Jessie's sluierbak 120x40x61 aquatlantis splendid 120


Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb even een kleine superfish filter erin hangen voor de troebelheid en fijnstof ik merk al wel verschil in helderheid. Heb er filter watten erin gestouwd. Zit al redelijk wat vuil in.
Dat werkt idd meestal wel goed en snel tegen zweefvuil ^^
 
Omdat het in de bodem oplost.
5 min. Staat voor onder de douche staan of voor andere dingen die veels te lang kunnen duren.
Op het potje staat dat meermaals per dag voor enkele of een paar min. Gevoerd moet worden en mijns inziens zijn dat dan 2 minuten het voer zinkt dan maar hoeft de bodem niet te bereiken, alles in de buiken.
Deze bodem die ik hier nog Bekijk bijlage 356804 in de garnalenbak heb lijkt erop, daar kan heel veel onverteerd materiaal in ophopen door de losse structuur en ik zie dat je bodemlaag meer dan ruimschoots is daar kan zich dus veel in opeenstapelen.
Nou met een😀en de beste bedoelingen, als je ooit bij de arena moet wezen dan kun je john bij mij laten.
Niet als je voer korrels groter zijn dan het Zand en tenslotte zijn sluierstaarten vissen die graag grondelen dus is het juist de bedoeling dat ze wat te zoeken hebben op de bodem. Zolang het maar niet uren blijft liggen en dat gebeurd niet met deze bulldozers.😀 En ik hevel elke dag wat water af en ook ga ik dan over de bodem om het meeste viezigheid weg te zuigen. Dus ophoping van stoffen heb ik echt niet.
 
Deze bodem die ik hier nog
Die is vrij grof en deze bodem is 0,4-0,8 mm en het voer is veel grover en zakt er niet in weg Edwin. Daarbij hebben ze het vrij snel op dus daar krijgt het ook de kans niet voor. Ze grondelen de hele dag over en door de bodem dus er blijft niets liggen.
 
Als, maar als je bodem nou halveren zou , komt er toch meer zweefspul het daadwerkelijke filter in en denk ik niet dat de vissen de bodem gaan torpederen.
 
Hevelt elke dag water af/er blijft niets liggen.
Willen jullie mij nog gekker maken😎
 

Bijlagen

  • 20230222_131105.mp4
    92.9 MB
Hevelt elke dag water af/er blijft niets liggen.
Willen jullie mij nog gekker maken😎
Sluiers horen juist als gedrag te grondelen dat is natuurlijk gedrag voor de sluiers en goudvissen. En een aquarium zonder bodem is niet natuurlijk niet voor de vissen in ieder geval. Dus neem van mij nou maar aan ga op google kijken overal staat dat grondelen natuurlijk gedrag is voor sluiers en goudvissen. En aangezien je ze zelf ook hebt wil je lijkt me toch ze wel zo natuurlijk mogelijk houden.
 
Ja maar de bodem kan veel dunner.
Er ligt voor waar nauwelijks planten staan weinig zand. Nog onder de sierstrip van de bak. Achter meer omdat de planten er goed stevig in moeten staan.
 
Die planten kun je ook met wat mooie kiezels beschermen.
Wanneer zijn jullie in de buurt?
Kom maar langs!
Ajaxiet toch?
 
Die planten kun je ook met wat mooie kiezels beschermen.
Wanneer zijn jullie in de buurt?
Kom maar langs!
Ajaxiet toch?
Kiezels stenen zijn gevaarlijk sluiers zijn lomp en onbenullig. Ik heb 3 kleine vlakke stenen 2 bekleed met mos. En daarnaast 1 met anubias nana. Je moet niet stapels stenen gaan stapelen gevaarlijk en het hoopt vuil op helemaal met sluiers. In een tropische bak zou het kunnen.
Maar niet met sluiers die dik 20 tot 30 cm worden en regelmatig achter elkaar aan jagen het hoeft maar 1 keer goed mis te gaan.
 
Kiezels stenen zijn gevaarlijk sluiers zijn lomp en onbenullig. Ik heb 3 kleine vlakke stenen 2 bekleed met mos. En daarnaast 1 met anubias nana. Je moet niet stapels stenen gaan stapelen gevaarlijk en het hoopt vuil op helemaal met sluiers. In een tropische bak zou het kunnen.
Maar niet met sluiers die dik 20 tot 30 cm worden en regelmatig achter elkaar aan jagen het hoeft maar 1 keer goed mis te gaan.

1677084509006676554510.jpgzolichtjes opstapelen dat ze de worteltjes niet weten uittewroeten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het leidt vast nergens heen maar zonder bodem zou het best gekund hebben,
1677085271327471254491.jpg

Ik vind me nieuwe sluierstaartjes regelrechte mest en co2 producentjes.
Die kunnen toch nimmer verstrikt raken tussen zo weinig kiezelstenen.
 

