hallo ik ben nieuw en wil de bak inrichten (Guppy100)


nee gooi het zout water in de emmer weg is om de stenen te ontsmetten ik ga Cpo en Platy dalmatier Neon tetra en Endler guppen ps de stenen zit in de emmer hoor
 
Buiten het feit dat je niet tot de rand vult zijn liters een volumeaanduiding. Staat niet voor liters water. 70 liter is nog optimistisch.
 
Ja opa Bertus is soms een beetje vaag maar ik denk dat hij het over de kreeftjes had,dat meerdere onderling kunnen gaan vechten waardoor er 1 dood kan gaan.

Pas je op Tom,je als jonger iemand voordoen naar minderjarige personen is tegenwoordig niet verstandig hoor! ;)
 
ik ga niet op het forum zetten waar ik woon ben pas 12 en kijk goed uit wat ik op internet zet hoor ja klopt kreeftjes kunnen vechten als je 2man en 1 vrouw heb maar ik ga 1man en 2vrouwen kopen

groet:guppie100
 
o ja kan wel gebeuren Bertus maar ik had 1man en 2vrouw en dat ging goed gingen nooit vechten en voor de kleintjes had ik ook een mooi stenen huis gebouwd voor hun en ze waren veilig had ze snel verkocht op marktplaats voordat het telaat was

groet:guppie100
 
guppie100 zei:
nee gooi het zout water in de emmer weg is om de stenen te ontsmetten ik ga Cpo en Platy dalmatier Neon tetra en Endler guppen ps de stenen zit in de emmer hoor

Waarom ontsmetten? Zit toch niets in?

Nu heel goed met lauw water spoelen, dat alles eruit is.
In lavasteen kunnen metalen in zitten.
Zout activeert dat.
 
Seabait zei:
Ja opa Bertus is soms een beetje vaag maar ik denk dat hij het over de kreeftjes had,dat meerdere onderling kunnen gaan vechten waardoor er 1 dood kan gaan.

Pas je op Ton,je als jonger iemand voordoen naar minderjarige personen is tegenwoordig niet verstandig hoor! ;)

ToM- bedoel je i.p.v. ToN :D
 
Seabait zei:
Mascha&Ivo zei:
Grappig eigenlijk dat bodemdekking er steevast in zijn volledigheid wordt afgehaald. Heeft nu niemand door dat daar ook best een plas water tussen bivakkeert?

Aan de ene kant heb je wel een punt Ivo maar aan de andere kant is het wel zo dat als je naar effectieve zwemliters kijkt voor de vissen je in dit geval niks hebt aan de 12 liter bv.
Je mist inderdaad de ruimte voor beweging, maar de meeste vissen zwemmen meer links-rechts en voor-achter dan onder-boven ;)

Kijk, heb je maanvissen bijvoorbeeld waarvoor toch een bepaalde hoogte wenselijk is, moet er na bodemmateriaal uiteraard nog voldoende overblijven.
 
Bertus is dat echt zo ik heb gehoord van me overbuurman [naam ga ik niet zeggen] dat je zout er in moest doen en dan in je aquaruim doen

groet:guppie100
 
oke Mascha heb gelukkig kleine vissen en geen maanvissen die zijn te groot voor mijn bak denk ik dan neem ik 125 liter aquaruim

groet:guppie100
 
Mascha&Ivo zei:
Seabait zei:
Mascha&Ivo zei:
Grappig eigenlijk dat bodemdekking er steevast in zijn volledigheid wordt afgehaald. Heeft nu niemand door dat daar ook best een plas water tussen bivakkeert?

Aan de ene kant heb je wel een punt Ivo maar aan de andere kant is het wel zo dat als je naar effectieve zwemliters kijkt voor de vissen je in dit geval niks hebt aan de 12 liter bv.
Je mist inderdaad de ruimte voor beweging, maar de meeste vissen zwemmen meer links-rechts en voor-achter dan onder-boven ;)


Je moest eens weten hoeveel vissen er richting de bodem gaan om een hapje te doen bv ;)
Maar best een punt van je om over na te denken hoor!
 
Welkom Sahel! :)
Leuke bak heb je ;)
Over je woonplaats hoef je niet in te zitten, ik ben ook 12 en volgens mij weet iedereen die in dit topic iets heeft gepost dat ik in zeist woon :D
De mensen hier zullen je adres echt niet misbruiken ;)
Alhoewel ik de Zeeuwse John wel is verdenk :D (grapjuhh)
 
Bertus kan ik gewoon de stenen om spoelen met lauw water en in me aquaruim daar na doen of niet

groet:guppie100
 
lavastenen in lauw water gedaan en heb er in gedaan blijf vooral mij volgen binnenkort ga ik foto`s maken

groet:guppie100
 
ik ga vandaag een foto maken van me aquaruim nu is die nog niet zo heel veel planten er in maar dat komt heb nog een bak en de vissen ga ik overzetten in de nieuwe grote bak

groet:guppie100
 

Terug
Bovenaan