Lido 120 van Trotsemammie


Daar wil ik toch nog even mijn gedachten over laten gaan.
De bak word verkocht kompleet met meubel maar ik ga het meubel niet gebruiken omdat ik daar geen plek voor heb.
Daarbij is de bak niet beplant en er zit amper vis in.
Dit is uiteraard geen ramp maar ik ga wel proberen wat van de prijs af te krijgen daar de bak niet gratis is.
Wel zit er een mooie pomp bij wat op de eerder geplaatste foto's te zien is.
Mochten er idd zulke krassen op zitten, zou ik dit zeker mee laten wegen. Afhankelijk van of het je stoort of niet
 
Even een update over de vision 180.
Die bak word op dit moment leeg gehaald en schoon gemaakt voordat hij hier heen komt.
Scheelt voor mij echt ontzettend veel werk
Er zitten idd wat krassen op en dat is jammer maar het is niet anders.
Ik kreeg zojuist een Whatsapp van die vriend dat hij de vissen er uit heeft en die gaan we zo ophalen.
Die kunnen tijdelijk in de Lido.
Word vervolgd.
Uiteraard maak ik een nieuw album aan als de bak Hier is
 
Spannend Thea.
 
Spannend! Als de prijs goed is en je stoort je er zelf weinig aan lekker gaan genieten!
 
Leuk klusje weer Thea en alvast veel plezier met deze bak.
 
Leuk klusje weer Thea en alvast veel plezier met deze bak.

Het word zeker een mooi klusje.
Toch meer mogelijkheden met 180 liter dan met 120.
Het word wel weer gewoon een gezelschap bak omdat ik dat toch het leukst vind
 
Plaats je de link dan wel even ook hier, zou fijn zijn :D :foto: Succes :thumbs:
 
Plaats je de link dan wel even ook hier, zou fijn zijn :D :foto: Succes :thumbs:

Doe ik zekers.

Ik heb zojuist de visjes opgehaald.

3 neon tetras
1 albino corydoras
1 black molly
En 1 algen eter (Ik ben bang een pleco, hij is behoorlijk groot.)

20180325_130632.jpg
20180325_130643.jpg
[ATTACH
 
De bak komt zeer waarschijnlijk aankomende weekend. Hij is er nog druk mee bezig om hem leeg te halen
 
Kan me zo voorstellen dat die kast ook de vorm van de bak heeft en dan heb je niet veel aan zonder een vision.
 
Kan me zo voorstellen dat die kast ook de vorm van de bak heeft en dan heb je niet veel aan zonder een vision.

Daar kan je nog wel eens gelijk in hebben.
We zien het wel en anders komt de bak gewoon op de dressoir kast te staan.

Kan iemand mij vertellen of de algeneter een pleco is of een ancistrus
 
Ik kreeg zojuist een app van die vriend dat de bak is leeg gehaald, staat nu in zijn achtertuin en hij gaat hem deze week schoon poetsen

IMG-20180325-WA0005.jpg
 
Zou je hem niet liever zelf schoonmaken? Denk dat je zelf misschien iets voorzichtiger bent ivm krassen.
 
Okee dank je wel.
Nu zij de vorige eigenaar dat die Pimelodus pictus kleine visjes at.
Op Google las ik dat ze vredelievend zijn.
Wat is jullie ervaring met deze vis?

Ik moest wel lachen toen ik je foto zag, want ook ik heb er eentje gehad. Ondanks hij is een 120cm bak zat werd hij uiteindelijk erg agressief en viel letterlijk iedereen aan. Ik hoop dat hij bij jou leuker blijft.
 
Zou je hem niet liever zelf schoonmaken? Denk dat je zelf misschien iets voorzichtiger bent ivm krassen.

Nee hoor. Ik kreeg keurig een berichtje vandaag dat hij helemaal schoon en lek vrij is.
Als de bak hier is hoef ik hem alleen nog maar in te richten en te vullen
IMG-20180326-WA0003.jpg
IMG-20180326-WA0002.jpg
IMG-20180326-WA0004.jpg
IMG-20180326-WA0001.jpg
IMG-20180326-WA0000.jpg
 
Beter! Snel ophalen en aan de slag dus :D Succes alvast :thumbs:
 
Mooie bak Thea.

Dank je. Ik heb er ook echt zin in als de bak er is.

Ik moest wel lachen toen ik je foto zag, want ook ik heb er eentje gehad. Ondanks hij is een 120cm bak zat werd hij uiteindelijk erg agressief en viel letterlijk iedereen aan. Ik hoop dat hij bij jou leuker blijft.

Dat zal ik nooit weten, daar heb ik al lang al een nieuw baasje voor gevonden
 
Leuke bak, ben met zo eentje begonnen. :) Zou persoonlijk zelf ook de bak nog schoonmaken, ieder geval goed spoelen.
 
Er zijn volgens mij weinig verkopers die een bak zo goed schoonmaken voor een koper dus dat is erg netjes:thumbs:
 
Gaaf hoor Thea en beter dat het binnenfilter er al uit is!

Dat is zeker beter.
Die had hij er al uit gehaald toen hij de bak nog in gebruik had.
Er zit een khristal profi buiternfilter bij.

Er zijn volgens mij weinig verkopers die een bak zo goed schoonmaken voor een koper dus dat is erg netjes:thumbs:

Dat is zeker netjes en scheelt mij ontzettend veel werk.
En deze verkoper is een hele goede vriend van mij .
Ik denk dat hij het anders zeker niet gedaan had
 
Dat is zeker beter.
Die had hij er al uit gehaald toen hij de bak nog in gebruik had.
Er zit een khristal profi buiternfilter bij.



Dat is zeker netjes en scheelt mij ontzettend veel werk.
En deze verkoper is een hele goede vriend van mij .
Ik denk dat hij het anders zeker niet gedaan had
Weer geluk! Dan zal hij het ook wel voorzichtig doen lijkt mii!
 
Ik zou in de nieuwe bak graag een zwarte bodem willen. Ik heb nog nooit zwart gehad en dit lijkt mij erg mooi.
Welk zwart grind of zand zou het beste zijn?
Ik heb corydoras dus het moet niet scherp zijn.
 
Ik heb hier grind van dennerle in de bak. Op zich goed genoeg voor corydoras, maar heb er ook een zandstrand bij waar ik op voer. Dit omdat de vissen toch ook zand door de kieuwen spoelen en het hier er zo uithalen
 
Ik zou in de nieuwe bak graag een zwarte bodem willen. Ik heb nog nooit zwart gehad en dit lijkt mij erg mooi.
Welk zwart grind of zand zou het beste zijn?
Ik heb corydoras dus het moet niet scherp zijn.
Kijk in mijn Trofis bak. Ik heb het zwarte zand van Hornbach erin en ook corydoras.Zand is 0,4~0,8mm.
 
Kijk in mijn Trofis bak. Ik heb het zwarte zand van Hornbach erin en ook corydoras.Zand is 0,4~0,8mm.

Wauw wat een mooi spul is dat zand zeg.
Dat zou zekers een optie zijn.
Een hornbach zit hier niet echt in de buurt maar we rijden wel eens langs een hornbach aan de snelweg als we naar mijn schoonfamilie in hoofddorp gaan dus Ik denk dat we dat snel weer gaan doen.
Ligt dat spul op de dierenafdeling?
 
Ja daar kun je het vinden, bij de aquarium spullen. Aqua color sand heet het. Zal even kijken er zwerf wel ene foto op het forum van de verpakking. Het is niet echt goedkoop, maar als je Dennerle zou kiezen is dat ook niet echt goedkoop. Uit mijn hoofd dacht ik €8,95 per 5kg voor het aqua color sand.

[Edit] foto gevonden door Seabait eerder geplaatst;

2013-08-15152546_zpsa07e1dbf-jpg.jpg
 

Terug
Bovenaan