Bijlagen

  • 20230222_180648.mp4
    51.5 MB
Het leidt vast nergens heen maar zonder bodem zou het best gekund hebben,Bekijk bijlage 356820
Ik vind me nieuwe sluierstaartjes regelrechte mest en co2 producentjes.
Die kunnen toch nimmer verstrikt raken tussen zo weinig kiezelstenen.
Helemaal top dat het voor jou werkt. Ik ga geen risico lopen op een ongeluk dat er een Kiezel valt op de staart van de oranda en dat de staart beschadigd. Ik ga dat risico niet lopen. Jij hebt ook geen vis met een lange staart als mijn oranda. Dan zou het kunnen.
 
Alleen een paar stenen rondom een plant zetten ,niet hoog opbouwen, nee,
Een paar kiezels er omheen dan groeien planten zich iets veiliger vast.
 
Jammer dat de orandas geen match waren maar leuk dat je er een heb kunnen ruilen voor een Ranchu. Hopen dat dit beter gaat
 
Die is vrij grof en deze bodem is 0,4-0,8 mm en het voer is veel grover en zakt er niet in weg Edwin. Daarbij hebben ze het vrij snel op dus daar krijgt het ook de kans niet voor. Ze grondelen de hele dag over en door de bodem dus er blijft niets liggen.

Aaah dus je heb er al even voor zitten kijken hoe ze eten:DD
 
Aaah dus je heb er al even voor zitten kijken hoe ze eten:DD
Dat even is wel een aantal uur per dag 😀.
Echt een goede beslissing geweest om sluiers te nemen. Ze zijn super interessant in gedrag de oranda bijvoorbeeld is weer totaal anders dan de 2 Ranchu's. Maar de met zwart gevlekte Ranchu spant wel de kroon. Die is me toch brutaal. Terwijl de oranda maar alles toe laat en wacht op zijn beurt en er zo min mogelijk moeite voor wilt doen. Maar toch zou de brutale Ranchu niet achter de oranje aan durven zwemmen wel naar de andere Ranchu toe daar is die af en toe wel fel tegen ik denk doordat deze wat kleiner is en makkelijk op te jagen is. Maar dan is het ook weer snel afgelopen omdat ze allebei behoorlijk snel zijn en het achter elkaar aanzitten dan niet meer leuk is. 🥺. Dus kwa gedrag ken ik ze al redelijk wat denk ik al wel snel is in nog geen week. Maar we gaan zien hoe ze zich verder ontwikkelen in gedrag aangezien de 2 Ranchu's nog behoorlijk klein zijn. Ik denk dat ik al 2 namen heb voor de sluiers de oranda denk ik Ori en de zwart gevlekte Ranchu Chu aleen nog de andere en het moet wel passen ook bij deze 2 namen. Ik vind het wel een beetje Aziatisch klinken en aangezien sluiers oorspronkelijk uit Aziatische landen komen dacht ik dit klinkt wel een beetje Aziatisch. 😄
 
Dat even is wel een aantal uur per dag 😀.
Echt een goede beslissing geweest om sluiers te nemen. Ze zijn super interessant in gedrag de oranda bijvoorbeeld is weer totaal anders dan de 2 Ranchu's. Maar de met zwart gevlekte Ranchu spant wel de kroon. Die is me toch brutaal. Terwijl de oranda maar alles toe laat en wacht op zijn beurt en er zo min mogelijk moeite voor wilt doen. Maar toch zou de brutale Ranchu niet achter de oranje aan durven zwemmen wel naar de andere Ranchu toe daar is die af en toe wel fel tegen ik denk doordat deze wat kleiner is en makkelijk op te jagen is. Maar dan is het ook weer snel afgelopen omdat ze allebei behoorlijk snel zijn en het achter elkaar aanzitten dan niet meer leuk is. 🥺. Dus kwa gedrag ken ik ze al redelijk wat denk ik al wel snel is in nog geen week. Maar we gaan zien hoe ze zich verder ontwikkelen in gedrag aangezien de 2 Ranchu's nog behoorlijk klein zijn. Ik denk dat ik al 2 namen heb voor de sluiers de oranda denk ik Ori en de zwart gevlekte Ranchu Chu aleen nog de andere en het moet wel passen ook bij deze 2 namen. Ik vind het wel een beetje Aziatisch klinken en aangezien sluiers oorspronkelijk uit Aziatische landen komen dacht ik dit klinkt wel een beetje Aziatisch. 😄
Koe, loe en kai ?

Was het 1ste wat in me op kwam toen je over aziatisch begon :)
Nee,er hebben er al 2 een naam he,dus dat zal het niet worden.
 
Koe, loe en kai ?

Was het 1ste wat in me op kwam toen je over aziatisch begon :)
Nee,er hebben er al 2 een naam he,dus dat zal het niet worden.
Klopt het moet een beetje bij Chu en ori Passen.
Wel leuk bedacht 😁😄
 
Weer even 2 video's van de sluiers en de bak. Helaas ook wat minder nieuws geen idee wat er opeens met de gele appelslakken is gebeurd. Maar ze waren zo actief in het begin helaas is daar niks meer van over en hebben we ze in de maanvissen bak gedaan ook daar weinig tot geen activiteit ik heb het maar op gegeven snap er helemaal niets van ze lijken wel slowmotion te zijn geworden. Blijven continu op dezelfde plek liggen wel ook met de lichaam nog uit soms maar bewegen niet meer iemand eventueel een idee hoe of wat het kan zijn.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan