader kan zijn. Maar geeft niks....dochter is door het dolle heen!!
 

Terug
Bovenaan