Hallo ;-)


J

Janet1

Guest
Hoi iedereen,
ik heb een dringende vraagje en misschien is er iemand die mij wat tips kan geven ;-))
Ik heb leisteen die ik wil graag gebruiken als achterwand in mijn nieuwe rio 125.Nu ben ik aan twijfelen welke kit(lijm) moet ik gebruiken.
Leisteen wil ik plakken direct op de glas.Bij veldhuis aquaria zeggen ze over Soudal FixAll polymeer kit maar die heeft stoffen tegen schimmel er in wat zal niet goed zijn voor de vissen...of er zijn siliconen kitten voor aquaria net als die van Bison maar ik heb ergens gelezen dat die niet goed hecht tussen glas en steen en dat de leisteen kan met de tijd er af vallen...
Heeft iemand tip aub met wat kan man beste de leisteen op de glas kitten/lijmen?
Alvast hartelijk bedankt.
 
Ik zou zeker niets aan het glas plakken, dit is (bijna) onherstelbaar.
Beter zal zijn om het op te stapelen met kit ertussen (mits nodig) en zorgen voor een dun plaatje tempex of i.d. onder en tegen de ruit aan om beschadigingen te voorkomen.
 
Bedankt voor je tip ;-)) ik wil liever niet stappelen-mijn bakkie is maar 36 cm te diep dus wil ik ruimte besparen...ik dacht ook aan plexiglas er in zetten en dan de stenen er op kitten maar bij de juwels zit de strip boven in de midden dus dan moet ik de plexiglas eerst in twee zagen en pas er in zetten,kitten en dan de stenen er op...ik zag ook paar platjes van mensen die de steen meteen op glas plakken en zag heel mooi uit...en bij de steen verwacht je dat dat gaan lang mee dus in een keer goed altijd goed... ;-)) tenminste dat is wat ik altijd ernaar streef...
Heb je voor mij aub nog misschien een tip welke kit is geschikt om de stenen op glas te plakken?
 
Bedankt John,

ik weet niet zo veel van dus ben blij als iemand mij goede tips geeft wat betreft de kit...ik wil dat in een keer goed vast geplakt hebben en niet dat dat met tijdje er af valt... ;-)))

Ik wou zo een effect ongeveer...
p8050060-2.jpg
 
Ik ben het wel met de opmerking van Ton eens. Anders kun je het er nooit meer uitkrijgen waarschijnlijk.
 
Hoi,hoi

ja aparte nick name ;-)) ik was bang dat iemand al Janet heeft dus dacht ik doe ik Janet1 dan is die nog zeker vrij....soms heb je bij inschrijvingen dat opeens is in beeld dat je moet andere user name gebruiken omdat die ene die je wil is al in gebruik door een andere..;-)
 
@Janet1,

Ik heb iets vergelijkbaars gedaan, maar dan met maaskeien:

4Owp_8MA89J3llUgj1eebuKEyJNSad9F.jpeg


Ik heb op aanraden van Luc TEC7 gebruikt.

Ik heb het gisteren aangebracht, deze morgen even nagekeken en het zit al muurvast. Ik ga het nog even tot vanavond laten uitharden.

Nadeel is wel wat TonHageraats zegt. Als je het gaat kitten op de ruit, beschouw het dan als definitief.
 
Hoi,
bedankt voor je foto- ziet super mooi uit hoe je dat gedaan hebt!!
Ik had eerst de blauwe poster van Juwel die heb ik allen achter met tape geplakt om te kijken hoe dat er uit ziet maar ik vond het te "onnatuurlijk" dus poster weg en ik had even aan gedacht om een dunne 3D achterwand er in te zetten(maar 85 euro aan uitgegeven vond ik een zonde) en omdat ik wil wel iets definitief wat blijft bij het aquarium en wat niet kapot gaat naar jaartje of 4-5,toen kwam ik op de idee leisteen gebruiken.Doordat ik heb in de juwel de strip boven midden net als alle juwel bezitters,wil ik ook niet teveel prutsen om nog 2 platen plexiglas er in zetten(omdat een stuk lukt niet door de strip boven in) en ik heb ook niet zoveel zin om dat nog moeilijker maken voor mijzelf...(ik denk dat mannen zijn toch meer beter met klussen als vrouwen ;-)

Heb je de glas nog ontvet en de stenen voordat je dat ging plakken of gewoon alleen met wat water schoongemaakt en als dat droog was geplakt?
Ik zal vandaag de leisteen binnen krijgen en wil eindelijk morgen dan aan de slag ;-))

De kit ga ik uit eindelijk voor siliconen van Bison die geschikt is voor aquariums...gewoon paar dagen voor zekerheid laten uitharden en paar keer met water uitspoelen en dan kan ik eindelijk begingen ;-))
 
Beste John,

ik heb ook nog nieuwe flacon van Juwel Posterfix,maar daardoor dat de poster zo onnatuurlijk qua kleur mij leek ben ik overgestapt op de idee met leisteen ;-)) maar bedankt voor je tip ;-)))
 
Janet1 zei:
Hoi,
bedankt voor je foto- ziet super mooi uit hoe je dat gedaan hebt!!
Ik had eerst de blauwe poster van Juwel die heb ik allen achter met tape geplakt om te kijken hoe dat er uit ziet maar ik vond het te "onnatuurlijk" dus poster weg en ik had even aan gedacht om een dunne 3D achterwand er in te zetten(maar 85 euro aan uitgegeven vond ik een zonde) en omdat ik wil wel iets definitief wat blijft bij het aquarium en wat niet kapot gaat naar jaartje of 4-5,toen kwam ik op de idee leisteen gebruiken.Doordat ik heb in de juwel de strip boven midden net als alle juwel bezitters,wil ik ook niet teveel prutsen om nog 2 platen plexiglas er in zetten(omdat een stuk lukt niet door de strip boven in) en ik heb ook niet zoveel zin om dat nog moeilijker maken voor mijzelf...(ik denk dat mannen zijn toch meer beter met klussen als vrouwen ;-)

Heb je de glas nog ontvet en de stenen voordat je dat ging plakken of gewoon alleen met wat water schoongemaakt en als dat droog was geplakt?
Ik zal vandaag de leisteen binnen krijgen en wil eindelijk morgen dan aan de slag ;-))

De kit ga ik uit eindelijk voor siliconen van Bison die geschikt is voor aquariums...gewoon paar dagen voor zekerheid laten uitharden en paar keer met water uitspoelen en dan kan ik eindelijk begingen ;-))

Ik heb de ruit eerst met een beetje azijn, daarna met wat water en een schoonmaakmiddel voor aquaria even proper gemaakt.

Daarna de afgewassen stenen erin gepuzzeld tot ik tevreden was en vervolgens steen voor steen eruit gehaald, drupje kit aangebracht en dan terug gelegd en even aangeduwd.

Ik ga tussen de voegen nog een paar kleine steentjes kitten, maar ook planten en javamos daar aanbrengen.

Als de beestjes er terug ingaan, dan ga ik het even aankijken of ze zich niet vast zwemmen tussen de voegen. Ik verwacht dat het geen probleem zal leveren en als dit zo is, dan breng ik nog een zwarte achtergrond aan de buitenkant aan. Ik wil geen licht door de spleten zien verschijnen. Ook wil ik de kitsporen aan het zicht onttrekken.

Ach de meeste vrouwen zijn handiger dan ik. Ik heb nl. 2 linkerpoten.

Gaat je zeker lukken met je leisteen. Veel plezier!
 
Bedankt voor je antwoord,

is altijd leuk om wat tips te krijgen en zeker als ik 0 komma 0 verstand heb van aquariums ;-) alles is nog voor mij nieuw...
Als ik heb alles klaar stuur ik natuurlijk foto ;-)
Ik heb ook wat draken stenen gekocht voor decoratie later ;-)
Die stenen waren een ware "bevalling" om die schoon te krijgen en de klei er uit te krijgen ;-)
 
drupje kit aangebracht??
Nou ,dat zal wat worden.
Die komen echt los.
geloof me nou maar.
 
Als ik ga kitten ga ik veel kit gebruiken zodat dat nooit loslaat ;-)))
 
Denk dat als je die bak met steentjeswand rechtop zet dat het er vrij onnatuurlijk uit zal komen te zien ;)
 
Hier nog de draken steen schoonmaak:

228853janettheangel_0_82_20160124_180907.jpg




Misschien kan ik iemand ermee helpen -draken stenen zijn lastig schoonmaken -klei zit echt overal en ook binnen in waar mens niet eens denkt dat dat klei is -ik heb met de stalen prikker die helemaal door en door uit gehaald...in de begin was dat schrobben met borsteltje en uitkoken maar dat hielp niet -niet alles was weg,maar met de prikker is dat makkelijk te verhelpen ;-))
 
kleine dotjes, is ook goed,hoor.
Maar geen drupje, dat doet niets.
Ja,liggend, maar staand zal het op den duur toch loskomen.
KLababber, bodem gescheurd.



O, mooie steen. zeg.
 
aquapjotr zei:
Denk dat als je die bak met steentjeswand rechtop zet dat het er vrij onnatuurlijk uit zal komen te zien ;)

Des go�ts et des couleurs, on ne discute pas.

Ik heb het concept schaamteloos gejat van Raymond Duindam:


yeW6Xgj0zOlKb9PoVjln61LcnsW-GEvR.jpeg



En ik vond het w�l iets hebben. Blijkbaar ben ik niet de enige, want die man is met die bak ooit kampioen van Nederland geweest.

Het spreekt vanzelf dat die achterwand een magistrale bijdrage tot zijn kampioenschap heeft bijgedragen ;)

Wat me ook aantrok was de veiligheid voor de visjes.
 
Bertus zei:
kleine dotjes, is ook goed,hoor.
Maar geen drupje, dat doet niets.
Ja,liggend, maar staand zal het op den duur toch loskomen.
KLababber, bodem gescheurd.



O, mooie steen. zeg.

Dotje, drupje. Dat zijn voor mij synoniemen.

Het is niet zo dat ik een mini-druppeltje heb gebruikt. Maar grote klodders ook niet.

Ik heb TEC7 gebruikt, ik heb er al eens aan gevoeld en verwacht echt niet dat het gaat loskomen, dat zit nu al muurvast.
 
Ik zal zeggen als man laat de kit goed uitdrogen en die een keer hard is zal die niet loslaten... ;-))
 
Janet1 zei:
Hoi,hoi

ja aparte nick name ;-)) ik was bang dat iemand al Janet heeft dus dacht ik doe ik Janet1 dan is die nog zeker vrij....soms heb je bij inschrijvingen dat opeens is in beeld dat je moet andere user name gebruiken omdat die ene die je wil is al in gebruik door een andere..;-)

Zeker een aparte nickname, maar toch welkom op het AquaForum, zoals ik nog al eens gezegd heb ;)
 

Terug
Bovenaan