Lido 120 van Trotsemammie


Dat is heel erg leuk!

Pas wel op dat de kleintjes niet opgezogen worden. Het filterkorfje ziet er nl erg grof uit uit.
Klopt dat ook? Of lijkt het op de foto alleen zo.
 
Leuk voor je dochter, de eerste kleintjes :daisy:

Ja echt wel. Ze baalt er alleen van dat juist als zij te logeren is dat er dan kleintjes komen.
Erg leuk Thea en nu maar namen bedenken voor de kleintjes;)

Hahaha dat zij ze ook al: mam kan je ze uit elkaar halen? Dan geef ik hun ook namen haha dan kan ze aan de gang blijven.
Dat is heel erg leuk!

Pas wel op dat de kleintjes niet opgezogen worden. Het filterkorfje ziet er nl erg grof uit uit.
Klopt dat ook? Of lijkt het op de foto alleen zo.

Het is idd een vrij grof filter korfje. Het zal mij idd niks verbazen als er visjes in de pomp zitten.
Wat kan ik doen om te voorkomen dat ze opgezogen worden?
 
Ik weet wel wat namen voor jullie daar alvast. Blackie 1, Blackie 2, Blackie 3.............................:D:D
 
Ja echt wel. Ze baalt er alleen van dat juist als zij te logeren is dat er dan kleintjes komen.


Hahaha dat zij ze ook al: mam kan je ze uit elkaar halen? Dan geef ik hun ook namen haha dan kan ze aan de gang blijven.


Het is idd een vrij grof filter korfje. Het zal mij idd niks verbazen als er visjes in de pomp zitten.
Wat kan ik doen om te voorkomen dat ze opgezogen worden?

Ik zou er een stukje filterschuim op doen.
Je kunt dat uithollen zodat het korfje erin past. Of je heb ronde filterpatronen waar al een gat in zit.

Je kunt ook een Eheim voorfilter kopen, maar dat is een stukje duurder.
https://www.eheim.com/en_GB/products/accessories/installation_prefilter

Deze heb ik gemaakt om op mijn aanzuig te zetten als ik de filterkorf schoonmaak.

3AD9BA69-B152-47DC-8DB2-7F10DE9A8320.jpeg
 
Ik weet wel wat namen voor jullie daar alvast. Blackie 1, Blackie 2, Blackie 3.............................:D:D

Hahahaha ja idd. Daar zal het wel op neerkomen idd.

Ik zou er een stukje filterschuim op doen.
Je kunt dat uithollen zodat het korfje erin past. Of je heb ronde filterpatronen waar al een gat in zit.

Je kunt ook een Eheim voorfilter kopen, maar dat is een stukje duurder.
https://www.eheim.com/en_GB/products/accessories/installation_prefilter

Deze heb ik gemaakt om op mijn aanzuig te zetten als ik de filterkorf schoonmaak.

Bekijk bijlage 250292

En blijft dat gewoon zitten dan?
 
En ook de Lido draait goed. Op 1 plant na dan.
Dochterlief is er nog steeds heel blij mee.

 
Er zijn wat plantjes onderweg van leden van dit forum. Dan kan dat grasplantje er uit. Zonde dat die bruin word
 
Ik heb dat plantje ook een keer gehad en dat werd ook niks. De naam ben ik weer kwijt dus.
 
Als jij een dier zou inspreken in een of andere "Grote Dieren vrienden bos" filmpje, zou dat helemaal niet misstaan. Ik stel voor: de Wijze en lesgevend Uil. :)
 
Als jij een dier zou inspreken in een of andere "Grote Dieren vrienden bos" filmpje, zou dat helemaal niet misstaan. Ik stel voor: de Wijze en lesgevend Uil. :)

Whahaha ik vind mijn stem vreselijk om terug te horen! Echt een verschrikking. Denk niet dat ik ooit gevraagd zou worden om een stem in te spreken, en buiten dat stotter ik ook nog vaak
 
Gewoon een Youtube kanaal beginnen! Wen je vanzelf om je stem terug te horen :D :D ik luister nu uren naar mezelf! :juggle:

Maar wat een leuke bak! En wat een leuk visbestand, lekker rustig.
 
Gewoon een Youtube kanaal beginnen! Wen je vanzelf om je stem terug te horen :D :D ik luister nu uren naar mezelf! :juggle:

Maar wat een leuke bak! En wat een leuk visbestand, lekker rustig.

Whaaaaaa dan moeten anderen en ik ook tegen mijn eigen kop aankijken. Nee dank je.....wie weet ooit met mijn dochter maar dan mag zij de stem doen en dan mogen de mensen naar haar mooie koppie kijken.
 
Whaaaaaa dan moeten anderen en ik ook tegen mijn eigen kop aankijken. Nee dank je.....wie weet ooit met mijn dochter maar dan mag zij de stem doen en dan mogen de mensen naar haar mooie koppie kijken.

Hahahaha, Niet enthousiast? Joh, ik vind het geweldig, vandaag weer 3 uren naar mezelf zitten staren, leuk joh, op het gegeven moment erger ik me aan elk haartje op m'n hoofd :D :D :stom:
 
Hahahaha, Niet enthousiast? Joh, ik vind het geweldig, vandaag weer 3 uren naar mezelf zitten staren, leuk joh, op het gegeven moment erger ik me aan elk haartje op m'n hoofd :D :D :stom:

Maar ik vind dat jij het dan ook echt goed doet.
Ik zou waarschijnlijk vreselijk stotteren, niet goed weten wat ik moet zeggen enz. Met andere woorden ik durf dat niet zo goed. Zoiets laat ik liever aan professionals als jij over
 
Ik kan me dat goed voorstellen Thea en als ik ergens een hekel aan heb is het om mezelf te zien of te horen. Ik zou ook niet snel in het openbaar willen spreken.
Spiegels heb ik dan ook inmiddels allemaal weggehaald:D:D;)
 
Maar ik vind dat jij het dan ook echt goed doet.
Ik zou waarschijnlijk vreselijk stotteren, niet goed weten wat ik moet zeggen enz. Met andere woorden ik durf dat niet zo goed. Zoiets laat ik liever aan professionals als jij over

Pfff wat een woorden, professionals zoals ik... :) Dankje, ik doe m'n best ;)

Nouja, de planten gaan vandaag jou kant op.

Ik kan me dat goed voorstellen Thea en als ik ergens een hekel aan heb is het om mezelf te zien of te horen. Ik zou ook niet snel in het openbaar willen spreken.
Spiegels heb ik dan ook inmiddels allemaal weggehaald:D:D;)

Niet in het openbaar willen spreken, maar op vivarium met tientallen "vreemden" praten? :D
 
Pfff wat een woorden, professionals zoals ik... :) Dankje, ik doe m'n best ;)

Nouja, de planten gaan vandaag jou kant op.



Niet in het openbaar willen spreken, maar op vivarium met tientallen "vreemden" praten? :D

@Nickey ik bedoel dat niet verkeerd hoor. Maar jij doet dit al een tijd en ik vind jou echt goed hierin en daarom zij ik Professional. Ik kijk erg graag naar jouw filmpjes. Ga vooral zo door!

@jessicapilon dat is toch anders....Dan hoef je niet naar jezelf te kijken en luisteren.
Ik ontmoet graag mensen, maar het voelt voor mij gewoon vreemd om tegen een camera te ouwehoeren wetende dat over een tijdje iedereen naar je kijkt terwijl je het zelf niet door hebt
 
@Nickey ik bedoel dat niet verkeerd hoor. Maar jij doet dit al een tijd en ik vind jou echt goed hierin en daarom zij ik Professional. Ik kijk erg graag naar jouw filmpjes. Ga vooral zo door!

@jessicapilon dat is toch anders....Dan hoef je niet naar jezelf te kijken en luisteren.
Ik ontmoet graag mensen, maar het voelt voor mij gewoon vreemd om tegen een camera te ouwehoeren wetende dat over een tijdje iedereen naar je kijkt terwijl je het zelf niet door hebt

Ik vatte het ook niet verkeerd op hoor, juist als een (groot) compliment ;) dat soort complimenten hoor ik niet vaak, vandaar mijn andwoord ;)
Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds niet aan live streams ben gewend, dat vind ik zo'n raar idee, mensen die live naar mij zitten te kijken toewel ik naar een camera zit te staren :D
 
Gistermiddag thuis gekomen na 2 weken vakantie in Drenthe.
Mijn eigen bak stond er prima bij, helaas in de Lido 2 dode vissen.
Black Beauty is niet meer......ook 1 vd 3 victoria platy's heeft het leven verruild voor het eeuwige.

Nu was de tijdklok al niet goed en al die tijd heeft de verlichting uit gestaan blijkt nu.
Planten zijn ook verpieterd dus deze bak gaan we binnenkort eens goed aanpakken.
Daarna volgen er weer foto's.
 
Wat een rot manier van thuis komen. Hoop dat je dochter er niet te veel van onder de indruk is.

Benieuwd naar de "vernieuwde" bak.
 
Helaas, de Lido gaat definitief weg.
Na de zomervakantie nog een poging gedaan deze bak nog aan te pakken maar het lukte niet.
Totdat mijn dochter zelf zij: mama ik kan steeds niet slapen door het gebrom vd pomp en het gekletter van het water (er verdampte veel water waardoor het ging kletteren) ze ging steeds midden in de nacht water bijvullen zodat ze toch kon slapen (wij wisten van niks)
Maar haar visjes mochten niet weg dus ze stelde zelf voor om ze in mijn bak te doen zodat ze toch nog kan genieten van haar visjes.
We hebben samen haar bak leeg gemaakt en deze staat nu te koop.
 
Dat is erg jammer maar ik ben blij dat jullie samen een oplossing hebben gevonden.
 
Aan alle leuke dingen komt een einde, zoals ik al eerder vertelde zou de Lido weg gaan, deze is afgelopen week verkocht en opgehaald.
We hebben veel plezier gehad van deze bak maar het ging niet op mijn dochter haar kamer.
Ik zal dus in dit topic geen updates meer plaatsen.
Gelukkig hebben we de vision 180 nog en die gaat zekers niet weg!!
 
Soms is dat het beste om een bak weg te doen, helaas maar waar.

Nu heb je tenminste tijd over om je andere topic up te daten ;)
 

Terug
Bovenaan