Jessie's sluierbak 120x40x61 aquatlantis splendid 120


Status
Niet open voor verdere reacties.
Die kast in mekaar zetten is niet zo moeilijk,
zit een plannetje bij.
Wel gemakkelijk als je met 2 bent,
zo kan er al eens een plankje vast gehouden worden wat toch weer net iets gemakkelijker werkt.
Momenteel gaat er helaas helemaal nog niks gebeuren ik dacht ik ga alvast de doppen onder de kast erop maken maar de onderplaat van de kast is beschadigd. De lfs gaat morgen contact met de leverancier opnemen dus de kast weer ingepakt en nu staat als nog alles in dozen. ik vermoed of nieuwe onderplaat of gewoon een nieuwe doos met kast.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230123-183047~2.png
    Screenshot_20230123-183047~2.png
    1,018.8 KB · Weergaven: 78
Momenteel gaat er helaas helemaal nog niks gebeuren ik dacht ik ga alvast de doppen onder de kast erop maken maar de onderplaat van de kast is beschadigd. De lfs gaat morgen contact met de leverancier opnemen dus de kast weer ingepakt en nu staat als nog alles in dozen. ik vermoed of nieuwe onderplaat of gewoon een nieuwe doos met kast.
Wat een tegenvaller. Ik hoop dat deze kleur op voorraad is bij de importeur, zul je net zien. En dan moet het uit Italië komen.
 
Momenteel gaat er helaas helemaal nog niks gebeuren ik dacht ik ga alvast de doppen onder de kast erop maken maar de onderplaat van de kast is beschadigd. De lfs gaat morgen contact met de leverancier opnemen dus de kast weer ingepakt en nu staat als nog alles in dozen. ik vermoed of nieuwe onderplaat of gewoon een nieuwe doos met kast.
Pff...hoe jammer is dat nu weer :(
Hopelijk niet te lang wachten op een nieuwe,
Ed hier op het forum heeft hetzelfde aan de hand gehad met zijn volga180,
ook de kast beschadigd,
hij heeft er toch een tijd op moeten wachten.
 
Pff...hoe jammer is dat nu weer :(
Hopelijk niet te lang wachten op een nieuwe,
Ed hier op het forum heeft hetzelfde aan de hand gehad met zijn volga180,
ook de kast beschadigd,
hij heeft er toch een tijd op moeten wachten.
Ik baal echt enorm ik zit al een tijdje niet lekker in me vel en ik wil en moet echt wat te doen hebben. Afleiding en iets om handen. Dus dat dit nu gebeurd is voor mij niet om te lachen. Ik worstel met me gezondheid en omdat ik ook nog eens ben afgekeurd kom ik weinig ergens anders. Heb ook geen familie waar ik een keer langs kan of wat dan ook alleen ons gezin. Met ook veel narigheid en niet alles wat lekker loopt. Die stress al tientallen jaren gaat me nu onwijs opbreken. Dus daarom in ieder geval dit project en hoop wat meer vreugde en de zon Achter de wolken te zien schijnen. Kortom ik heb de laatste tijd wel gemerkt dat je er als persoon ondanks zoveel mensen hier op dat kleine stukje Nederland er wel alleen voor staat en het alleen moet doen. Ik dacht ik schrijf even van me af en nu ik dit lees van jou kast moet ik nu kijken wat ik wel kan doen in de tussentijd. Als ik ook pech heb zoals bij jou met je kast. Momenteel ga ik de afgelopen week 2 keer naar de Hornbach lekker rustig vissen kijken en dan vermaak ik me prima maar om dat nu een aantal weken te moeten doen en dan steeds moeten wachten om verder te kunnen is wel balen. We gaan het wel zien. ☹️
 
Hey Jessie,
Mss is de kast nog gewoon op voorraad en heb je hem al over enkele dagen ,laten we het hopen he.
Het was trouwens niet mijn kast maar die van Ed62 hier op het forum.
 
Wat een vervelende situatie alweer.
Zit je je te verheugen om er aan te beginnen en kun je alweer gelijk alles uitstellen.
En 7 weken levertijd word dan mss weer 9 weken enz.....
Bij mijn LFS kon die gelijk zien in zijn computer wat er op voorraad was en wat niet.
Maakt een andere kleur iets uit voor jullie?
Mss dat dat wel de snelste oplossing is,
1tje nemen die op voorraad is.
Dan moet je de bak zelf ook terug brengen als het een andere kleur moest worden vermoed ik.
 
Wat een vervelende situatie alweer.
Zit je je te verheugen om er aan te beginnen en kun je alweer gelijk alles uitstellen.
En 7 weken levertijd word dan mss weer 9 weken enz.....
Bij mijn LFS kon die gelijk zien in zijn computer wat er op voorraad was en wat niet.
Maakt een andere kleur iets uit voor jullie?
Mss dat dat wel de snelste oplossing is,
1tje nemen die op voorraad is.
Dan moet je de bak zelf ook terug brengen als het een andere kleur moest worden vermoed ik.
We gaan er lak op gooien waar de beschadiging zit en het scheelt dat het de bodem plaat is aan de onderkant. En eventueel kan er nog waterbestendig plakfolie over de beschadiging als extra bescherming. Maar het zit achterkant muur.
 
John is trouwens een prima sluier fluisteraar Jessie, dat heeft hij wel eens door laten schemeren. Dus africhten komt wel goed 😉.
Gaat zeker lukken. En soms wat hulp bij hoe de stroming voor goede beweging in de bak. En john is goed met hoe een bak in te richten met planten. Maar een sluier bak is natuurlijk niet te vergelijken met een maanvissen aquarium a la John.
 
Laatst bewerkt:
We gaan er lak op gooien waar de beschadiging zit en het scheelt dat het de bodem plaat is aan de onderkant. En eventueel kan er nog waterbestendig plakfolie over de beschadiging als extra bescherming. Maar het zit achterkant muur.
Dat gaat dan wel goed komen
 
We gaan er lak op gooien waar de beschadiging zit en het scheelt dat het de bodem plaat is aan de onderkant. En eventueel kan er nog waterbestendig plakfolie over de beschadiging als extra bescherming. Maar het zit achterkant muur.
Dat is natuurlijk de snelste oplossing he.
Hoef je helemaal niet te wachten en kun je fijn met je plannen verder gaan.
 
Ondertussen zit gelukkig de achterwand er ook in na een mislukte poging om het te verven met schoolbord verf. En deze past ook mooi bij de design van de bak. Morgen eindelijk de rest verder. Dan is de onderplaat ook een paar keer gelakt en geplamuurd waar deze was beschadigd en dan is het de kast verder in elkaar zetten en de bak erop en vullen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230126-144101~2.png
    Screenshot_20230126-144101~2.png
    782.5 KB · Weergaven: 75
Ondertussen zit gelukkig de achterwand er ook in na een mislukte poging om het te verven met schoolbord verf. En deze past ook mooi bij de design van de bak. Morgen eindelijk de rest verder. Dan is de onderplaat ook een paar keer gelakt en geplamuurd waar deze was beschadigd en dan is het de kast verder in elkaar zetten en de bak erop en vullen.
Lukte het dan niet met die schoolbordverf?
Mooie achterwand trouwens ;)
Mijn lfs had me toen de tip gegeven om rondom de poster tape te plakken,
zodat er geen lucht tussen het glas en de poster kan komen.
Dit was nl bij mijn splendid het geval,
een luchtbel die pas zichtbaar werd toen ik hem gevuld had.
 
Lukte het dan niet met die schoolbordverf?
Mooie achterwand trouwens ;)
Mijn lfs had me toen de tip gegeven om rondom de poster tape te plakken,
zodat er geen lucht tussen het glas en de poster kan komen.
Dit was nl bij mijn splendid het geval,
een luchtbel die pas zichtbaar werd toen ik hem gevuld had.
We hebben er een soort lijm op gedaan glad gestreken en alle luchtbellen weg gehaald die er nog zaten de zijkanten heb ik afgeplakt de onderkant en bovenkant plakt niet met tape dat laat steeds los.
Dus dan maar alleen de zijkanten
 
Weer een stukje verder. De kast zit in elkaar op de deurtjes na. Alleen nog de bak erop wat even door een buurman en john gedaan moet worden aangezien ik niet mag tillen. Kast staat bijna waterpas we hebben het ergste scheefstand proberen bij te stellen maar ons huis is zo schreef dat het een klein beetje blijft net geen halve millimeter.
 

