Jessie's sluierbak 120x40x61 aquatlantis splendid 120


Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je ook al eens bij bol.com of coolbleu enz gekeken voor zo'n camera?
Als ik even google zie ik er een heleboel,ook veel goedkoper dan die gopro van 1000euro.
Maar weet natuurlijk ook niet als het iets is.
De tijd gaat idd snel,voor je het weet ben je naar je sluiers aan het kijken :)
Bij mij lijken de foto's ook altijd veel lichter dan het in werkelijkheid is,
volgens mij komt dat door die lichtere achterwand
 
Heb je ook al eens bij bol.com of coolbleu enz gekeken voor zo'n camera?
Als ik even google zie ik er een heleboel,ook veel goedkoper dan die gopro van 1000euro.
Maar weet natuurlijk ook niet als het iets is.
De tijd gaat idd snel,voor je het weet ben je naar je sluiers aan het kijken :)
Bij mij lijken de foto's ook altijd veel lichter dan het in werkelijkheid is,
volgens mij komt dat door die lichtere achterwand
Ik zal een theezakje in de bak gaan hangen Marc want dan is dat probleem opgelost en anders een schepje van mn oploskoffie:ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Nog steeds geen amoniak. We hebben dagen geleden wel een goed draaiende filter gebruikt aan bacteriƫn wat er uit kwam en dat in me aquarium gegooid. Ook gooien we elke dag wat voer in het aquarium. Zou het kunnen dat er al nitriet te meten is.
 

Bijlagen

  • IMG_20230208_173121710.jpg
    IMG_20230208_173121710.jpg
    98.6 KB · Weergaven: 54
Zo een lichte achterwand kan ook gaan vervelen, het leeft gewoon niet en blijft er statisch uitzienšŸ˜‚šŸ¤£
Ach we hebben al jaren eenzelfde in de woonkamer in de Fusion 120 en het verveeld me nog steeds niet Edwin. Ik denk dat het vervelen wat je benoemd voor elke achterwand kan spelen.
We nemen al bijvoorbaad geen achterwand in de bak ivm onderhoud en algen die je daar vaak snel op krijgt. In de 11 jaar dat ik bakken heb heb ik steeds dit soort posters gebruikt.
 
Zo een lichte achterwand kan ook gaan vervelen, het leeft gewoon niet en blijft er statisch uitzienšŸ˜‚šŸ¤£
Ik heb dezelfde achterwand,
vind hem nog steeds mooi maar als ik nog eens opnieuw moest beginnen zou ik ook voor donkerder gaan.
 
Zo een lichte achterwand kan ook gaan vervelen, het leeft gewoon niet en blijft er statisch uitzienšŸ˜‚šŸ¤£
Vind ik niet genoeg planten die nog lekker gaan groeien. En zwart is ook maar zwart.
 
Tja, jij hebt nou ook niet echt de reputatie dat je een goede smaak hebt Marc:DD:pp
Nee maar ik heb zwart grind in mijn bak,
en als de vissen over het grind zwemmen vind ik dat hun kleuren veel mooier en intenser lijken,
dan als ze voor de lichtere achterwand zwemmen,
alleen daarom zou ik de achterwand donkerder willen.
Maar ja,dan moet je weer een lichtere bodem nemen,
anders word alles weer te donker,
dan zie je de kleur van de vissen weer minder goed als ze over de bodem zwemmen,
en zo zal het wel altijd iets zijn he ;)
 
Anders reflecteert het licht via de bodem en de wanden en zie je zo nimmer de werkelijke schoonheid vd vis, zo is het gewoon veel aangenamer te aanschouwen met een donkere achtergrond.
 
Nee maar ik heb zwart grind in mijn bak,
en als de vissen over het grind zwemmen vind ik dat hun kleuren veel mooier en intenser lijken,
dan als ze voor de lichtere achterwand zwemmen,
alleen daarom zou ik de achterwand donkerder willen.
Maar ja,dan moet je weer een lichtere bodem nemen,
anders word alles weer te donker,
dan zie je de kleur van de vissen weer minder goed als ze over de bodem zwemmen,
en zo zal het wel altijd iets zijn he ;)
Ja dat van de combi ben ik met je eens en daarom heeft Jes een bruine genomen omdat zwart wat te donker werd vond ze. Bruin is ook weereens wat anders dan zwart. Ik vindt het wel een leuke kleur en beter dan de blauwe die er ook lag:DD
 
Heb je ook al eens bij bol.com of coolbleu enz gekeken voor zo'n camera?
Als ik even google zie ik er een heleboel,ook veel goedkoper dan die gopro van 1000euro.
Maar weet natuurlijk ook niet als het iets is.
De tijd gaat idd snel,voor je het weet ben je naar je sluiers aan het kijken :)
Bij mij lijken de foto's ook altijd veel lichter dan het in werkelijkheid is,
volgens mij komt dat door die lichtere achterwand
Ik ga weer eens opnieuw kijken misschien ben ik wel net zoals mijn bak pietje precies waar John zich af en toe heerlijk om kan ergeren. Het moet namelijk een camera zijn die ik vast kan maken op het glas dat die in ieder geval blijft hangen in de bak en ook te bedienen is via een app.šŸ«£ Vind al die moeilijke eisen maar eensšŸ˜…šŸ™„
 
Laat de sluiers maar komen er zat een super mooie goudkleurige leeuwenkop. Had deze zo meegenomen als het kon. Heb 2 bassleer meegenomen Green en Regular. En een gravel cleaner L
 

Bijlagen

  • IMG_20230210_154607245_HDR.jpg
    IMG_20230210_154607245_HDR.jpg
    145.4 KB · Weergaven: 56
  • IMG_20230210_154440845_HDR.jpg
    IMG_20230210_154440845_HDR.jpg
    159.2 KB · Weergaven: 60
Ook had ik nog Heteranthera zosterifolia sterrenkruid gekocht hopelijk slaat dat mooi aan lijkt me een leuk plantje. Zal straks als ik ze erin heb staan wat foto's plaatsen.
 
Water af hevelen gaat redelijk snel met die gravelcleaner,
ik gebruik die ook al een hele tijd.
Met 2 gaat dat wel iets gemakkelijker dan alleen,
dat slangetje wil nog al eens uit de emmer springen ;)
 
Water af hevelen gaat redelijk snel met die gravelcleaner,
ik gebruik die ook al een hele tijd.
Met 2 gaat dat wel iets gemakkelijker dan alleen,
dat slangetje wil nog al eens uit de emmer springen ;)
Ik zat te denken om de slang vast te zetten in de emmer met een klem. Maar ben er verdacht op.šŸ‘
 
Ik zat te denken om de slang vast te zetten in de emmer met een klem. Maar ben er verdacht op.šŸ‘
Voor mij zou de slang vastzetten met een klemmetje niet werken,
ik zet telkens 3 a 4 emmers naast mekaar en dan begin ik en hevel ik ze allemaal vol.
Als je zegt ik hevel maar 1 emmer af dan is dat wel ideaal als je het slangetje kan vastzetten.
 
De 1ste gravelcleaner heeft het bijna een jaar (wekelijks gebruik) volgehouden en toen deed hij het niet meer.
Heb ik gewoon opnieuw dezelfde gekocht.
 
De 1ste gravelcleaner heeft het bijna een jaar (wekelijks gebruik) volgehouden en toen deed hij het niet meer.
Heb ik gewoon opnieuw dezelfde gekocht.
We gaan het zien hoe deze het gaat doen. De sterrenkruid Heteranthera zosterifolia staat er nog een beetje zielig bij maar dat is over een paar dagen heel anders weer.
 

Bijlagen

  • 16760505562105976421931952343038.jpg
    16760505562105976421931952343038.jpg
    309.1 KB · Weergaven: 68
We gaan het zien hoe deze het gaat doen. De sterrenkruid Heteranthera zosterifolia staat er nog een beetje zielig bij maar dat is over een paar dagen heel anders weer.
Ja hij moet even recht trekken maar morgenvroeg ziet dit er al heel anders uit.
 
Zou de bassleer voeding gaan ruilen. Zijn veel meldingen van sluiers die obstipatie van krijgen en gaan drijven al dan niet op de kop. Volgens mij weet @Erikdebrabander er meer van.

Beter Hikari of vitalis goldvis pellets.
 
Zou de bassleer voeding gaan ruilen. Zijn veel meldingen van sluiers die obstipatie van krijgen en gaan drijven al dan niet op de kop. Volgens mij weet @Erikdebrabander er meer van.

Beter Hikari of vitalis goldvis pellets.
Ik week het eerst voor voordat ik het voer geef ik dacht alleen als je oppervlakte voer gaf door lucht wat ze dan binnen krijgen. Ik zal eens verder kijken en nog wat varianten kopen dan kan ik kijken wat het beste bevalt hikari was ik ook van plan om nog te kopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik week het eerst voor voordat ik het voer geef ik dacht alleen als je oppervlakte voer gaf door lucht wat ze dan binnen krijgen. Ik zal eens verder kijken en nog wat varianten kopen dan kan ik kijken wat het beste bevalt hikari was ik ook van plan om nog te kopen.
Zag trouwens dat Frits Kuiper onze lfs ook Vitalis in het assortiment heeft maar dan voor zeewater maar misschien kan hij ook voer voor goldfish bestellen.
 
Ik week het eerst voor voordat ik het voer geef ik dacht alleen als je oppervlakte voer gaf door lucht wat ze dan binnen krijgen. Ik zal eens verder kijken en nog wat varianten kopen dan kan ik kijken wat het beste bevalt hikari was ik ook van plan om nog te kopen.

Gaat om de ingedrienten van het voer waardoor ze onstabiel worden. Ik heb bassleer ook gebruikt en paar weken erna een ryukin scheef en nooit meer goed gekomen. Nu durf ik niet hard het voer de schuld te geven maar er zijn veel meldingen over geweest op een ander forum. Ik meen dat het met het proteine gehalte te maken had maar weet niet meer zeker is al tijd geleden.

Weken of niet maakt in dit geval niet uit. Drijvend voer moet niet z on probleem wezen. Luchthappen doen ze toch wel, de ene meer
dan de ander. Artemia vinden ze ook erg lekker en leuk om te zien beetje stuntelig jaag gedrag. Ook doperweten in het menu gaan opnemen.
 
Gaat om de ingedrienten van het voer waardoor ze onstabiel worden. Ik heb bassleer ook gebruikt en paar weken erna een ryukin scheef en nooit meer goed gekomen. Nu durf ik niet hard het voer de schuld te geven maar er zijn veel meldingen over geweest op een ander forum. Ik meen dat het met het proteine gehalte te maken had maar weet niet meer zeker is al tijd geleden.

Weken of niet maakt in dit geval niet uit. Drijvend voer moet niet z on probleem wezen. Luchthappen doen ze toch wel, de ene meer
dan de ander. Artemia vinden ze ook erg lekker en leuk om te zien beetje stuntelig jaag gedrag. Ook doperweten in het menu gaan opnemen.
Ik wil zo i zo een zakje doperwten en broccoli in de vriezer ik wil 2 keer per week levend voer geven en ook tussendoor wat broccoli sla komkommer. Vitalis goldfish wil ik ook gaan geven. Er zijn behoorlijk wat sluierstaart hobbyisten die bassleer geven zonder problemen ook verkopers. Het is lastig om het te wijten aan bassleer voer ik heb ook contact met een hobbyist die zo nu en dan jonge sluiers kweekt en ook bassleer voert al een aantal jaren en geen last heeft of dat er wat mis is met de sluiers. Ik wil het zo i zo niet alleen gaan geven ik wil het afwisselen met ook andere merken als hikari en Vitalis goldfish. En ik wil ook gelfood maken en invriezen. Maar alles moet je ontdekken en kijken hoe het bevalt
 
Eindelijk een goed filmpje van 1 van de mooie witte slakken kunnen maken. Daarnaast slaat de valisneria ook aan een aantal mooie nieuwe plantjes en bladeren. Ook zit er momenteel wat bruinalg in de bak op de anubias Barteri.
 

Bijlagen

  • VID_20230213_201645919.mp4
    15.9 MB
  • IMG_20230213_201438884.jpg
    IMG_20230213_201438884.jpg
    314.4 KB · Weergaven: 57
  • IMG_20230213_201453790.jpg
    IMG_20230213_201453790.jpg
    288.3 KB · Weergaven: 61
Bassleer kan inderdaad problemen geven. Het is ontwikkeld om vissen na transport een boost te geven om ze sneller bij de groothandel te kunnen verhandelen. Op de lange termijn kan een eenzeidig dieet (je moet zelf gaan mengen) problemen geven.
Bij mij raakten enkelen door opstipatie in onbalans. Zou ook nog kunnen dat de lever te snel vervet waardoor het lang kan duren om weer te herstellen met goed voer of het kan blijvend blijven.
De basleer heb ik toen allemaal in de pedaalemmer gegooid en nu uitsluitend voer van FGS voor sluiers. Goedkoop voer zit meer zetmeel in wat je water en filter meer belast.
Sluiers kunnen wel alles eten maar het voer van een LFS werdt afgeraden. Ook Hikari schijnt daaronder te vallen maar heb daar geen ervaring mee.

Helaas een "ervaringsdeskundige"...

Ook heb ik gemerkt dat sluiers slecht tegen chloor kunnen en dat de waterwaarden moeten kloppen. Als dit niet klopt kan ook hun weerstand afnemen en plots overvallen worden door parasieten.
Dus een keer je waterwaarden bij de LFS testen en desnoods corrigeren is niet verkeerd.
Alles bij elkaar toch wel opletten.

leuk draadje!:petjeaf:
 
Bassleer kan inderdaad problemen geven. Het is ontwikkeld om vissen na transport een boost te geven om ze sneller bij de groothandel te kunnen verhandelen. Op de lange termijn kan een eenzeidig dieet (je moet zelf gaan mengen) problemen geven.
Bij mij raakten enkelen door opstipatie in onbalans. Zou ook nog kunnen dat de lever te snel vervet waardoor het lang kan duren om weer te herstellen met goed voer of het kan blijvend blijven.
De basleer heb ik toen allemaal in de pedaalemmer gegooid en nu uitsluitend voer van FGS voor sluiers. Goedkoop voer zit meer zetmeel in wat je water en filter meer belast.
Sluiers kunnen wel alles eten maar het voer van een LFS werdt afgeraden. Ook Hikari schijnt daaronder te vallen maar heb daar geen ervaring mee.

Helaas een "ervaringsdeskundige"...

Ook heb ik gemerkt dat sluiers slecht tegen chloor kunnen en dat de waterwaarden moeten kloppen. Als dit niet klopt kan ook hun weerstand afnemen en plots overvallen worden door parasieten.
Dus een keer je waterwaarden bij de LFS testen en desnoods corrigeren is niet verkeerd.
Alles bij elkaar toch wel opletten.

leuk draadje!:petjeaf:
Ik was zo i zo niet van plan om alleen bassleer te gaan geven daarnaast wil ik ook gelfood en Vitalis Goldfish Pellets 1.5 mm gaan geven.en diepvries voer en wat groente tussendoor.
 
maar dan nog... de lever zal problemen krijgen die moelijk tot niet te verhelpen zijn. Daarom is een sluier bij ichelle niet hersteld van onbalans...
De intentie is super goed, maar de bassleer is echt maar voor een korte boost. Ook op youtube zegt Bassleer het zelf mbt ontwikkeling van zijn voer.
 
Was vanmiddag even bij de petsplace en wauw wat zitten er leuke sluiers. De Lionhead kon ik bijna niet laten zitten wauw wat een kleuren en ook de Ranchu de calico met 2 verschillende kleuren ogen. Wauw helaas zat de Lionhead in een bak met 1 andere lionhead die ik zelf niet mooi van bouw vind als er meer in de bak zaten dan had ik er misschien nog 1 bij kunnen uitkiezen wil er namelijk 2 of 3 uit 1 bak wegens kruisbesmetting. Maar ga morgen even terug vragen of ze nog meer kunnen bestellen van de Lionhead. want vind deze wel super nice.
 

Bijlagen

  • VID_20230214_143006262.mp4
    38.7 MB
  • VID_20230214_142837854.mp4
    25.9 MB
  • VID_20230214_142626654.mp4
    38.2 MB
  • VID_20230214_143229093.mp4
    44.2 MB
wil er namelijk 2 of 3 uit 1 bak wegens kruisbesmetting.
Als de bakken het filter delen maakt het helemaal niks uit of de vissen uit dezelfde bak komen of niet. Dat geldt ook voor een netje dat van de ene in de andere bak gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan