hoe moet je planten verzenden


G

guppie100

Guest
[color:#FF0000]hoi iemand wil van mij een 5planten bestellen maar weet niet hoe ik het moet dan moet het met zak water of juist anders ik hoor graag jullie mening [/color]
 
Planten goed nat in gesloten plastic zak doen, dat dan in een klein doosje en versturen? liefst per express als het ver word verstuurd, ander is het te lang onderweg,

PS: WELKE PLANTEN HEB JE TE KOOP?
 
Waterpest dus een bosje dan kan het ook met diepvries zak en een elastiek er omheen tegen de knoop en dan in een pakketje
 
Ik zou ze in een bakje doen (bijvoorbeeld van de kaas) met wat vochtige doekjes. Daar dan een zakje omheen en in een bubbelenvelop of doosje.
 
Maar ik heb alleen maar van die kleine
Bakjes maar het pakje moet Door de brievenbus passen
 
Ik doe het meest met een brievenbus doos. Moet vandaag ook wat verzenden van mn HN,

De doos vouw ik open. Leg er huishoudfolie in en daarop doe ik vochtige keukenrol.
Dan de planten erop, en evt nog weer keukenrol eroverheen, en dan de folie dichtvouwen en de doos dichtplakken.
Zegel erop van 3,50 die ik via de ptt app print en dan op de bus.
Doe het meestal zo en dat gaat goed.

Als dat niet lukt wordt het pakketpost en dat is wel duurder.
 
Guppie, als jij die 5stengeltjes voor 1 euro aanbied, en je moet er 3,50 euro aan porto plus envelop bij doen. heb je - 3 euro verlies.


Schiet niet op,he.
 
Bertus zei:
Guppie, als jij die 5stengeltjes voor 1 euro aanbied, en je moet er 3,50 euro aan porto plus envelop bij doen. heb je - 3 euro verlies.


Schiet niet op,he.
weet ik maar goed dat maakt mij niets uit dus
 
Bertus....moet het om winst gaan in de hobby?
Ik heb vanmorgen 3,5 stek HN verzondn voor 5,--. Incl.

Label kostte 3,50 zelf geprint, envelop had ik liggen van een zending die we hadden ontvangen nog.
En als ik iemand er blij mee kan maken.

Ja, tuurlijk kan ik ze op Mp zett � �3,00 ofzo per stuk en dan excl. verzendkosten,
Maar dan kom je er nooit vanaf, en zo is t altijd beter als wanneer ze in de gft belanden of in de sloot toch?
 
Bertus zei:
Guppie, als jij die 5stengeltjes voor 1 euro aanbied, en je moet er 3,50 euro aan porto plus envelop bij doen. heb je - 3 euro verlies.


Schiet niet op,he.
guppie100 zei:
Bertus zei:
Guppie, als jij die 5stengeltjes voor 1 euro aanbied, en je moet er 3,50 euro aan porto plus envelop bij doen. heb je - 3 euro verlies.


Schiet niet op,he.
[/quote
weet ik maar goed dat maakt mij niets uit dus
fout bij het quote
 
Fozzy zei:
Bertus....moet het om winst gaan in de hobby?
Ik heb vanmorgen 3,5 stek HN verzondn voor 5,--. Incl.

Label kostte 3,50 zelf geprint, envelop had ik liggen van een zending die we hadden ontvangen nog.
En als ik iemand er blij mee kan maken.

Ja, tuurlijk kan ik ze op Mp zett � �3,00 ofzo per stuk en dan excl. verzendkosten,
Maar dan kom je er nooit vanaf, en zo is t altijd beter als wanneer ze in de gft belanden of in de sloot toch?
:thumbs:
 
guppie100 zei:
Bertus zei:
Guppie, als jij die 5stengeltjes voor 1 euro aanbied, en je moet er 3,50 euro aan porto plus envelop bij doen. heb je - 3 euro verlies.


Schiet niet op,he.
guppie100 zei:
Bertus zei:
Guppie, als jij die 5stengeltjes voor 1 euro aanbied, en je moet er 3,50 euro aan porto plus envelop bij doen. heb je - 3 euro verlies.


Schiet niet op,he.
[/quote
weet ik maar goed dat maakt mij niets uit dus
fout bij het quote

Had ik net voor de post aan al aangepast ;)
 
Fozzy zei:
Bertus....moet het om winst gaan in de hobby?
Ik heb vanmorgen 3,5 stek HN verzondn voor 5,--. Incl.

Label kostte 3,50 zelf geprint, envelop had ik liggen van een zending die we hadden ontvangen nog.
En als ik iemand er blij mee kan maken.

Ja, tuurlijk kan ik ze op Mp zett � �3,00 ofzo per stuk en dan excl. verzendkosten,
Maar dan kom je er nooit vanaf, en zo is t altijd beter als wanneer ze in de gft belanden of in de sloot toch?

Nee, maar ook niet op zijn verlies.

Zo zou elke zaak failliet gaan , als je overal op toe gaat leggen.


HIJ betaalt dat uit eigen zak.

Kan hij ze beter weggooien, houd hij geld over.
 
Iedereen denkt er anders over Bertus.

WIJ hebben een hobby, geen eigen zaak dus dat maakt het toch anders.
Als ondernemer denk je anders ja, omdat het moet.
 
Nee oke, we hebben geen zaak. Maar om nu zelf bij te gaan betalen? Hobby is al duur genoeg :D
 
Vreemde gedachte dan,Albert.
Hij /zij is 12 jaar, denkt dus anders.

Weet ik maar goed dat maakt mij niets uit dus ??


Hij hoeft geen winst, is meer verlies, of zie ik het nou verkeerd.

Sorry, zo was er pas een gevraagd t5 doppen. Hoog nodig.

Had er pas gekocht voor 5 euro p.stuk. worden vergoed.
2 opgestuurd. niks meer gehoord.

Doe ik dus zo ook niet meer

Maar goed, zal wel goed komen ,denk ik.
 
Iedereen moet denk ik doen waar hij zich goed bij voelt. Soms zie ik planten voorbij komen waar men echt winst opmaken wil en en andere keer ben je als koper echt goedkoop uit. Het is en blijft een hobby en ik vraag zelf als ik al iets verstuur dan ook vaak niet meer dan alleen de porto.
Ik verstuur ze liever dan dat ik ze in de kliko moet gooien.En winst hoef ik er dan ook niet op te maken.
Maar dat men de kosten betaald vindt ik persoonlijk wel weer normaal natuurlijk ;).
 
ik ben een jongen van 12 dat klopt Bertus maar 1euro voor 5planten dan heb ik een beetje bijverdiend en langzamer komt het tot 6.90 en kan ik bij je plantjes bestellen toch Bertus
 
kan ik ook dat zilveren folie er overheen doen en vochtige doekjes
 
guppie100 zei:
ik ben een jongen van 12 dat klopt Bertus maar 1euro voor 5planten dan heb ik een beetje bijverdiend en langzamer komt het tot 6.90 en kan ik bij je plantjes bestellen toch Bertus

Bertus bedoeld dat als jij 1 euro voor de plantjes vraagt, en 3,50 kwijt bent aan de porto, je 2,50 verlies maakt, of betalen je ouders het verzenden?
 
guppie100 zei:
kan ik ook dat zilveren folie er overheen doen en vochtige doekjes

Dat kan, maar bij de post willen ze nog wel eens hardhandig met pakketjes/enveloppen omgaan. Daarom raad ik ook aan om ze of in een bakje in een bubbeltjesenvelop of in een doosje te verzenden. Anders zit de kans er dik in dat de plantjes platgedrukt worden.
 
guppie100 zei:
ik ben een jongen van 12 dat klopt Bertus maar 1euro voor 5planten dan heb ik een beetje bijverdiend en langzamer komt het tot 6.90 en kan ik bij je plantjes bestellen toch Bertus

Je moet geduld hebben.

als het erg koud is verstuur ik geen planten.
Volgende week gaat de temperatuur weer omhoog, dan gaan we eens kijken.


En stop met de plantjes versturen.
Schiet je niks mee op.
 
Ik kan me Guppie ook goed voorstellen want die heeft ook geen breed budget natuurlijk. Toch zou ik ook adviseren om met deze temperaturen nog niet te versturen.
 
Nee, Volgende week gaan we naar 10 graden, dan is het weer te doen.

Heb al genoeg voor hem staan. Dus een pondje geduld,komt alles goed.
 
oke ik doe ze dan wel in een bakje maar heb kleine bakjes en tja dan nog een weekie wachten en dan maar verzenden is goed
 
en trouwens ik ben niet de utaka of de rifwachter hoor ;(
 
Soms snap ik gewoon niet waarom jullie boos doen ;( :S :( ;( ;( ;(
 
Waar slaat dat op?

Waarom verwijder jij je uit PB?
Zal ik ze dan naar Utrecht sturen, en onder de naam Guppie 100?
 
Beste Guppy,
Dat is helemaal niet vervelend doen hoor maar er wordt je advies gegeven denk ik hier ;). Dus met de beste bedoelingen hoor.
Het is nu gewoon net iets te koud om de planten te versturen. Het is toch wel de bedoeling dat de planten goed aankomen mag ik aannemen :).

Btw, Ik heb je grote en gekleurde teksten even aangepast hoor want dat leest niet prettig namelijk.
 
jessicapilon zei:
Beste Guppy,
Dat is helemaal niet vervelend doen hoor maar er wordt je advies gegeven denk ik hier ;). Dus met de beste bedoelingen hoor.
Het is nu gewoon net iets te koud om de planten te versturen. Het is toch wel de bedoeling dat de planten goed aankomen mag ik aannemen :).

Btw, Ik heb je grote en gekleurde teksten even aangepast hoor want dat leest niet prettig namelijk.
oke
 
ik snap Bertus niet met dat over geld verdienen hoor
 
Bertus zei:
Waar slaat dat op?

Waarom verwijder jij je uit PB?
Zal ik ze dan naar Utrecht sturen, en onder de naam Guppie 100?
ik woon ergens anders het is alleen mijn provincie
 
Bertus ik denk dat je me nu niet meer snap maar tja ik ben de laatste tijd anders en onduidelijk geworden sorry ik moet gewoon beter uit leggen moet nog veel dingen leren
 

Terug
Bovenaan