Bijlagen

  • IMG_20230127_122246247.jpg
    IMG_20230127_122246247.jpg
    101.5 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt:
Ik
Weer een stukje verder. De kast zit in elkaar op de deurtjes na. Alleen nog de bak erop wat even door een buurman en john gedaan moet worden aangezien ik niet mag tillen. Kast staat bijna waterpas we hebben het ergste scheefstand proberen bij te stellen maar ons huis is zo schreef dat het een klein beetje blijft net geen halve millimeter.
Ik snap niet dat die John zo n bak niet even zelf erop kan tillen:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Weer een stukje verder. De kast zit in elkaar op de deurtjes na. Alleen nog de bak erop wat even door een buurman en john gedaan moet worden aangezien ik niet mag tillen. Kast staat bijna waterpas we hebben het ergste scheefstand proberen bij te stellen maar ons huis is zo schreef dat het een klein beetje blijft net geen halve millimeter.
Aha jullie hebben ook zo'n huis: niets is recht en ook dat niet....
 
Ik heb even boven de emmer met planten een super fish lampje gegooid. Na een paar dagen zonder licht het is niet veel 3 watt led maar beter dan niets. 😂
 

Bijlagen

  • IMG_20230127_141941299.jpg
    IMG_20230127_141941299.jpg
    249.3 KB · Weergaven: 65
Wat een rare kat ook overal staat water en waar drinkt ze uit. Uit 1 van de bakken met planten. Raar beest ook.
 

Bijlagen

  • IMG_20230127_143012242.jpg
    IMG_20230127_143012242.jpg
    272 KB · Weergaven: 58
  • IMG_20230127_143500624.jpg
    IMG_20230127_143500624.jpg
    166.5 KB · Weergaven: 64
Oooh ja plantenwater dat is het lekkerste dat er is... Waarom denk je dat ik mijn waterpartij bij het nieuwe huis aanleg. Dat is niet voor mij hoor...
 
Haha, hier hetzelfde hoor! En als je er wat van zegt........
 

Bijlagen

  • IMG-20230125-WA0004.jpeg
    IMG-20230125-WA0004.jpeg
    118.8 KB · Weergaven: 68
Zo wat een schot in de zaak. Super blij mee en is echt een eyecatcher. Dit is trouwens echt het aller laatste wat er in ons huis bij is gekomen veel leden kennen ons nog van 15 bakjes. Dit is echt zo veel mogelijk wat ik zelf kan met me gezondheid mijn project en mijn ding. Het zware de bodem had John gedaan.
 

Bijlagen

  • IMG_20230127_185538099.jpg
    IMG_20230127_185538099.jpg
    135 KB · Weergaven: 84
  • IMG_20230127_191207107.jpg
    IMG_20230127_191207107.jpg
    292.1 KB · Weergaven: 78
Kleuren het zand past mooi bij de bak.
Helemaal als ik de led ook mooier ingesteld krijg anders van kleur intensiteit. Is nu vind ik blauw wil het wit/geler van kleur.
Even alvast de slangen en stukken die bij de jbl filter zaten alvast in elkaar gemaakt met behulp van onze dochter.
 
Tnx dat vinden wij nou ook, mag ook wel voor die prijs 😅😅
Wat kost een blauwe rus. Vroeger toen ik nog thuis woonde hadden we een pers zijn ook super duur. Onze mina die we nu hebben is net een jaar en 3 maanden.
 
Helemaal als ik de led ook mooier ingesteld krijg anders van kleur intensiteit. Is nu vind ik blauw wil het wit/geler van kleur.
Even alvast de slangen en stukken die bij de jbl filter zaten alvast in elkaar gemaakt met behulp van onze dochter.
Is dat dan mogelijk om de kleur van de led wit/geler/blauwer te maken van kleur?
Volgens mij heb ik dezelfde led in mijn volga maar wist niet dat dat mogelijk was.
Doe je dat dan via een instelling op de controller? (easyled 2 controller?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan